1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BAE Systems Tempest

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Terminator által indítva @ 2019. szeptember 10..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    Dehogynem.
     
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ok nem oltek semmit semmilyen fejlesztesbe. Megvettek.
     
  3. migfun

    migfun Well-Known Member

    De azért, mert nem volt pénzük a fejlesztésre, és szerettek volna egy stealth tulajdonságokkal IS rendelkező gépet. Szempont volt a választásnál.
     
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    A vita a stealth fejlesztesrol ill annak kifizetodo voltarol folyik, lasd svedek vs amerikaiak, ennek semmi koze hozza. Az meg vegkepp hulyeseg, hogy azert vettek "mert szerettek volna egy stealth" stb, de "nem volt penzuk fejlesztesre" - ugyan dehogy.
    Ez pusztan politikai kerdes, semmi mas. A Gripen azert is jo, mert lehetoseget ad arra, hogy kikeruld a teljes fuggest az amerikai hadiipartol (reszlegesen megmaradsz, de nagy kulonbseg, hogy fel sem szallsz, hanem akarjak avagy csak nem kapsz tovabbi AMRAAM szallitmanyt kesobb.)
     
  5. migfun

    migfun Well-Known Member

    A hajtómű is amerikai eredetű benne. Anélkül sem száll fel, ha gond támad az alkatrészellátással.
    Japán megvette a gépet, hogy gyorsan legyen meg a képességek okozta előny a térségben, közben reszelgeti a saját változatát. Dél-Korea szintén. Lehet, hogy tiszta politika...
    Bármennyire szeretem a Gripent, az eladások nem tükrözik a svéd koncepció átütő sikerét. A legnagyobb falat - a brazil megrendelés - szintén politikai döntés volt.
    Jó, hogy vannak párhuzamosan létrejövő más elvek alapján megtervezett gépek, de a vásárlást mindenhol a politikusok döntik el, legyen bármilyen alapos tesztelése előtte a pályázó típusoknak. Az eredmény csak egy tényező a döntési szempontok közül.
     
  6. altx

    altx Well-Known Member

    Vagy nem kapsz hajtomuvet es idovel dobhatod a gripent a kukaba..ha meg veszel amcsigepet vagy eppen ruszkit, es valaki szarakszik veled johet a joe vagy az ivan rendet rakni. Sved geppel meg max olvashatod a netten hogy epp hogy migrancsoznak ott, az a max, mert ha a sved elkezdi verni az aztalt mint a joe vagy ivan, nevetni fog az egesz vilag.


    Tenyleg nem ertem ezt a sved fenyezest.
    Csinalnak 4gen gepet, azt is tobb kulfoldi reszbol mint ami sved gyartasu. Nincs tudasuk egy stealh gepre, penzuk megugyse.
    Rajottek hogy ez a maximum amit birnak es most men a marketing hogy ok a helikopter a fel vilag meg tiszta hulye.
     
    Roni likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Figyu, nem barmoztalak le. Csak megpróbáltalak gondolkodásra bírni.

    • A gépet simán követték a radarok. Bármelyik. A civil radar általi speed check hogyan ment szerinted? Hanyadszorra linkeljem be?
    • A készültségi gépeket hogyan emelték? A sokszor felhypolt Viggen próbálkozások?
    • A Dvinák és Volhovok hogyan indítottak rá?
    Semmiféle stealth jellemzője nem volt több száz kilométerről erőlködés nélkül követték a nagy célfelderítő radarok.

    Mítoszgyártás. A gépnél azon izzadtak kőkeményen, hogy M3.2 sebességnél a hőmérséklet miatt a szilárdsága megmaradjon. Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt. Elég csak a hajtóművére ránézni...

    Mondom, PR és legenda. Az F-117 számára is csak olyan RAM-ot tudtak összerakni, ahol hőterhelés sem volt és mégis olyan mérgező, hogy kesztyű nélkül tilos volt a géphez érni.
    Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?
    .
    Ja persze, mert a marketing és legendagyártás soha nem léteztek. Ja, de...
    Mondom, nem ártana néha gondolkodni is.


    És lám, van aki képes két tényt összevetni és gondolkodni.
     
    Horizon, fishbed, Hpasp and 2 others like this.
  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Azért te se told túl szerintem. Mert ez: "Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt" pontosan akkora baromság, mint az, hogy az SR-71 "stealth" gép volt.


    "Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?"

    Nyilván olyan és annyi RAM, aminek a hatékonysága a közelében nincs az F-35-ösnél használt RAM-nak.


