1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC Y-20

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Mackensen által indítva @ 2013. január 26..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Akkor jőjjön még néhány kép :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed and therob like this.
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ha minden igaz, ez a harmadik sorozatgyártású gép
    [​IMG]
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Antonov tervezo-iroda munkája.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Miért nem AIRBUS?
     
    Pocok75 likes this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Kérdezd meg toluk miért nem az Airbushoz fordultak és miért az Antonovhoz, hogy megtervezzék ay Y-20-at.

    De szokásod szerint tagadhatod, van aki tapsol hozzá . :)
     
  6. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Nekem azért a cockpit ablakok/szélvédő kialakítása máshonnan ismerős :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem tagadom, sőt teljesen hihetőnek hangzik. Viszont ugyanannyira hihető, hogy európa is fű alatt besegített.
     
  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Na de hol marad már a kínai hajtómű? :p Egyébként, a C-17-essel összevetve, már a futómű is, ehh... Karcsú.

    A jó ég tudja, honnan nyúlták, vagy, hogy esetleg netalán saját terv... De pl. ez meg orosz. Ők is már ilyesmiben utaznak az új gépeknél.

    [​IMG]
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Amit belinkeltél az egy utasszállító.
    Szerintem úgy történt, hogy miután eldöntötték, hogy legyen sajás stratégiai szállítógépük, a megbízott tervezőcsapat bevont mindenkit akit csak lehetett és tudott, hogy segítsék a munkájukat. Ezért nem hihetettlen egyáltalán amit Boki mond. Elképzelhető, hogy kértek és kaptak segítséget az Antonov cégtől, viszont ismerve az európaiakat főleg az Airbus kínai érdekeltségeit az sem kizárt, hogy az Airrbustól is kaptak fű alatt segítséget.
    Ami a saját hajtóművet illeti tesztelik. Fennebb látsz róla képet egy teszt Il-76-oson.
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Akkor mégegyszer leírom ! Az ukrán Antonov tervezoiroda 2004-ben adta át Kínának az Y-20 elozetes tervét és muszaki jellemzoit. A végleges terv csak mnimálisan tér el az elsodleges tervtol.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Nagy Csaba and bartinieffektus like this.
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Csak a példa kedvéért linkeltem. Hogy már az oroszok is hasonlót csinálnak.

    Ja, láttam a saját hajtóművet. De miért nem azzal szerelik már, miért az orosszal... Költői amúgy. :)
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ok, és ezt a tervet miért csinálták? Maguknak, vagy azért mert a kínaiak felkérték őket és fizettek érte?
    És igen, erről beszélek "elozetes tervét és muszaki jellemzoit". Szügség volt egy kiindulási alapra ahonnan el lehessen indúlni. Ha nincs tapasztalatod stratégiai szállítógépek tervezésében hatalmas baklövéseket lehet elkövetni, ha nulláról csak egy üres papírlapból kezded az egészet. Sokkal jobban jársz, ha valaki jártasabb segítségét kéret. (lásd Indiát, mindent ők akartak nulláról Arjun harckocsi, Tejas repülő)
    Először nekiállsz és nagyon konkrétan meghatározod, hogy mik az igényeid és az elképzeléseid a géppel kapcsolatban, aztán valakivel, vagy valakikkel elkészíttetsz előzetes terveket amelyekben meg is mondják neked, hogy milyen főbb műszaki jellemzőkre van szügséged.
    Aztán nekiállsz tervezni és lehet még bevonsz olyan gyártókat akik nagyon jók mindenféle ötvözetekben, kopozitokban stb (Airbus).
    Viszont az előzetest tervtől míg eljutsz a kész gépig beletellik egy kis időbe meg energiába.
     
    therob likes this.
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mert nem teszel új sárkányba új hajtóművet. Ez nincs kőbe vésve, sok példa van mikor új sárkánnyal új hajtóműveket teszteltek de ezzel a megoldással minimalizálhatod a potenciális hibaforrásokat.
    Nekem úgy tűnik, hogy az első ezredet orosz hajtóművekkel szerelik majd fel és azokkal fognak repkedni 2-3 esetleg 4 évig. Az alatt az idő alatt rengeteg üzemeltetési tapasztalatuk lesz és a saját hatjóművet is kellően letesztelik majd (Y-20 sárkánnyal is).
    Aztán a következő évtized elején elkezdik majd a saját hajtóműves gépek építését. Olyan 200+ tervezett darabszámról lehet olvasni.
     
  14. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Valószínűleg igazad van, de akkor is. A "nagy sárkány" Kína az oroszok hajtóművét használja még mindig a vadi új szállítógépében. Kicsit ironikus. :D Tényleg, WS-15-tel mi van? Van róla valami új infó?
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem csak az új szállítógépen, hanem az új 5 gen vadászon is és lényegében a J-15 és J-10B/C is azokat használja.
    Ironikus vagy sem, de egy csomó rizikófaktort ki lehet küszöbölni ezzel a megoldással.
    Teljes hírzárlat.
     
  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát, lehet így is nézni... :p (Persze nem tudom az igazságot, de nekem még mindig nagyon úgy tűnik, hogy Kínának egyszerűen nem sikerült felnőnie ebben az amcsi/orosz/EU trióhoz.)

    :(
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, erről van szó. Kb. 10 éve lett kész és kezdett elterjedni a WS-10, még eléggé ez elején járnak hajtóműgyártás terén, messze nincs annyi tapasztalatuk mint a többieknek ezért óvatoskodnak amennyire csak lehet.
    Viszont ugyanez az óvatoskodás jellemző rájuk minden téren úgy hajógyátás mint harckocsigyártás terén is. Nagyjából ugyanezt az apró és óvatos lépések politikáját lehet ott is felfedezni
     
  18. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Mondjuk kapkodniuk sincs miért, ráérnek. Már persze, ha nem akarnak sürgősen hódítani... Azért arra kíváncsi leszek, hogy Tajvannak mi lesz a sorsa.
     
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Ezt mindenki tudja. Nem kell Kínát túlbecsulni, mindenhez segétséget kapott vagy megrendelte, megvette vagy ellopta a szukséges technológiákat.
    Viszont a világ legjobbja a technológiák másolásában.
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    1., Szerinted hányszoros áron dolgozik az Antonov-tervezőirodához képest az Airbus-gárda?!!
    1., Hasonlítsd össze, hány katonai teherszállítógépet tervezett és gyártott az Airbus, hányat az Antonov?!! Ráadásul az a mind az egyetlen !! tipus amit az Airbus alkotott, hát hogy is mondjam.... szóval eddig nem egy hatalmas sikertörténet, ott hosszú távon még kiderülhet egy-két probléma a tapasztalatlanságuk miatt. Igaz, hogy problémák mindenhol előjöhetnek, de hol nagyobb a valószínűsége?!
    Szóval szerintem a lehető legokosabban csinálták a ferdeszeműek...
     
    boki likes this.

Ezen oldal megosztása