1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 16..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Egyre komplexebb a gazdasági környezet. A nemzetállamok lassan túl kicsi hozzájuk és valahogy azért mégis szábályozni kellene őket.
     
  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Erre lenne jo az EU. Valamilyen kozos minimum sztenderdet szamtalan teruleten meg kellene hatarozni. Ezzel nem is lenne semmi gond. Szerintem mindenki szivesen elfogadna ezeket. Sajnos eddig inkabb csak valamilyen (nemet?) lobbicsoportok kereseit szolgalta ki az EU, de lehetne jobb. Akar mukodhetne is.

    Talan mar konszenzusos az a megallapitas, hogy eloszor a kozlekedest kellene kozos nevezore hozni az unioban.
    A kresz(!!!), a jogositvanyok, a gepjarmuvek vizsgaztatasa, a parkolasok fizetese stb, stb... Addig rohadt nehez lesz onvezeto autot epiteni, amig egy egyszeru korforgalmat sem ugyanugy hasznalnak a kulonbozo orszagokban. o_O Kesobb johetne a tomegkozlekedes, aztan ... nem tudom. Kozos fizetesi platform, wechat.. vagyis EUchat. Hasonlo jegy es berlet vasarlasi feluletek. Ilyesmik.
    Kozos hatarvedelmi sztenderdek is jok lennenek, de addig meg sok ezer oldal fog leporogni a ny-eu topikban. :rolleyes:
     
    gergo55, Celebra, fip7 and 3 others like this.
  3. beta

    beta Well-Known Member

    Ööö... szét kéne választani a vasúti közlekedést az infrastruktúra kialakítására és fenntartására (sínek) és a közlekedési társaságokra (vonatok). Az előbbi működhet nemzeti alapon, sőt igazán helyben tudják, hogy hova menjen sín. A második viszont nem biztos hogy jó lenne egyetlen nagy, hanem 2-3 nagyobb társaság amelyik verseng.

    Persze itt is előjönne a fő probléma, hogy hol legyen a cég, hol fizessen adót stb.

    Épp az ellenkezője. A kis vonalak a vasút régből maradt maradványai amit fel kell számolni. A busz sokkal olcsóbb. Az elektromos buszok elterjedése meg végleg értelmetlenné teszi a kis vonalakat. Nyugaton is szépen szívódnak fel ezek a vonalak. Mo ha okos akarna lenni, akkor előre menekülne és gyorsan felszámolná ezeket a vonalakat, megspórolva egy csomó pénzt és energiát. Természetesen ésszel, vagyis először kialakítani a megfelelő úthálózatot és buszközlekedést és utána jühetne a vonalak felszámolása.
     
  4. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Azért ez sem ilyen egyszerű. Magát a kommentárok, magyarázatok elkészülését tudományos munka előzi meg, amely egyszerre öleli fel a történelem, nyelvészet és teológia területét. Azonfelül maga a fordítás vagy annak revideálása sem egy emberes munka, ki-ki kénye kedve szerint. Szóval nem random értelmezésről és magyarázatról beszélünk. Persze normális esetben; kontárok, félremagyarázók, laikus értelmezők, vagy éppen értelmezési viták meg minden tudományterületen vannak. Az ebből élést meg általánosságban hagyjuk, sokan nagy tévedésekben élnek e téren. :confused:
     
    silurusglanis and ijasz like this.
  5. misinator

    misinator Well-Known Member

    A hozzászólásod első részével természetesen alapvetően egyetértek - kiegészítve továbbra is a mondatom első részével.
    A mondatom második részét pedig nem általánosságban írtam - ahogy a példáim is konkrétak voltak - hanem konkrét példák alapján.
    Nem szeretnék jobban belemenni a témába számos okból: Nincs meg hozzá kellő felkészültségem, de attól sajnos még volt/van több tapasztalatom, ami a véleményemet így formálta.
    A vallási témák érzékeny terület, hiszen hitről, hitvilágról szólnak - kár belebonyolódni.
     
