Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Akkor te is informatikus vagy. Állj a másik sorba. :)
Amúgy az nevezi csúnyának az EE Lightning-ot, vagy az F-105-öst, aki az A-10-est is csúnyának tartja. Egyik se az. Ránézel és rögtön látod, hogy a tervezők valamilyen aspektusból igyekeztek egy kiváló REPÜLŐGÉPET alkotni.

"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Az általad említett gépek mindegyikén látszik, hogy a tervezők fő célja valamilyen repülési paraméter csúcsra járatása volt.

A Tempest-en meg csak az látszik, hogy szakmaidegen kívülállók ugatnak bele a repülőgép megtervezésébe, hogy mindenféle hülye elektronikus gizmóikat bármi áron a levegőbe juttassák.
Mellé. :)
Folyamatosan vakarom a fejem, hogy miért tartják csúnyának az A-10. Az egyik legszebb gép evöööööööööööör.

Közben szegény F7U Cultass anyja meg igyekszik nem sírva fakadni gnómján... :rolleyes:

Az F-105 azzal a tömzsi törzséve és semmi méretű függőleges vezérsíkjával. Broáf...

De az egyik legszebb gép számomra az A-6E Intruder.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 254
119 980
113
But+you+don+t+have+anything+brrt+worthy+_1402c00ce24bbdaba1b4b1adb8b2460b.jpg
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 174
8 013
113
"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Ezzel egyetértek. Egy funkcionális mérnöki termék valahogy mindig szép. A szépség persze szubjektív, de ami "meg van rendesen csinálva", az szép. És igaz ez az informatikára is, kedves @Allesmor Obranna .... Rád akkor igaz az a régi mondás, hogy "gépészmérnök épész nélkül"?:D
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 010
113
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.

Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...

Ha nem titok, akkor áruld már el az életkorod kérlek.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 087
73 623
113
"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Azt mégsem mondhatta hogy "azt könnyebb eladni, ami jobban néz ki"... pedig lehet hogy közben erre gondolt. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Ezzel egyetértek. Egy funkcionális mérnöki termék valahogy mindig szép. A szépség persze szubjektív, de ami "meg van rendesen csinálva", az szép. És igaz ez az informatikára is, kedves @Allesmor Obranna .... Rád akkor igaz az a régi mondás, hogy "gépészmérnök épész nélkül"?:D

Egyfelől a vitán felüli, hogy szubjektív dolog a szépség megítélése, minden estre a Tempest (ha szépnek nem is mondanám) nem csúnya gép. Mondjuk nekem amúgy bejönnek ezek a letisztult formák, az ATF tendernél is az YF-23 tetszett, sőt, a JSF tenderen az X-32 sem csúnya a szememben. :D
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
773
1 911
93
Mellé. :)
Folyamatosan vakarom a fejem, hogy miért tartják csúnyának az A-10. Az egyik legszebb gép evöööööööööööör.

Közben szegény F7U Cultass anyja meg igyekszik nem sírva fakadni gnómján... :rolleyes:

Az F-105 azzal a tömzsi törzséve és semmi méretű függőleges vezérsíkjával. Broáf...

De az egyik legszebb gép számomra az A-6E Intruder.

Igazándiból csak megerősíted Allesmor véleményét :)
A Cutlass egy nagyon "érdekes" repcsi, (pont ezért vettem meg makettben) de látszik rajta a harmónia hiánya, éés hát rossz repülő is volt, sőt, életveszélyes.
Az F-105 meg egy bombakamion, látszólag túl kicsi felületű szárnyakkal, esetlennek kinéző, ormótlan sárkánnyal, gondolom nem is volt a manőverek királya.

Én alapvetően osztom AE hozzáállását és szellemét, egy kis műszaki érzékkel felismerhetőek a kiegyensúlyozott formák, a szerkezet harmóniája.
AE szerintem alapvetően a gép levegőben való mozgását, "életrevalóságát" érzi/nézi.
Az 50-es évekből a legjobb példa az egyik személyes kedvencem az A-4 Skyhawk, tökéletesek az arányai, a kortársai ma már csotrogányoknak hatnak. Amikor még semmit nem tudtam róla, már akkor is nagyon tetszett, aztán "kiderült", hogy szuper repcsi, könnyűtámadó gépként verte a vadászokat. Heinemann zsenijét dicséri 2 prop gépe is. Az A-1 és A-26 is szép, kiegyensúlyozott dizájn, és mindkettő még szolgált Vietnámban is a 3. gen. jet-ek mellett!

Az A-6 méltó párja az A-4-nek, kortalan dizájn. Az A-10 szerintem is szép, nagyon jók az arányai, kicsit olyan mintha vmi szupermodern 2. vh.-s gép lenne (steampunk?:D) A nyilazott éra csúcsa volt az EE Lightning, nekem szép és kreatív. Kicsit párja a MiG-19, nagyon kiegyensúlyozott a megjelenése és ha jól tudom, tényleg nagyon jól is manőverezett, asszem az egyetlen nem negatív győzelmi mutatójú szovjet jet vadász. Bár a 17-esben nem vagyok biztos.

Ennek a Tempestnek inkább a Pelikán nevet kéne adni, pont úgy lóg az orra (tokája:D)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 735
113
Nekem pl. tetszik a Tu-22 Blinder, meg a Mjasziscsev M-50, de hogy jól repültek volna...
Bár nem ártana tisztázni a "jól repül" fogalmát is.
De tetszik a Szuhoj T-5 is, amiröl most persze nem találok hátulról/felülről képet (Ami tervezetten csak a Szu-9 két Tumanszkij hajtóműves tesztverziója volt).
Nem volt könnyű repülni...
13-2.jpg

De megtetszett újabban (tudom; perverz állat) a MiG I-7 is. Aztán csúfosan leszerepelt.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem pl. tetszik a Tu-22 Blinder, meg a Mjasziscsev M-50, de hogy jól repültek volna...
Bár nem ártana tisztázni a "jól repül" fogalmát is.
De tetszik a Szuhoj T-5 is, amiröl most persze nem találok hátulról/felülről képet (Ami tervezetten csak a Szu-9 két Tumanszkij hajtóműves tesztverziója volt).
Nem volt könnyű repülni...
13-2.jpg

De megtetszett újabban (tudom; perverz állat) a MiG I-7 is. Aztán csúfosan leszerepelt.
:)
https://forum.htka.hu/threads/legszebb-repülőgépek-top15-a-fórumtagok-szerint.1284/
 
K

kamm

Guest
"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Ezzel egyetértek. Egy funkcionális mérnöki termék valahogy mindig szép. A szépség persze szubjektív, de ami "meg van rendesen csinálva", az szép. És igaz ez az informatikára is, kedves @Allesmor Obranna .... Rád akkor igaz az a régi mondás, hogy "gépészmérnök épész nélkül"?:D

Ez valsozinuleg generacios kulonbseg - amikor meg en jartam iskolaba (90s), akkor valoban masodlagos volt a 'szepseg' mernokoknel (minusz persze epiteszek stb.)

Viszont informatikaban kifejezetten az elmult 10 eveben lett szempont a kulturalt kinezet (es most nem arra gondolok, hogy igenytelen, kuplerajban uszo server room is lehet tokeletesen funkcionalo.)