Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

S

speziale

Guest
Ööö... hát de, az idézett szöveg pont azt jelenti, amit @pöcshuszár írt. Passive voice :)

Jaj, istenem...szerinted ez mit jelent: " Franco-German project launched in 2018." szerinted a 2018-as évszám a mondatban mire utal...

De a nyelvtant félre téve, ahogy fentebb többen írták, szerintem ti összekeveritek azt, hogy a Saab mit képes kifejleszteni azzal, hogy mire szán pénzt, időt és erőforrást.

nem, én nem keverem össze...pont én írtam azt, hogy ha az F35-ről is lenne olyan kép, hogy melyik része honnan jön, akkor bizony elég sok minden mellett nem csillag-sávos zászló lenne...

ellenben sokan azt nem értik, hogy még a Gripen E elég fontos, mondhatni fő, rendszerei közül is egy csomó az nem svéd

és a másik dolog meg az, hogy olyan értelemben keverik a szezont a fazonnal, hogy azt nem értik meg, hogy egy generációs ugrás esetén kicsit mások a követelmények, mint meglévő rendszerek összelegozásánál. Pl.: most egy AESA radar technológiai elérhetősége és kifejlesztésének az erőforrás igénye teljesen más, mint a '90-es évek elején volt, amikor az USA az APG-77-et megcsinálta....az akkor generációs ugrást jelentett most viszont a '90-es évek elejével ellentétben nem is jelent generációs ugrást az AESA radar a képességekben
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 411
46 246
113
Az aztán mégis, hogy van, hogy a spanyolokat 1 évvel azután, hogy a franciák-németek elindították az FCAS-t, mégis bevették... bezzeg a svédeket, akikért meg (a te elmondásod szerint) könyörögtek, azokkal mégsem tudtak megegyezni?
Pontosan erről van szó! Az FCAS a spanyoloknak kényszerhelyzet. Nekik nincs más opciójuk. Az Airbus fiókcége van náluk. Ami meg az FCAS része a kezdetektől. Az Indra még lehetne spanyol partner, de nem hinném, hogy az alapító Hensoldttot ki tudnák túrni. Kritikus rendszert szinte biztosan nem fognak a spanyolok kapni.
De hogy kicsit jobban megvilágosítsam. Itt egy másik cikk az akkori helyzetről. Mindkét program ajánlatot tett a SAABnak.
A cikkben le is van írva, hogy a spanyolok még 2019 februárjában - résztvevő cégtől függetlenül - csatlakoztak a programhoz. Pont a kényszerhelyzetük miatt.
Az Airbus Spain csak 2020 decemberében csatlakozott.
Ehhez képest 2019 februárjában már mindkét program fűzte a SAAB-ot. Majd a svéd kormány csak 2020 decemberében csatlakozott véglegesen a Tempesthez.
És, hogy mit is fog a SAAB a Tempestben csinálni?
Itt egy cikk róla.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
S

speziale

Guest
Pontosan erről van szó! Az FCAS a spanyoloknak kényszerhelyzet. Nekik nincs más opciójuk. Az Airbus fiókcége van náluk. Ami meg az FCAS része a kezdetektől. Az Indra még lehetne spanyol partner, de nem hinném, hogy az alapító Hensoldttot ki tudnák túrni. Kritikus rendszert szinte biztosan nem fognak a spanyolok kapni.
De hogy kicsit jobban megvilágosítsam. Itt egy másik cikk az akkori helyzetről. Mindkét program ajánlatot tett a SAABnak.
A cikkben le is van írva, hogy a spanyolok még 2019 februárjában - résztvevő cégtől függetlenül - csatlakoztak a programhoz. Pont a kényszerhelyzetük miatt.
Az Airbus Spain csak 2020 decemberében csatlakozott.
Ehhez képest 2019 februárjában már mindkét program fűzte a SAAB-ot. Majd a svéd kormány csak 2020 decemberében csatlakozott véglegesen a Tempesthez.
És, hogy mit is fog a SAAB a Tempestben csinálni?
Itt egy cikk róla.

Nope...nem ártana kicsit rendbe tenni az idővonalat:

a spanyolok 2019 júniusában a LeBourget kiállításon jelentették be, hogy csatlakoznak a projekthez.


ezt követően a svédek júliusban írtak alá MoU-t a britekkel...nyilván tudod mi az a MoU...az nagyon-nagyon messze van egy formális szerződéstől (mondjuk attól, amit az Fcas kapcsán a Safran és MTU kötött arról, hogy a hajtómű melyik részéért ki felel)

de itt egy írás a 2019-ben megkötött brit-svéd MoU kapcsán:


ez azért nagyon messze van attól, amit te itt magyarázol, hogy ebben a projektben a Saab micsoda integrátor lesz

megjegyzem azon a linken amit TE raktál be szintén ezt írják:

"Gripen manufacturer Saab WILL NOT JOIN the Team Tempest industry grouping, but work in cooperation with BAE Systems, Leonardo UK, MBDA UK and Rolls-Royce"

a Tempest 3 résztvevő országa között jelenleg is csak MoU létezik, amit 2020 decemberében írtak alá. előtte csak 2 oldalú MoU-k voltak a britek-svédek, illetve britek-olaszok között
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Jaj, istenem...szerinted ez mit jelent: " Franco-German project launched in 2018." szerinted a 2018-as évszám a mondatban mire utal...



nem, én nem keverem össze...pont én írtam azt, hogy ha az F35-ről is lenne olyan kép, hogy melyik része honnan jön, akkor bizony elég sok minden mellett nem csillag-sávos zászló lenne...

ellenben sokan azt nem értik, hogy még a Gripen E elég fontos, mondhatni fő, rendszerei közül is egy csomó az nem svéd
Mar felsoroltam, mi minden sved, 2x is. Szinte az osszes lenyeges rendszere sajat tervezes, ahol nem eri meg sajatnak nekiallni, ott hasznalnak beszallitot, pl hajtomu, de ezt is vegigjartuk 2x-3x, ne rangasd elo megint ezeket a teveszmeket. Mint az sokszor le lett irva, 70 szazalek korul sved avagy europai forrasbol vannak a gep elemei, kb 30% az amerikaiak aranya.

és a másik dolog meg az, hogy olyan értelemben keverik a szezont a fazonnal, hogy azt nem értik meg, hogy egy generációs ugrás esetén kicsit mások a követelmények, mint meglévő rendszerek összelegozásánál.
Jajjmar... pont a Saabnal azt tartja elonynek mind a brit, mind a nemet-francia tarsasag, hogy ok bezony teljesen uj gepet kepesek tervezni es epiteni egymaguk, raadasul a ktgeket kezben tartva.

Ez amugy a cikkben nevtelenul megszolalo rivalis gyarto is hangsulyozza, hogy messze elottuk jarnak (szerintem vagy LM volt, vagy EF, minkettonel irigykedve nezik a sved cost controlt meg teljesen digitalis tervezesi folyamatot es project mgmtet, sw dev beleertve.)

Ha valakik, akkor ti vagytok keptelenek elfogadni, amit a cikkben a Financial Times - erted, nem valami magyarul alig tudo , total fogalmatlan oroszajku forumtars, hanem a vezeto penzugyi-gazdasagi lap - tobbszor es vilagosan leir a Tempest kapcsan: azon nagyon kevesek egyike a Saab, akik egyedul kepesek egy komplett vadaszgepet megtervezni, legyartani, eladni, majd uzemeltetni-tamogatni, mindezt egy 10M orszagbol, mikozben ugyanezt megcsinaljak tengeralattjarokkal, radarokkal stb.

Faj valamiert nektek ez, de nagyon, de erthetetlen szamomra, miert.