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    A rokonait és a munkatársait az ember alapvetően nem maga választja...( S most hagyjuk a kivételeket mind a két területen)
     
  7. beta

    beta Well-Known Member

    A barátok Isten bocsánatkérése a rokonokért.
     
    gergo55 and phaidros like this.
  8. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Nekem meg van, ezért írtam azt, amit, nem általánosságban. Ahhoz viszont megvan a kellő "felkészültséged", hogy véleményt fogalmazz meg, abból is igen sarkosat? Akkor, hogy is van ez? Mindenesetre becsülöm, hogy elismered felkészületlenségedet, ez is ritka manapság.
    Én is látom a hegyeket, tanultam geológiát is, mégsem alkotok sarkalatos véleményt pl. a geológusok munkájáról. :)

    Miért lenne érzékeny? Nem érzékeny téma az, csak fél, vagy nulla tudással/információval nehéz róla érdemben beszélni, az előítélet -amit sajnálatosan az egyházak is sok esetben táplálnak- pedig nagyon nagy, csak hát az érem másik oldalát, a valódi információról való kérdést (pl. az "ebből él" , vagy a mi-miért részen) nem látom.

    Na de ez egy hadtech' fórum, nem hitéleti, ennyi az off. :)
     
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

     
    blitzkrieg and Mackensen like this.
  10. misinator

    misinator Well-Known Member

    Tömören: Felkészültség: Tanulta, tanulmányozza pl. teológián, hivatása illetve "műkedvelőként" behatóan foglalkozik a területtel.
    Attól, hogy nem tartozol ezen csoportokba, attól meg lehet valamilyen mértékű belelátásod/infód: Rendszeresen jártál pl. hittanra, szertartásokra, aktív tagja voltál a helyi egyházközségnek, tartottál kapcsolatot lelkészekkel, akár baráti is lehetett a viszony, illetve rokoni körben is lehet.
    Így nemcsak lehettek/lehetnek infóid, de meg is tapasztalhattál olyan történéseket, amik akár sarkos vélemények kialakítását is indukálhatják benned.
    Azért ez nem a stadionon kívülről bekiabálás.
    Az egyházak a világon mindenhol gazdasági/politikai/társadalmi szervezetek (igen, ha a csillagok együtt állnako_O, akkor leginkább spirituálisak): Emberek működtetik.
    Az emberek pedig gyarlók; előfordul, hogy a saját maguk hirdette erkölcsi elveket sem tartják be, ami pont ezért szembetűnő, megütközést keltő.

    Na, de szerintem is térjünk vissza a fegyverekhez!:)
     
    phaidros likes this.
  11. beta

    beta Well-Known Member

    Visszatérni? De hiszen az egyház a legnagyobb fegyver! :)
     
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    No igen.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  14. beta

    beta Well-Known Member

    Persze kicsit nagyzolás leggyorsabbnak nevezni, hiszen pár tíz kilóméter per órával gyorsabb csak az átlagtól :)

    Ami érdekes a gépnél az a hajtómű tudtommal. Olyan turbofan, aminél a fan hátul van.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Próbálok nem röhögni vagy sírni.


    És ezt a zseni egy tudományos bizottság tagja. Elképesztőnek találom azt, hogy milyen emberek kerülhetnek és hova...
     
    dragonette likes this.
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Szerintem ez itt nagyon érdekes, jó pár fórumtársnak ajánlom végig lapozásra:
     
    wolfram and misinator like this.
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

  18. misinator

    misinator Well-Known Member

    sirdavegd and gergo55 like this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    vata likes this.
  20. beta

    beta Well-Known Member

    Általában azok akik az ilyet értik, azoknak nincs rá szüksége. Akiknek meg szüksége lenne erre, azok meg nem értik meg.
     

Ezen oldal megosztása