Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Úgy tűnik, hogy stratégiai szállítógépet nagyonkönnyű tervezni és gyártani. Csal azt nem értem, hogy Európa miért nem próbálkozik valami hasonlóval. Mondjuk veszik a C-17-es és az Il-76-ost, kicsit összemosnak itt, kozmetikáznak ott és készen is van. Mi a fenének kellett annyit szarakodni azzal a propelleres A-400M-el.
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
A news spokesman of the Ministry of National Defence (MND) of the People’s Republic of China (PRC) confirmed at the regular press conference of the MND held on December 27, 2012 that “China is independently developing its large transport aircraft to strengthen the building of air transport capability”.

Currently, the representative types of large transport aircraft are the U.S. Boeing C-17 Globemaster III and Russian Ilyushin Il-76, and only the U.S. and Russia in the world are able to develop large transport aircraft.

Named as the Y-20, China’s first large military transport aircraft carries the dream and expectation of millions of Chinese people. Compared with the Il-76MD, the Y-20 has larger volume, more reasonable fuselage space and layout, and higher engine power.

The Y-20 not only outperforms Il-76 but also has Chinese characteristics in supercritical airfoils, integrated avionics, cabin equipment, composite materials and their processing.

The performance parameters of the Y-20 are quite close to those of Russian Il-476. Operated by three aircrew members, the Y-20 has the highest load-carrying capacity of 66 tons, a fuselage length of 47 meters, a wingspan of 45 meters and a height of 15 meters, and bears the maximum take-off weight of a little more than 200 tons. It has a traditional layout and strong adaptability to take-off and landing fields, as evidenced by being able to take off and land at airstrips and carry the vast majority of combat and support vehicles of the Chinese People’s Liberation Army (PLA).

As to the engine, <b>China is actively developing high-thrust turbofan engines. Currently, the Y-20 cannot be equipped with such advanced engines but be fit out with the imported D-30KP2 engine temporarily. The performance of the engine is not as good as that of the PS-90A76 turbofan engine of the Il-476, therefore, the thrust of China’s Y-20 is much inferior to that of the Il-476.</b>

However, the Y-20 will have significantly-improved flight performance after being equipped with China’s independently-developed high-thrust turbofan engines, thus ranking among the world’s advanced large transport aircraft.

<b>Now, the Y-20 is in the phase of test and finalization. If everything goes well, the Y-20 will have to undergo a minimum-three-year-long flight test and a minimum-five-year-long comprehensive test. Therefore, 2017 is the earliest date by which the PLA Air Force will have home-made large transport aircraft.</b>

Source: China Youth Daily; published Jan. 18, 2013
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 469
113
46238 said:
Mi a fenének kellett annyit szarakodni azzal a propelleres A-400M-el.

Mert propelleres? Ha jól emlékszem ez okozta főleg  a program csúszását.  Tettek volna rá inkább egy már ismert, megbízható sugárhajtóművet, mint a Japánok a Kawasaki C-2-re. Akkor már ezzel hordhatnák a franciák az utánpótlást Maliba.

 

 

 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Még egy videó. Ezen jól látszik a fel és leszállás.

http://news.cntv.cn/2013/01/27/VIDE1359263529914653.shtml
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 469
113
Csak nekem furcsa a leszálláskor a  szárny tetején kinyíló féklapok?

Most csak a C-160 Transall jut eszembe, ahol van hasonló. Nem tűnik korszerű megoldásnak.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
A Globemaster 3 is rendelkezik vele.

