T-6 / AT-6 Texan II (Beechcraft, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 785
8 381
113
f1da8c3cdf558af07bf932798ecad36d.jpg

3840 x 2160
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
WASHINGTON, April 8, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Argentina of T-6 Aircraft Sustainment and related equipment for an estimated cost of $73 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Argentina has requested to buy follow-on sustainment and support of their T-6 Texan aircraft fleet, to include the following aircraft hardware and software modifications and support: major and minor modifications include airframe and avionics improvements for reliability and integration of training munitions and external fuel tanks; aircraft and engine support equipment, components, consumables, spare parts and repair/return; publications and technical documentation; heavy maintenance support; other U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistical support services, and related elements of program support. The estimated total cost is $73 million.

This proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of a major Non-NATO ally that is a force for political stability and economic progress in South America. It is in the U.S. national interest to assist Argentina in developing and maintaining a strong and ready self-defense capability.

The proposed renewal of T-6 aircraft support will provide the Government of Argentina with the capability to meet current and future threats by revitalizing Argentina’s trainer aircraft capabilities and to aid in the overall development of a professional pilot corps. Argentina is committed to modernizing its military and will have no difficulty absorbing the additional sustainment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Textron Aviation Defense, Wichita, KS. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale may require the assignment of additional U.S. Government and/or U.S. contractor representatives to Argentina to support program and financial management reviews.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Kolumbia további négy T-6C Texan II-t vásárol...

A Kolumbiai Légierő (FAC) szerződést írt alá további 4 Beechcraft T-6C Texan II repülőgép vásárlásáról a Textron Aviation Defence társasággal, összesen 41 millió dollárért. Ezzel 10 gépre bővítve a kolumbiai flottát. Az elöregedett Cessna T-37-esek cseréjére 2020-ban beszerezték az első 4 repülőgépet, amit 2021-ben újabb két repülőgép követett. A légierő két tucatnyi Texan II-t kíván megcélozni, a fennmaradó gépekre majd később kötnek szerződést.

A gépek kifizetése 2022 és 2026 között részletekben történik majd. 2023 és 2026 között évente egy repülőgép lesz átadva.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Tunisia’s air force has received its eighth and final T-6C Texan II trainer from Textron Aviation Defense, with the asset now operational with its 13 Sqn at Sfax air base...

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
An US Air Force T-6 Texan II made an emergency “belly flop” landing at Joint Base San Antonio-Randolph, Texas, on April 3 after its pilot declared an in-flight emergency. No one was injured in the incident...

After the T-6 experienced a gear malfunction, the instructor pilot executed a gear-up landing in accordance with emergency checklists.

The T-6, a two-seater aircraft used to teach young Airmen training to pilots, has been involved in a few notable mishaps in recent years. In September 2018, a T-6 crashed into a nearby field in JBSA-Randolph, Texas, due to an improperly installed engine part. An instructor pilot and a student pilot safely ejected, avoiding injuries, but the aircraft was destroyed, resulting in a loss of $5.7 million.

A few months later, a T-6 from Sheppard Air Force Base, Texas, crashed in May 2019 during a routine instructor training mission. Both crew members ejected before the crash, sustaining minor injury, but the aircraft was destroyed. A follow-up investigation revealed that the crash was due to the instructor pilot’s fixation on the outside environment, not recognizing the aircraft was in a nose-high attitude with a slow airspeed, followed by a stall recovery checklist.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed