Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Ezt mindenki tudja. Nem kell Kínát túlbecsulni, mindenhez segétséget kapott vagy megrendelte, megvette vagy ellopta a szukséges technológiákat.
Viszont a világ legjobbja a technológiák másolásában.

Túlbecsülöd vagy alábecsülöd kb ez a szitu. Viszont az "idő" faktort nagyjából csak így tudod legyőzni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
1., Szerinted hányszoros áron dolgozik az Antonov-tervezőirodához képest az Airbus-gárda?!!
1., Hasonlítsd össze, hány katonai teherszállítógépet tervezett és gyártott az Airbus, hányat az Antonov?!! Ráadásul az a mind az egyetlen !! tipus amit az Airbus alkotott, hát hogy is mondjam.... szóval eddig nem egy hatalmas sikertörténet, ott hosszú távon még kiderülhet egy-két probléma a tapasztalatlanságuk miatt. Igaz, hogy problémák mindenhol előjöhetnek, de hol nagyobb a valószínűsége?!
Szóval szerintem a lehető legokosabban csinálták a ferdeszeműek...

Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?
Mintha az Antonov tervezte és gyártotta volna az An-124 Ruszlánt, sőt utána az An-70-et is (az más kérdés hogy piaca már nem volt), szóval utána lehet nézni a felhasznált anyagoknak. Kérdés, hogy a kínaiak akartak-e műanyag-repülőt, mert annak nagyon sok és komoly ipari és energetikai feltétele van, főleg ilyen nagy gép esetében.
Egyébként semmi hihetetlen nincs benne csak az egyikről van nyilvános dokument, és a másikról?!!
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?

Ennyi erővel a Tiszai Vegyi Kombinátot is bevonhatták a fejlesztésbe. Pont annyi a bizonyíték rá, mint az Airbusos elképzelésedre. Az Antonov munkájára boki betette a bizonyítékokat. Tehát mint általában, most is van egy konkrét állításunk bizonyítékkal az egyik oldalról. A másik oldalról a nagy büdös csend némi sejtelmes moszolygásszal a kis kínai arcokon. Na meg a találgatások.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Boki betette a bizonyítékot amit az Antonov adott. Én erre felvetettem, hogy nem csak az Antonov, hanem az Airbus is segíthetett, mivel a civil iparban elég sok az összefonódás köztük.
Az A320-ast Kínában is gyártják.
Abból indulok ki, hogy az antonov egy előtanulmányt készített, ami egy amolyan térkép a célig, de, hogy oda eljuss még egy rakás egyébb dolog is kell.
Szerintem kicsit túlgondoljátok.
Ja, legalább a wiki bejegyzélst olvassátok el a gépről.
https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Szerintem nincs itt szó túlgondolàsról. Egyikünk sem mondta azt hogy az Antonov egy összeszerelèsre kèsz tervet adott el a kìnaiaknak.
Te viszont, ahogy azt a Z-10 ès a Kamov esetèben is tetted, megpróbàlod úgy beàllìtani, mintha egy skiccről, egy sörözőben összedobott vàzlatról lenne szó mindkèt esetben. Ez inkàbb tűnik lekicsnylisnek a rèszedről.
Az, hogy esetleg a kompozit anyagok felhasznàlàsàhoz szüksèges technológiàt az Airbustól vettèk, semmit sem von le az Antonov munkàjàból. kompozit anyagok ide , topon lèvő Airbus oda, egyelőre az Antonov az a cèg, amelyik hasznàlható teherszàllìtók egèsz nemzedèkèt tervezte ès èpìtette meg. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Szerintem nincs itt szó túlgondolàsról. Egyikünk sem mondta azt hogy az Antonov egy összeszerelèsre kèsz tervet adott el a kìnaiaknak.
Te viszont, ahogy azt a Z-10 ès a Kamov esetèben is tetted, megpróbàlod úgy beàllìtani, mintha egy skiccről, egy sörözőben összedobott vàzlatról lenne szó mindkèt esetben. Ez inkàbb tűnik lekicsnylisnek a rèszedről.
Az, hogy esetleg a kompozit anyagok felhasznàlàsàhoz szüksèges technológiàt az Airbustól vettèk, semmit sem von le az Antonov munkàjàból. kompozit anyagok ide , topon lèvő Airbus oda, egyelőre az Antonov az a cèg, amelyik hasznàlható teherszàllìtók egèsz nemzedèkèt tervezte ès èpìtette meg. ;)