Pl.: most egy AESA radar technológiai elérhetősége és kifejlesztésének az erőforrás igénye teljesen más, mint a '90-es évek elején volt, amikor az USA az APG-77-et megcsinálta....az akkor generációs ugrást jelentett most viszont a '90-es évek elejével ellentétben nem is jelent generációs ugrást az AESA radar a képességekben
Az elso AESA japan volt ill szovjet, tudomasom szerint, mindegy. Az USA meg ma is csak catch-up modban jatszik a Saabbal a networked warfareben, amit a svedek 60 eve (!) hasznalnak. A (sw) development modelljuk megint le van maradva a svedektol egy generacioval, azert (is) mondott totalis csodot az F-35-nel a LM inkompetens, profitehes tulbonyolitasa mindennek, pl az overkill szenzorokkal stb.
Egyenesen hajmereszto, hogy kulon unmanned dronnal tervezik megoldani a forditast (!) az F-35 es az F-22 data linkek kozott - ennel rohejesebb benazast nem nagyon tudok elkepzelni, ez mar tenyleg az inkompetencia teteje es az adom totalis elpazarlasa idiotakra.
Meg sorolhatnam.
Amit nem akartok megerteni, hogy ezeknek a gepeknek ma mar a fele-ketharmada szoftverfejlesztes es abban az amerikai monster-meretuve hizlalt, lassan mozgo, magukat degeszre kereso dinoszaurusz-contractorok nagyon csunyan lemaradtak. A LM, a Boeing stb gyakorlatilag az ellenpeldaja az agile megkozelitesnek; hiaba probaljak a buzzword alapjan ugy megszervezni a sw dev munkat, egyszeruen szervezetileg nem alkalmasak ra, at kell hozza alakitaniuk a fejekben a teljes methodologyt es hozza a ceget is. Nem lesz konnyu, a LM/F-35 eseteben ennek a kaosznak az eredmenyet szivjuk 20+ eve...
 
K

kamm

Guest
Pontosan erről van szó! Az FCAS a spanyoloknak kényszerhelyzet. Nekik nincs más opciójuk. Az Airbus fiókcége van náluk. Ami meg az FCAS része a kezdetektől. Az Indra még lehetne spanyol partner, de nem hinném, hogy az alapító Hensoldttot ki tudnák túrni. Kritikus rendszert szinte biztosan nem fognak a spanyolok kapni.
De hogy kicsit jobban megvilágosítsam. Itt egy másik cikk az akkori helyzetről. Mindkét program ajánlatot tett a SAABnak.
A cikkben le is van írva, hogy a spanyolok még 2019 februárjában - résztvevő cégtől függetlenül - csatlakoztak a programhoz. Pont a kényszerhelyzetük miatt.
Az Airbus Spain csak 2020 decemberében csatlakozott.
Ehhez képest 2019 februárjában már mindkét program fűzte a SAAB-ot. Majd a svéd kormány csak 2020 decemberében csatlakozott véglegesen a Tempesthez.
És, hogy mit is fog a SAAB a Tempestben csinálni?
Itt egy cikk róla.
Ebben a 2019-es cikkben van egy erdekes resz, a sved vedelmi minisztertol ill. a legiero vezerkari fonoketol:

"To develop cutting-edge technology is time- and resource-consuming: it poses great challenges to any nation aspiring to develop an operational advantage,” Hultqvist said at RIAT. “Both the United Kingdom and Sweden intend to remain at the forefront of combat air, developing future capabilities to meet our national security objectives.”

“The FCAS feasibility studies will strongly benefit the coming and current versions of the Gripen – and of course, all of our Gripen partners,” says Swedish air force chief of staff General Mats Helgusson."


Azaz a svedek nem veletlenul szallnak be teljes membership nelkul: ha ebbol a gepbol valaha valami lesz, akkor szinte biztosan lesz Tempest meg Gripen verzio, ugyanaz a gep, de nemikepp eltero konfigokban ill felszerelessel - szamunkra ez jo hir lenne, mert egy 5th-6th-gen gepbol a sved multi-role megkozelites garantalja a nekunk is idealis konfig elerhetoseget (amit varhatoan kifizetheto modon lehetne uzemben tartani.)
 