    Tehát nem volt "stealth" (egyáltalán van egzakt érték a "stealth-ségre"?). De rendelkezett RCS-csökkentő megoldásokkal.

    Ajánlott irodalom:

    https://www.cia.gov/library/center-...nographs/a-12/Archangel-2ndEdition-2Feb12.pdf


    Apropó, azt tudja valaki, hogy mennyivel csökkent a B-1B RCS-e a B-1A-hoz képest? Nekem úgy rémlik, hogy elég brutálisan (persze attól még mindig nagy maradt).
     
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Szovjetek szerint:
    B-1A: 10~12dBsm
    B-1B: -1dBsm
     
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Te akkora tudatlan, egybites zoldsegeket irsz, hogy az embernek nincs kedve tovabb valaszolgatni.
     
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Köszi
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, ezt ismerem.
    1. Nem az SR-71-ről esik szó, hanem a többi koncepcióról.
    2. Számok nincsenek benne, homályos célok...
    3. A megvalósult SR-71-nek semmiféle RAM nem volt. A gép festésénél is a hőleadás volt a no.1 szempont. Meg, hogy kibírja egyáltalán a hőterhelést és a hőtágulást.
    4. A gép geometriája a legcsekélyebb mértékben sem stealth. Mondom nézzél már rá a hajtóműre. A Mach kúp az megvan és aztán a szívócsatorna?

    Én mindig is a végeredményről beszéltem.

    Egy apró elgépelésem volt. Azt akartam írni, hogy a legcsekélyebb stealth megoldással sem bírt. Mert RCS csökkentő megoldást kapott az F-16 is, de attól nem stealth, ahogy a Super Hornet sem.

    Azt is kifejtettem, hogy a legfájóbb az, hogy az SR-71-nél a sok városi legenda a gépről egymást üti, de ez a többségnek fel sem tűnik. Benyalják. Mind.
     
  13. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Az A-12-esről van szó. Aminek az RCS-csökkentő megoldásait is megörökölte az SR-71
    És benne van, hogy mik voltak ezek:

    "The A-12’s design incorporated a continuously curving airframe, a forebody with tightly slanted edges called chines, engine housings (nacelles) located mid-wing, canted rudders, and nonmetallic parts to decrease the RCS. A cesium fuel additive would reduce the radar detectability of the afterburner plume.

    During tests over the trial period conducted along with contractor EG&G, Lockheed showed that its concept of shape, nonmetallic parts, and fuel additive would produce the needed reduction in RCS. In the course of this phase of radar testing and after, which required a full-scale, pylon-mounted mock-up, and further wind tunnel tests, the A-12 took on more of its distinctive cobra-like shape that allowed for better dispersion of radar pulses. To further reduce those reflections, the two canted rudders were fabricated from laminated nonmetallic materials—the first time such substances had been used for an important part of an aircraft’s structure. (Later on, the production aircraft would be painted with a radar-absorbent coating of ferrite particles in a plastic binder.)"


    És az is benne van, hogy az A-11-es koncepciónak túl nagy lett volna az RCS-e, így azt nem fogadták el és ezért kellett egy újabbat, az A-12-est megcsinálni.
    A végeredmény olyan lett, amilyen. Nem stealth gépnek készült (szerintem azért hívják néhol stealth-nek manapság, mert talán ez volt az első gép, aminél ugyan nem a prioritás, de fontos szempont volt az RCS csökkentése is). Hanem (rendkívül) nagysebességű felderítőnek. Ez pedig már eleve bekorlátozta az RCS-csökkentés lehetőségeit.
    És igen, szerintem is a SH és a Rafale azok a későbbi gépek, amikkel ebből a szempontból párhuzamba lehetne állítani.
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez volt mar?
    Felpakoltak egy csomo nesze semmi, fogd meg jol marketingizu grafikat a webre: https://www.raf.mod.uk/what-we-do/team-tempest/tempest/

    Nekem ez szo szerint kinos erolkodesnek tunik, egy borzaszto gyenge utanzata az amerikaiak tulzo, de legalabb profi szinvonalu product marketingjenek... raadasul ez inkabb azt mutatja, hogy igazabol semmi kezzelfoghato nincs, amit mutathatnanak, a kodos elkepzelesek szintjen tul.
     
  16. Horizon

    Horizon Well-Known Member

  17. altx

    altx Well-Known Member

Ezen oldal megosztása