1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC Y-20

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Mackensen által indítva @ 2013. január 26..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem akkor kell, mikor olyan rakpalokat pakolnak a gépbe amit majd ejtőernyővel dobnak majd ki. Azok olyan görgőkön mozognak.
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Igen?

     
  3. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
    Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p
     
    Terminator likes this.
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Gyarapodnak
    [​IMG]
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    Chinese flying boom on Y20.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

  8. Roni

    Roni Well-Known Member

    Valaki segít elmondani miről szól a lenti írás?
    After 15 years of R & D, China has achieved automation (i.e. robotic) assembly of aircrafts, on production of Y-20 transport jet, J-20 fighter jet, Y-9 transport, ARJ-21 passenger jet etc. tataling 9 types of aircraft.

    The R & D team has developed 17 types of automated aircraft assembly systems, and 2 types of automated pulse production lines.

    File photo from my collection.
    [​IMG]
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
    A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
     
    Nagy Csaba, Python and Roni like this.
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hát ez komolyan hangzik :)
    Am hány j-20 lehet már a kínai légierőnél?
    Érdekes nem adnak infót de még csak képet sem a j-20 gyártósorról.

    Basszus az oroszok ehez fényévekre vannak o_O
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
    (A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
    [​IMG]
     
    wolfram and Szittya like this.
  12. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./
     
    wolfram likes this.
  13. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Pénzük van, know-how-juk van (vagy beszerzik, szinte bármi áron). Egyetlen feladatuk maradt, kinevelni-kineveltetni és, ami a legfontosabb, náluk otthon hagyni érvényesülni sőt, támogatni egy innovatív és kreatív (vagyis "nyugati-európai") szemléletű réteget. Ha ez is meglesz, akkor záros időn belül ők lesznek a No. 1 hatalom. És szerintem erre játszanak, csak még próbálnak egyensúlyozni ezen, részben már meglévő, részben még leendő kreatív réteg befolyása és a kormány, a régi elvtársak hatalma között. Mert hát, igénylik az innovációt és tesznek is érte, de ugyanakkor a jelenlegi uralkodó réteg nem szeretné a gyeplőt teljesen, vagy nagyobb részben átengedni a most feltörekvő titánoknak... Persze a végkifejlet esélyesen úgy is az lesz, hogy átveszik, ez csak idő kérdése.
     
    Szittya likes this.
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  15. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
     
    Mackensen likes this.
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
     
    Nagy Csaba likes this.
  17. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
     
  18. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
    Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
     
    fip7 and Mackensen like this.
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Valószínű, hogy mindkét típusból több százas darabszám készül majd.
     
    Nagy Csaba likes this.
  20. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Arra leszek majd kíváncsi, hogy az a híres Forth-Worth-i 1,6km-es Lockheed gyártósor hogy fog kinézni, amikor már full F 35-öt gyárt, éves majd 200 db-ot.......
     

Ezen oldal megosztása