K

kamm

Guest
Nope...nem ártana kicsit rendbe tenni az idővonalat:

a spanyolok 2019 júniusában a LeBourget kiállításon jelentették be, hogy csatlakoznak a projekthez.


ezt követően a svédek júliusban írtak alá MoU-t a britekkel...nyilván tudod mi az a MoU...az nagyon-nagyon messze van egy formális szerződéstől (mondjuk attól, amit az Fcas kapcsán a Safran és MTU kötött arról, hogy a hajtómű melyik részéért ki felel)

de itt egy írás a 2019-ben megkötött brit-svéd MoU kapcsán:


ez azért nagyon messze van attól, amit te itt magyarázol, hogy ebben a projektben a Saab micsoda integrátor lesz

megjegyzem azon a linken amit TE raktál be szintén ezt írják:

"Gripen manufacturer Saab WILL NOT JOIN the Team Tempest industry grouping, but work in cooperation with BAE Systems, Leonardo UK, MBDA UK and Rolls-Royce"

a Tempest 3 résztvevő országa között jelenleg is csak MoU létezik, amit 2020 decemberében írtak alá. előtte csak 2 oldalú MoU-k voltak a britek-svédek, illetve britek-olaszok között
Birom, amikor direkt kihagyod a relevans reszeket... :rolleyes:

"Megjegyzem "a cikkben konkretan leirjak, hogy system integration miatt hivtak meg a Saabot:

"
Speaking at the Royal International Air Tattoo (RIAT) on 19 July, UK minister of defence procurement Stuart Andrew said the agreement represents a “shared, ambitious vision for future combat air systems, lays firm foundations for collaboration, and invites others to participate in our discussions. It strengthens our collective defence,” he adds.

“We are now two nations in Tempest, and I am confident that there will be more,” says Royal Air Force (RAF) chief of the air staff Air Chief Marshal Sir Stephen Hillier.

Gripen manufacturer Saab will not join the Team Tempest industry grouping, but work in cooperation with BAE Systems, Leonardo UK, MBDA UK and Rolls-Royce, plus the RAF’s Rapid Capabilities Office, “to scope out joint development and acquisition programmes for both nations”, Andrew says.

The Swedish company says it “will contribute with its experience of advanced technology development, system integration of complete combat air systems and related areas including sensors, missile systems and support”.

Ha kell pontos forditas, szolj (feljebb mintha nem lettel volna tisztaban az igeidokkel ill modokkal.)
 
  • Imádom
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 411
46 246
113
Nope...nem ártana kicsit rendbe tenni az idővonalat:

a spanyolok 2019 júniusában a LeBourget kiállításon jelentették be, hogy csatlakoznak a projekthez.
Nem! Akkor ott csak az ünnepélyes aláírások történtek meg. A bejelentés februári.
ezt követően a svédek júliusban írtak alá MoU-t a britekkel...nyilván tudod mi az a MoU...az nagyon-nagyon messze van egy formális szerződéstől (mondjuk attól, amit az Fcas kapcsán a Safran és MTU kötött arról, hogy a hajtómű melyik részéért ki felel)

de itt egy írás a 2019-ben megkötött brit-svéd MoU kapcsán:

"Gripen manufacturer Saab WILL NOT JOIN the Team Tempest industry grouping, but work in cooperation with BAE Systems, Leonardo UK, MBDA UK and Rolls-Royce"

a Tempest 3 résztvevő országa között jelenleg is csak MoU létezik, amit 2020 decemberében írtak alá. előtte csak 2 oldalú MoU-k voltak a britek-svédek, illetve britek-olaszok között
Pont ebből a kettőből következik, hogy anélkül is ragaszkodtak a SAAB munkájához, hogy a konzorciumba be kellett volna lépnie. Magyarul nem kellett semmit sem kockáztatniuk. Ennek ellenére integrátori, és design szerepbe kerülnek. Na nem az ügyben, hogy milyen legyen a sárkány - mert arra nagyjából tojik a SAAB -, hanem, hogy működjön, és időre kész is legyenek a rendszerei.