Ámen
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Az L-15 is hasonló eredetű (Jakovlev).
Naigen, csak ez nem utólag derült ki, hanem kezdetektől fogva tudni lehetett a két gyár kapcsolatáról. Viszont van a híreknek egy olyan csoportja mint ez is, ami mindíg utólag derül ki.
Kína rendszeresíti a Z-10 harci helikoptert. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kamov tervezte.
Kína rendszeresíti az Y-20 stratégigi szállítógépet. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt az Antonov tervezte.
Kína rendszeresíti az új Hosszú Menetelés rakétacsaládját. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy Kína orosz rakétahajtóműveket akar vásárolni a következő rakétacsaládjához, meg amúgy is ami most van azt tőlük másolták.
Kínában tesztelni kezdik a Sharp Sword lopakovó UCAV-ot. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Mikoyan Skatról másolták
Kína egy hatalmas közös orosz hadgyakorlat keretei közt előrukkol a ZBD-03 ejtőernyős harcjárművel. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a szovjet BMD-2-ről másolták (aztán hamarosan megjelennek közeli képek és egyből csend lesz).
Kínában redszeresítik a Type 039A tengeralattjárókat. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kilo tengeralattjárókról másolták.
Részemről ezek mind egy szálig igazak is lehetnek, de miért mindig utólag szerzünk róluk tudomást? Nem lehetne egyből?
Miért nem látok egyik orosz gyártótól sem semmilyen marketinganyagot róluk? A Kamov miért nem reklámozza, hogy milyen pöpec harci helikoptert képes tervezni? Nézzétek a rajzanikat! Pár év és meglátjátok élőben is!
Ugyanúgy az Antonov esetében is. Kűszködnek a megrendelésekért és csendben ülnek a babérjaikon.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 504
113
Naigen, csak ez nem utólag derült ki, hanem kezdetektől fogva tudni lehetett a két gyár kapcsolatáról. Viszont van a híreknek egy olyan csoportja mint ez is, ami mindíg utólag derül ki.
Kína rendszeresíti a Z-10 harci helikoptert. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kamov tervezte.
Kína rendszeresíti az Y-20 stratégigi szállítógépet. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt az Antonov tervezte.
Kína rendszeresíti az új Hosszú Menetelés rakétacsaládját. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy Kína orosz rakétahajtóműveket akar vásárolni a következő rakétacsaládjához, meg amúgy is ami most van azt tőlük másolták.
Kínában tesztelni kezdik a Sharp Sword lopakovó UCAV-ot. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Mikoyan Skatról másolták
Kína egy hatalmas közös orosz hadgyakorlat keretei közt előrukkol a ZBD-03 ejtőernyős harcjárművel. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a szovjet BMD-2-ről másolták (aztán hamarosan megjelennek közeli képek és egyből csend lesz).
Kínában redszeresítik a Type 039A tengeralattjárókat. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kilo tengeralattjárókról másolták.
Részemről ezek mind egy szálig igazak is lehetnek, de miért mindig utólag szerzünk róluk tudomást? Nem lehetne egyből?
Miért nem látok egyik orosz gyártótól sem semmilyen marketinganyagot róluk? A Kamov miért nem reklámozza, hogy milyen pöpec harci helikoptert képes tervezni? Nézzétek a rajzanikat! Pár év és meglátjátok élőben is!
Ugyanúgy az Antonov esetében is. Kűszködnek a megrendelésekért és csendben ülnek a babérjaikon.

Én ebben mondjuk nem látok semmi rosszat. A kínaiaknak már van pénzük de még nincs technológiájuk, az oroszoknak már nincs pénzük és még van technológiájuk, jobb híján kicserélik amijük van és mindenki örül. Business as usual.
Mindez akkor lesz érdekes, ha Kína egyszer majd bekopog és technológia helyett visszakéri Szibériát, pofán-nem-verésért cserébe.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Szerintem az lehet, hogy Kína anno felvásárolta ezeket a terveket, de azt nem kötötték az eladók orrára, hogy fel is használják-e, s ha mégis igen, akkor azt milyen formában teszik majd. Illetve, mint tudjuk, a 90-es évek elején-közepén elég fura viszonyok uralkodtak az ex-szovjet államokban, így Ukrajnában és az oroszoknál is.
Talán azért is csinálták meg és adták olyan könnyen ezeket a terveket, mert lebecsülték a kínaiakat, s úgy voltak vele, hogy úgysem lesz ezekből semmi. Persze tévedtek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Hova másoljam ezeket a hozzászólásokat? Oroszország biztpol jó lesz?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
Y-20-1.jpg


Y-20.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
Photos: German KUKA taken over by Chinese now serving Y-20
Chinese completed the 5 billion takeover of Kuka begin 2017.

Német robotok rakják össze az Y-20-ast?

ij0k-fynfvar4920172.jpg


HORp-fynfvfi1391903.jpg

kGg2-fynfvfi1391901.jpg