Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 791
80 954
113
Algéria számára épített első Be-200ES kétéltű repülőgép kigurulása a G.M. Beriev" Taganrog Légi Tudományos és Műszaki Komplexumban(TANTK), Taganrog, 2022. december


AjS1g0dhtsI.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 910
13 869
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 791
80 954
113
Félreérthető voltam(Bocs): Ha jól emlékszem, ez a Zaporozsie az ukránoknál van és akkor ez egy Motor-Szicsh/ukrán gázturbina . Ez pedig durva lenne, de lehet. ???

Másképp: Ki a gyártó?/Orosz a hajtómű?


.
Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.
én azért engedelmeddel az orosz hajtóműfejlesztés gyorsasága és eredményessége irányában kurvára szkeptikus vagyok..... lásd Szu 57 csodahajtóműve, ami 10 évvel ez előttre le beígérve, és a most proto stádiumban lévő Szu 57M sem azzal fog repülni..... no és az An 26-osok leváltására szánt Iljusin proto is a (többi egyébb faszsága mellett) hajtómű miatt késlekedik.... tényleg, ez a project (az Iljusin) ez egyáltalán még létezik, vagy beszántották a proto gép lezuhanása után?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 957
32 236
113
én azért engedelmeddel az orosz hajtóműfejlesztés gyorsasága és eredményessége irányában kurvára szkeptikus vagyok..... lásd Szu 57 csodahajtóműve, ami 10 évvel ez előttre le beígérve, és a most proto stádiumban lévő Szu 57M sem azzal fog repülni..... no és az An 26-osok leváltására szánt Iljusin proto is a (többi egyébb faszsága mellett) hajtómű miatt késlekedik.... tényleg, ez a project (az Iljusin) ez egyáltalán még létezik, vagy beszántották a proto gép lezuhanása után?

Az "ukrán" hajtóművek lemásolása azért valószínűleg megugorható feladat (lenne) az orosz iparnak. Ez a PD-8 viszont valóban az új "csodahajtómű" PD-14 egyik leszármazottja. Talán túl ambíciózus erőltetni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 592
6 007
113
Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.
.
.
A PD-8 még nagyon messze van.
Erre meg nem is sima D-436 kell, hanem a tengerálló altipus, a D-436T változat. Az én tippjeim ilyesmik:
  • az orosz repülőgépgyárban volt még korábbi rendelésből felszerelhető új D-436T raktáron, és azt tették fel rá, hogy a szerződés teljesitése ne bukjon meg
  • megint eljátsszák, amivel az algériaiknál egyszer már megbuktak a MiG-29SMT kapcsán is, és a hajtómű nem új, csak felújitott
  • a fotón kitolt, bemutatott képen látott gépen nincs hajtómű, és csak az algériaik megnyugtatására mutatták be, hogy a gép elkészült. Azután még integráció, tesztek, stb cimen jó sokáig nem történik semmi
.
.
Azt, hogy az ukránok fognak hajtóművet eladni nekik, és később pótalkatrészeket, póthajtóműveket, és technikai supportot biztositani, ezt kétkedve fogadom, különösen azután, hogy Konasenkov 2022.novemberében jelentette be, hogy "nagy pontosságú fegyverekkel" szétbombázták az zaporozsijei Motor Sich gyárat:
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 592
6 007
113
.
.
A PD-8 még nagyon messze van.
Erre meg nem is sima D-436 kell, hanem a tengerálló altipus, a D-436T változat. Az én tippjeim ilyesmik:
  • az orosz repülőgépgyárban volt még korábbi rendelésből felszerelhető új D-436T raktáron, és azt tették fel rá, hogy a szerződés teljesitése ne bukjon meg
  • megint eljátsszák, amivel az algériaiknál egyszer már megbuktak a MiG-29SMT kapcsán is, és a hajtómű nem új, csak felújitott
  • a fotón kitolt, bemutatott képen látott gépen nincs hajtómű, és csak az algériaik megnyugtatására mutatták be, hogy a gép elkészült. Azután még integráció, tesztek, stb cimen jó sokáig nem történik semmi
.
.
Azt, hogy az ukránok fognak hajtóművet eladni nekik, és később pótalkatrészeket, póthajtóműveket, és technikai supportot biztositani, ezt kétkedve fogadom, különösen azután, hogy Konasenkov 2022.novemberében jelentette be, hogy "nagy pontosságú fegyverekkel" szétbombázták az zaporozsijei Motor Sich gyárat:
.
.
.
Inkább érdekességnek:
.
A hajtóműfejlesztéssel nem lehet kapkodni, a szintén minimális példányszámban gyártott Tu-204-en a PS-90A pl pár éve:
(az utasok kedélyesen kezelték, hogy ég alattuk a gép)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 791
80 954
113
A PD-8 még nagyon messze van.
Erre meg nem is sima D-436 kell, hanem a tengerálló altipus, a D-436T változat. Az én tippjeim ilyesmik:
  • az orosz repülőgépgyárban volt még korábbi rendelésből felszerelhető új D-436T raktáron, és azt tették fel rá, hogy a szerződés teljesitése ne bukjon meg
  • megint eljátsszák, amivel az algériaiknál egyszer már megbuktak a MiG-29SMT kapcsán is, és a hajtómű nem új, csak felújitott
  • a fotón kitolt, bemutatott képen látott gépen nincs hajtómű, és csak az algériaik megnyugtatására mutatták be, hogy a gép elkészült. Azután még integráció, tesztek, stb cimen jó sokáig nem történik semmi
.
.
Azt, hogy az ukránok fognak hajtóművet eladni nekik, és később pótalkatrészeket, póthajtóműveket, és technikai supportot biztositani, ezt kétkedve fogadom, különösen azután, hogy Konasenkov 2022.novemberében jelentette be, hogy "nagy pontosságú fegyverekkel" szétbombázták az zaporozsijei Motor Sich gyárat:
Messze van, de más lehetőség nincs mint az import hajtómüvek helyettesítése. A PD-14-et már certifikálták, jelenleg a PD-8 repülési tesztjei folynak az Il-76LL (repülési laboratóriumon). A PD-8 az új utasszállító gép a SSJ News-hoz készül, hogy kiváltsák a PS-90A-t, amibe francia alkatrészek is vannak. Mellette a Be-200CsSz remotorizációjára is szánják.
photo_2022-12-26_12-21-42_large.jpg



Egyébként két D-436TP sugárhajtómű és TA 12-60 segédhajtómű van a Be-200 gépeken.
2022 októberében Vjacseszlav Alekszandrovics Boguszlajevet(Motor Szics igazgatója) letartóztatták együttműködési tevékenység és Oroszország agresszor államként való megsegítésének gyanúja miatt. Bármelyik ország rendelhet ukrán hajtómüvet és viszont eleadja az oroszoknak.Lásd India a pr. 11356 -al.

Konosenko mindig megsemmisítésről beszél, mikor valamilyen gyárat vagy ipari létesítményt támadnak. A Motor Szics egy hatalmas komplexum.Amikor eltalálnak egy épületet egy Kalibr-NK(PL) rakétával , egy rakéta 450 kg-os robbanófeje nem tud megsemmisíteni egy gyáratcsak egy részét.:)