Ezzel szemben a spanyolok (a spanyol csatlakozási cikkből fordítózva):
He also stated that it is too early to indicate what the Spanish industrial participation will be , it is something that will still have to be discussed.
Tehát a spanyolok (a Spanyol Állam) úgy léptek be 33%-os finanszírozónak, hogy gyakorlatilag csak az volt biztos, hogy pénzt kell beletolniuk.
Ehhez képest meg a svédek esetén a SAAB....
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 008
113
Én rájöttem.
A Tempest a világ legelső hetedik generációs vadászgépe. Ez nem lopakodik, nem energiafegyverei vannak, nem advanced radarja van. Nem.
Ez egy olyan technológia, amiből ugyan csak egy műanyag makett létezik, de máris mindenki elküldött mindenkit melegebb éghajlatra miatta.
Ez a fegyver az elménkre hat!
:)
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Én rájöttem.
A Tempest a világ legelső hetedik generációs vadászgépe. Ez nem lopakodik, nem energiafegyverei vannak, nem advanced radarja van. Nem.
Ez egy olyan technológia, amiből ugyan csak egy műanyag makett létezik, de máris mindenki elküldött mindenkit melegebb éghajlatra miatta.
Ez a fegyver az elménkre hat!
:)
es a muanyag maketett is a svedek gyartottak le, mivel az angolok tokhulyek ahoz is. azert is kertek a svedeket a programba. :D

igy mar tiszta a kep nekem is.
 
S

speziale

Guest
Nem! Akkor ott csak az ünnepélyes aláírások történtek meg. A bejelentés februári.



Pont ebből a kettőből következik, hogy anélkül is ragaszkodtak a SAAB munkájához, hogy a konzorciumba be kellett volna lépnie. Magyarul nem kellett semmit sem kockáztatniuk. Ennek ellenére integrátori, és design szerepbe kerülnek. Na nem az ügyben, hogy milyen legyen a sárkány - mert arra nagyjából tojik a SAAB -, hanem, hogy működjön, és időre kész is legyenek a rendszerei.

Ezzel szemben a spanyolok (a spanyol csatlakozási cikkből fordítózva):

Annyit még a témához, aztán részemről befejeztem, hogy a Tempestben résztvevő országok között Memorandum of Understanding köttetett...aki tudja mi ez, az azt is tudja, hogy ez egy konkrét szerződéstől fényévekre van...

Megjegyzem továbbá, hogy ha elolvastátok volna azt, amit a 2019. júliusában a britek és svédek között kötött 2 oldalú MoU-ról linkeltem (ez az a megállípodás, amire kamm és pöcshuszár is szeretettel hivatkozik), akkor elég nyilvánvaló lenne, hogy mi a helyzet:

"Today’s announcement of the partnering agreement by the defense ministries, however, is less about that program specifically and more about technology cooperation in general.
“The MoU is the starting point for the countries to analyze the conditions for deeper cooperation on the development of future combat aircraft capabilities, including future development of the JAS 39 Gripen,” the Swedes said.
“The MoU does not entail long-term commitments between the countries, but is intended to enable future positions. Nor does it prevent the countries from engaging in similar studies and analyses with other partners.”"

vagyis rohadtul nem arról van szó, hogy a svédek akárcsak részt is vennének a Tempest programban, nemhogy ők mindenféle rendszer integrátorok lennének a programban

Tehát a spanyolok (a Spanyol Állam) úgy léptek be 33%-os finanszírozónak, hogy gyakorlatilag csak az volt biztos, hogy pénzt kell beletolniuk.
Ehhez képest meg a svédek esetén a SAAB....

erről pof*zok itt mióta: az FCAS esetében a francia-német páros a "zsíros" melókat leosztotta egymás között...a SAAB-nek velük szemben nyilván túl sok alkuereje nem volt..valszeg kaptak egy "take it or leave it" ajánlatot, ami nekik nem tetszett, a spanyolok viszont bevállalták....viszont ebből azt deriválni, hogy a francia-német páros kapkodott a SAAB után...hát...khm..
 
K

kamm

Guest
Annyit még a témához, aztán részemről befejeztem, hogy a Tempestben résztvevő országok között Memorandum of Understanding köttetett...aki tudja mi ez, az azt is tudja, hogy ez egy konkrét szerződéstől fényévekre van...
Ha tudnad mit jelent, akkor tudnad, hogy utana mi jon (tipikusan feasibility study majd a lehetseges scopes, distribution, risk & mitigation analysis etc.)

