1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 16..

  1. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Tök jó gondolat! Utána kéne nézmi melyik kormàny mennyiért építette pl. az autópálya kilométerèt, de Mack valszeg rossznéven venné.
     
  2. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Gratulálok, és pont ugyan így döntöttem én is, mikor 99000ft al több a fizum a gyerekek miatt havonta, meg házvásárlásnál lehívtam a 10 misit, tudtam azonnal hogy merre van előre.
     
  3. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Ez jó ötlet. Megfelelő összehasonlításban egész jó képet lehetne alkotni. Pl. mibe kerül nekünk az M6-os, mert ugye még vagy 30-évig fogjuk fizetni. (Vagy az M5-ös.)
     
    vilmoci, fip7 and zeal like this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Just függetlenobjektív things. ;)
     
  5. migfun

    migfun Well-Known Member

    Nekem meg rossz tapasztalataim vannak. Akkor most merre? Ha csak a velem történteket nézném, egyszerű lenne ítélkezni. Mégis megnézem, mások mit mondanak. vocem mittere in alteram partem {Seneca}
     
    fishbed likes this.
  6. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    M7-esen nagyon fasza völgyhíd van a semmi felett, az M6-oson pedig rengeteg alagút, igaz előtte oda kellet hordani egy dombot hogy utána át lehessen fúrni.

    Forgalom az mondjuk nincs rajta.

    [​IMG]
     
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    6 millió babaváró hitelt vettünk fel (nem mertünk 10-et, utólag már bánom), 4 részletet fizettünk vissza, most 3 évig szünetel és elengedtek 1,8 milliót. Ha közben becsusszan még egy gyerek akkor 120k-ból megvolt az autó + gyerekholmik.
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Körbe lehet és kell nézni, de a végén én úgy látom, úgy is a saját tapasztalat a döntő. Aki nem arra szavaz ami neki és a családjának jó, az magára vessen. Én az ideológiákra teszek magasról, morális fensőbbrendű oldalt sem igazán látok, itt Borkaik ott Lacknerek vannak. Akik szerintem előrébb lökik az országot miközben lopnak, és közben a családomnak jobb, azt választom.
     
    blitzkrieg, fip7, notaricon and 6 others like this.
  9. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az adójóváírás három gyerek után nagyon jól tud esni, csak mondom. Családival együtt 140000. Havonta. Nyilván kell hozzá olyan bruttó bér, amiből vissza tudod igényelni, de pont ezért nem szaporításról szól, mert ha alanyi jogon járna, minden nincstelen gyerekgyártásból élne, mint régen az mszp szdsz alatt.
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    M6-oson nem az volt a probléma, hogy olyan gyenge szerkezetű volt a domb, hogy el kellett hordani a földet, megépíteni az alagutat, majd visszahordani?
    Igaz ha csak szimplán elhordták volna meg felhúztak volna 2 betongátat oldalra tizedannyiba került volna :eek:

    2007-11 között kelenföldi lakosként pont a négyes metró soha el nem készülni látszó végállomására nézett az ablakom.
    Piros 7-essel ~20 perc volt eljutni a Keletihez, most lemenetellel-feljövetellel ~16 perc metróval.
     
    vilmoci likes this.
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    De valami ilyesmi volt ha jól rémlik.

    Na ja, de akkor meg nincs referencia osztrákiába arról, hogy te tudsz alagutat is építeni.

    Egy projektből csak addig lehet lopni, amíg a projekt tart..

    Az M4 metrót mint tervet én nem ekézem, mert szükség van rá, a non-stop 7es buszkaraván nem egy normális megoldás. Kár hogy nem fejezték be legalább a bosnyákig. Ettől függetlenül jó dolog, Kelenföldet végre bekötötte, azt lehetett továbbfejleszteni.

    Szóval az ötlet nem volt hülyeség, hanem az ahogy menedzselték, a teljesen ésszerűtlen pénzelbaszás a világ legcsilivilibb megállóira, ahol gondolom rengeteg építészmérnök megmutatta a világnak, na meg persze az egekbe mászó korrupció.
     
    blitzkrieg, vilmoci, fip7 and 2 others like this.
  12. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Ja és azt is, hogy ki volt az aki a magyar adófizetők pénzéből épített autópálya üzemeltetési jogát odaadta külföldnek garantált profittal évtizedekre amit szintén magyar adóforintokból kompenzálnak és a szerződés felbonthatatlan.

    Akkor jönnek a zőőőődek, hogy beton, meg fagyilkos, szegény földanya, vonuló állatok, stb. :p
     
    blitzkrieg likes this.
  13. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Jaja, így a déli megszünhet. Amúgy nagy cumi lenne.
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ja, én is napi szinten használom a vonalat, ha nem kurták volna el a pénzt hülyeségekre és lopták volna ki belőle, talán még Rákosig is ki tudták volna vinni. Na akkor tényleg az egész agyhalál 7-es családot végre belehetett volna darálni. sok tucat busz szabadult volna fel a többi vonalra, masszív tehermentesítéssel az utakon. :(
     
    vilmoci likes this.
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    És az időközben oda kiépített P + R, buszterminál is egy vicc lenne metrócsatlakozás nélkül.

    Én ezt a két dolgot venném előre a fővárosi tömegközlekedésben - az M4 kösse össze Budaörsöt és Újpalotát (akár részben a felszínen, egy óriási P+R parkolóval aminek MOST MÉG hely is lenne), az M2-t a HÉVvel, a Rákóczi út / Kossuth Lajos utat pedig levinném a felszín alá a Keleti pu. és az Erzsébet között. Ez utóbbi iszonyat szopó lenne mert kb. az összes közüzemi csatorna ott megy alatta.. de a város élhetőségén rengeteget dobna, totál szükségtelenné tenné a Érd/Törökbálint stb. illetve pesti oldalobn az alvóvárosokból az ingázást (elég lenne a P+rig eljutni), az átmenő forgalom is zavar- és zavarásmentesen mehetne át a 3 nagy hídon.
     
    Ooorky likes this.
  16. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Tehát van -inflációval korrigàlt- építési költség, a kamatok, üzemeltetèsi díjjak, beleszàmolva, vagy a levegőbe beszélünk?
     
  17. megazez

    megazez Well-Known Member

    Gondolom a M7 völgyhíd meg a M6 dombba fúrt alagút kilőné a számokat az egyik oldalon.... Holott mindenki tudja, ha domb van és völgy akkor dombot a völgybe és egyenes talán így is olcsóbb lett volna.
     
  18. csibeszke

    csibeszke Well-Known Member

    Elé lenne visszaemlékezned. pl. Füzesabony-Polgár autópálya szakasz cirka ( Vegyépszer) nettó 1 milliárd/km. Ezt 2002 őszén adták át. Ez után Csillag István (SZDSZ) minisztersége alatt 5 milliárd/km díjért hirdettek győztest autópálya építésére. Ezt végül érvényteleníteni kellett a felzúdulás miatt! Végül cirka 3,5 milliárdért fogadták el.
     
  19. Fennek

    Fennek Well-Known Member

  20. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Én melóztam ott, "katasztrófaturistáskodtam" is az alagútomlásnál.
     

Ezen oldal megosztása