1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC Y-20

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Mackensen által indítva @ 2013. január 26..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Úgy tűnik, hogy stratégiai szállítógépet nagyonkönnyű tervezni és gyártani. Csal azt nem értem, hogy Európa miért nem próbálkozik valami hasonlóval. Mondjuk veszik a C-17-es és az Il-76-ost, kicsit összemosnak itt, kozmetikáznak ott és készen is van. Mi a fenének kellett annyit szarakodni azzal a propelleres A-400M-el.
     
  2. dalost

    dalost Active Member

    Köszi Mackensen!

    Akkor valahonnan innen is vettek ötletet:

    [​IMG]

     

    Uploaded with ImageShack.us
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem erről másolták.
     
  4. Acepilot

    Acepilot New Member

    A news spokesman of the Ministry of National Defence (MND) of the People’s Republic of China (PRC) confirmed at the regular press conference of the MND held on December 27, 2012 that “China is independently developing its large transport aircraft to strengthen the building of air transport capability”.

    Currently, the representative types of large transport aircraft are the U.S. Boeing C-17 Globemaster III and Russian Ilyushin Il-76, and only the U.S. and Russia in the world are able to develop large transport aircraft.

    Named as the Y-20, China’s first large military transport aircraft carries the dream and expectation of millions of Chinese people. Compared with the Il-76MD, the Y-20 has larger volume, more reasonable fuselage space and layout, and higher engine power.

    The Y-20 not only outperforms Il-76 but also has Chinese characteristics in supercritical airfoils, integrated avionics, cabin equipment, composite materials and their processing.

    The performance parameters of the Y-20 are quite close to those of Russian Il-476. Operated by three aircrew members, the Y-20 has the highest load-carrying capacity of 66 tons, a fuselage length of 47 meters, a wingspan of 45 meters and a height of 15 meters, and bears the maximum take-off weight of a little more than 200 tons. It has a traditional layout and strong adaptability to take-off and landing fields, as evidenced by being able to take off and land at airstrips and carry the vast majority of combat and support vehicles of the Chinese People’s Liberation Army (PLA).

    As to the engine, <b>China is actively developing high-thrust turbofan engines. Currently, the Y-20 cannot be equipped with such advanced engines but be fit out with the imported D-30KP2 engine temporarily. The performance of the engine is not as good as that of the PS-90A76 turbofan engine of the Il-476, therefore, the thrust of China’s Y-20 is much inferior to that of the Il-476.</b>

    However, the Y-20 will have significantly-improved flight performance after being equipped with China’s independently-developed high-thrust turbofan engines, thus ranking among the world’s advanced large transport aircraft.

    <b>Now, the Y-20 is in the phase of test and finalization. If everything goes well, the Y-20 will have to undergo a minimum-three-year-long flight test and a minimum-five-year-long comprehensive test. Therefore, 2017 is the earliest date by which the PLA Air Force will have home-made large transport aircraft.</b>

    Source: China Youth Daily; published Jan. 18, 2013
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mert propelleres? Ha jól emlékszem ez okozta főleg  a program csúszását.  Tettek volna rá inkább egy már ismert, megbízható sugárhajtóművet, mint a Japánok a Kawasaki C-2-re. Akkor már ezzel hordhatnák a franciák az utánpótlást Maliba.

     

     

     
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Még egy videó. Ezen jól látszik a fel és leszállás.

    http://news.cntv.cn/2013/01/27/VIDE1359263529914653.shtml
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak nekem furcsa a leszálláskor a  szárny tetején kinyíló féklapok?

    Most csak a C-160 Transall jut eszembe, ahol van hasonló. Nem tűnik korszerű megoldásnak.
     