Megjegyzem továbbá, hogy ha elolvastátok volna azt, amit a 2019. júliusában a britek és svédek között kötött 2 oldalú MoU-ról linkeltem (ez az a megállípodás, amire kamm és pöcshuszár is szeretettel hivatkozik), akkor elég nyilvánvaló lenne, hogy mi a helyzet:

"Today’s announcement of the partnering agreement by the defense ministries, however, is less about that program specifically and more about technology cooperation in general.
“The MoU is the starting point for the countries to analyze the conditions for deeper cooperation on the development of future combat aircraft capabilities, including future development of the JAS 39 Gripen,” the Swedes said.
“The MoU does not entail long-term commitments between the countries, but is intended to enable future positions. Nor does it prevent the countries from engaging in similar studies and analyses with other partners.”"

vagyis rohadtul nem arról van szó, hogy a svédek akárcsak részt is vennének a Tempest programban, nemhogy ők mindenféle rendszer integrátorok lennének a programban
Te komolyan mirol beszelsz ezzel a 2 eves idezettel? Egyre inkabb ugy tunik, hogy nem tudsz angolul, csak valami forditoval probalod kiokoskodni, mit irnak... :eek:

Tavaly nyari - 2020 juliusi - a FT cikk, eddig csak haromszor ideztuk be neked szo szerint, ahol (szo szerint) le van irva a Saab rendszerintegratori szerepe, knkretan air combat systems kapcsan.

El nem tudom kepzelni, mit nem ertesz belole, szerintem meg egy online fordito is vilagosan kiadja.

erről pof*zok itt mióta: az FCAS esetében a francia-német páros a "zsíros" melókat leosztotta egymás között...a SAAB-nek velük szemben nyilván túl sok alkuereje nem volt..valszeg kaptak egy "take it or leave it" ajánlatot, ami nekik nem tetszett, a spanyolok viszont bevállalták....viszont ebből azt deriválni, hogy a francia-német páros kapkodott a SAAB után...hát...khm..
Ugyanazt a hulyeseget ismetelgeted oldalakon at, amit mar 3-4x cafoltunk.
Hulyeseg.
Ott a cikk, olvasd el.
Ha nem erted, kerdezz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 481
113
In 2020, the Team Tempest partners, BAE Systems, MBDA, Leonardo UK and Rolls Royce commissioned PwC to analyse the expected economic impact of the Tempest programme in the UK from 2021 to 2050; the first thirty years reflecting the development, production and entry into service phases of the programme as well as the early stages of operation.


PwC report : Assessment of the expected economic impact of the Tempest Programme (2021-2050) - Final report - May 2021
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
A termék gazdasági hatásait már elemezgetik az okosék, a fegyver, mint olyan még sehol sincs.
Amikor közgazdászok, menedzserek, bürokraták és politikusok akarnak vadászgépet fejleszteni...
Ha teljesen egy katona/mérnök kezében lenne a program, akkor is egy ilyen dolgot le kell tenni az asztalra még a program elején: kell legyen valami papír amire lehet mutogatni, amikor a parlament meg akarja vágni a programot.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Ha teljesen egy katona/mérnök kezében lenne a program, akkor is egy ilyen dolgot le kell tenni az asztalra még a program elején: kell legyen valami papír amire lehet mutogatni, amikor a parlament meg akarja vágni a programot.
Sot, mar eleve nem is kapnak ra penzt anelkul. Nincs ebben semmi meglepo, nem veletlenul van civil kontroll alatt minden.
 
M

molnibalage

Guest
A csodálatos "civil kontroll" hatása volt az EF programnál, hogy beletervezték, legyártották a gépekbe a gépágyút, majd ki akarták venni, betonballaszt és balfaszkodás. Elbasztak a vizsgálódásra pénzt, majd aztán nem csinálták meg.

A civil képes olyan hülyeségeket rugózni értetlenségből, amitől egy gyakorlatilasan gondolkodó kicsit is hozzáértő lefejeli az asztalt.
A fillérbaszó mentalitáson.