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/8/2/8/3/a4763883-41-C-17%20Slotted%20Spoiler.jpeg?d=1333749457

 

 
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 007
113
Szerintem csak neked furcsák, ugyanis ezek interceptorok, vagy spoilerek és szinte minden utas és teherszállítógépen megtalálhatóak. Többféle van belőlük, van csűrő-interceptor, ezek zömmel a szárny végein (még a MiG-23-asnak is volt), van még középső és belső interceptorok, van ami a leszálláshoz rontja le a felhajtóerő termelését és van, amelyikkel a futók fékezőerejét növelik meg azáltal, hogy növelik a leszorítóerőt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Erről a makettről legalább 5-6 éve keringenek képek. Ha jól meggondóljuk eléggé hasonlít rá.

y2011.jpg


 
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
http://www.globalsecurity.org/military/world/china/y-xx.htm

Itt WS-18-ról írnak meg kémkedésről a Globemaster után. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 469
113
46261 said:
Szerintem csak neked furcsák, ugyanis ezek interceptorok, vagy spoilerek és szinte minden utas és teherszállítógépen megtalálhatóak. Többféle van belőlük, van csűrő-interceptor, ezek zömmel a szárny végein (még a MiG-23-asnak is volt), van még középső és belső interceptorok, van ami a leszálláshoz rontja le a felhajtóerő termelését és van, amelyikkel a futók fékezőerejét növelik meg azáltal, hogy növelik a leszorítóerőt.

Régi gépeknél emlékeztem rá, az újaknál valamiért nem. Persze ha nem csak katonai gépekben gondolkodtam volna, akkor eszembe juthatott volna hogy pl az A320 ablakából is ezt látom leszálláskor.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tisztelt Mackensen!

A világ nagy részén nem törvényes a másolás, de kínában erre fütyülnek! Még ma sem jelent problémát hamis márkajelzésű kínai cuccot venni...!

Az Airbus meg strapabíró, tehát propelleres gépet akart! Az A-400M hajtóműtenderét  anno a P&W Canada nyerte /- jobb és 20%-al olcsóbb ajánlatot tettek -/ és az Airbus is velük akart szerződést kötni. De a fejlesztő országok - az ő szavuk döntött -  európai hajtőművet akartak. Most meg futnak a pénzük után…!!! /- Ebben az esetben tehát a politika okozta a csúszást és a ráfizetést!/

Hát ennyit a méregdrága A-400M-ről és a "szarakodásról"!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 469
113
Tudom hogy minden teherszállító ilyen felsőszárnyas és hogy nem is lehet másolni mert önálló mérnöki munkával kell méretezni a dolgokat, de ilyen "csúnyán" kialakítottat már láttam valahol...

http://www.youtube.com/watch?v=FTelqnWQ4Io

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 469
113
Konkurencia:

http://i47.tinypic.com/35d9lq9.jpg

http://www.china-defense-mashup.com/wp-content/uploads/2012/12/y-20-3.jpg

http://img8.itiexue.net/1590/15902276.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Sondor961, kína milyen haditehnikai eszközt másolt le illegálisan az elmúlt években?

Az A-400M csak egy egyszerű példa volt. Azt akartam mondani, hogy stratégiai szállítógépet nem annyira könnyű tervezni és gyártani. Ráadásúl az utóbbit nem is lehet annak tekinteni mégis elhúzódott a fejlesztése (igaz, hogy részben politikai okok miatt ia ahogy írtad).

 
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Régebben mindent, így az utóbbi években az oroszok már nem szállítottak nekik. És mivel egy "stratégiai szállítógépet nem annyira könnyű tervezni és gyártani", hát szétkaptak egy IL-76-ost! Mint látható, egész jó eredménnyel...!

Kisebb utasszállítókat ugyanis már próbáltak másolni - elég kevés sikerrel! Ezért ez a gép egy biztató kezdetnek tekinthető...!!!

 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
MINDENT?????

A kérdés az volt, hogy mit másoltak le ILLEGÁLISAN????? Érteni nyelv moggyorr?

A helyzet, hogy alíg találni olyan repülőt, amit illegálisan másoltak volna. Sőt alíg találni olyan fegyverrendszert amire rá lehetne mondani, hogy illegálisan másolták.

Milyen kissebb utasszállítót akartak lemásolni? És miért kevesebb sikerrel?