  8. luperator

    luperator Well-Known Member

    A Globemaster 3 is rendelkezik vele.

    http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/8/2/8/3/a4763883-41-C-17%20Slotted%20Spoiler.jpeg?d=1333749457

     

     
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem csak neked furcsák, ugyanis ezek interceptorok, vagy spoilerek és szinte minden utas és teherszállítógépen megtalálhatóak. Többféle van belőlük, van csűrő-interceptor, ezek zömmel a szárny végein (még a MiG-23-asnak is volt), van még középső és belső interceptorok, van ami a leszálláshoz rontja le a felhajtóerő termelését és van, amelyikkel a futók fékezőerejét növelik meg azáltal, hogy növelik a leszorítóerőt.
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Erről a makettről legalább 5-6 éve keringenek képek. Ha jól meggondóljuk eléggé hasonlít rá.

    [​IMG]

     
     
  11. luperator

    luperator Well-Known Member

    http://www.globalsecurity.org/military/world/china/y-xx.htm

    Itt WS-18-ról írnak meg kémkedésről a Globemaster után. :)
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Régi gépeknél emlékeztem rá, az újaknál valamiért nem. Persze ha nem csak katonai gépekben gondolkodtam volna, akkor eszembe juthatott volna hogy pl az A320 ablakából is ezt látom leszálláskor.
     
  13. sondor961

    sondor961 New Member

    Tisztelt Mackensen!

    A világ nagy részén nem törvényes a másolás, de kínában erre fütyülnek! Még ma sem jelent problémát hamis márkajelzésű kínai cuccot venni...!

    Az Airbus meg strapabíró, tehát propelleres gépet akart! Az A-400M hajtóműtenderét  anno a P&W Canada nyerte /- jobb és 20%-al olcsóbb ajánlatot tettek -/ és az Airbus is velük akart szerződést kötni. De a fejlesztő országok - az ő szavuk döntött -  európai hajtőművet akartak. Most meg futnak a pénzük után…!!! /- Ebben az esetben tehát a politika okozta a csúszást és a ráfizetést!/

    Hát ennyit a méregdrága A-400M-ről és a "szarakodásról"!
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Tudom hogy minden teherszállító ilyen felsőszárnyas és hogy nem is lehet másolni mert önálló mérnöki munkával kell méretezni a dolgokat, de ilyen "csúnyán" kialakítottat már láttam valahol...

    http://www.youtube.com/watch?v=FTelqnWQ4Io

     
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Konkurencia:

    http://i47.tinypic.com/35d9lq9.jpg

    http://www.china-defense-mashup.com/wp-content/uploads/2012/12/y-20-3.jpg

    http://img8.itiexue.net/1590/15902276.jpg
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az Il-76 is ilyen, csak élőben alulnézetből nem látszik ennyire ilyennek.
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Sondor961, kína milyen haditehnikai eszközt másolt le illegálisan az elmúlt években?

    Az A-400M csak egy egyszerű példa volt. Azt akartam mondani, hogy stratégiai szállítógépet nem annyira könnyű tervezni és gyártani. Ráadásúl az utóbbit nem is lehet annak tekinteni mégis elhúzódott a fejlesztése (igaz, hogy részben politikai okok miatt ia ahogy írtad).

     
     
  18. sondor961

    sondor961 New Member

    Régebben mindent, így az utóbbi években az oroszok már nem szállítottak nekik. És mivel egy "stratégiai szállítógépet nem annyira könnyű tervezni és gyártani", hát szétkaptak egy IL-76-ost! Mint látható, egész jó eredménnyel...!

    Kisebb utasszállítókat ugyanis már próbáltak másolni - elég kevés sikerrel! Ezért ez a gép egy biztató kezdetnek tekinthető...!!!

     
     
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    MINDENT?????

    A kérdés az volt, hogy mit másoltak le ILLEGÁLISAN????? Érteni nyelv moggyorr?

    A helyzet, hogy alíg találni olyan repülőt, amit illegálisan másoltak volna. Sőt alíg találni olyan fegyverrendszert amire rá lehetne mondani, hogy illegálisan másolták.

    Milyen kissebb utasszállítót akartak lemásolni? És miért kevesebb sikerrel?
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gép a földön:

    [​IMG]

     
     

Ezen oldal megosztása