[BIZTPOL] Afrika

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
25 434
61 910
113
Ez az afrikai befolyasi ovezet csetepate is csak erositi az I. VH elotti feelinget :( Sokan sok helyen akarjak ujra osztani a lapokat + megosztani a figyelmet.

Meg az is lehet,hogy ez amolyan nyomasgyakorlas a franciakra, hogy hutsek kicsit az ukran helyzetet?
Az tény, hogy arrafelé nem kell sok erőforrást mozgósítani egy nagyhatalomnak, egy pucshoz.....
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
25 434
61 910
113

11-re emelkedett a Bissau-guineai puccs áldozatainak száma...​


A hatóságok szerint a halottak között vannak civilek, katonák, félkatonai szervezetek tagjai és a támadás egyik elkövetője.

Bissau.- Hatról tizenegyre emelkedett a Bissau-Guineát kedden megrázó puccskísérlet halálos áldozatainak száma az elnöki palota körüli fegyveresek heves lövöldözése miatt - erősítette meg az ország kormánya.

"A támadók által használt eszközök és lőszerek robusztussága azt mutatja, hogy az alkotmányos rend elleni támadást szigorúan megtervezték, és olyan szektorok finanszírozták, amelyek képesek voltak ekkora anyagi, logisztikai és emberi erőforrás mozgósítására" - áll a közleményben. Amely tegnap az ügyvezető szóvivő, Fernando Vaz sajtótájékoztatóján hangzott el, amelyet ma a helyi média is átvett.

A hatóságok szerint a halottak között vannak civilek, katonák, félkatonai szervezetek tagjai és a támadás egyik elkövetője.

A kormány szerint az a mód, ahogyan a támadók felléptek, „világosan felfedi, hogy a fegyveres támadás célja a Minisztertanács termében jelenlévő összes hatóság meggyilkolása és az állam lefejezése volt, az állam "meggyilkolásával".

A puccskísérlet célja a „nemzetközi szervezett bûnözés elõsegítése” volt egy olyan országban, amely a Latin-Amerikából Európába érkezõ kokain egyik fõ tranzitpontja lett.

Ezen a kedden kora délután heves sortüzek és lövöldözések hallatszottak a fővárosban, Bissauban, miután civilbe öltözött fegyveresek egy csoportja körülvette az elnöki palotát, ahol a Minisztertanács rendkívüli ülése zajlott. részt vett a köztársasági elnök és Nuno Gomes miniszterelnök is.

A lövöldözés öt órán át tartott, és a kábítószer-kereskedelemben részt vevő "elszigetelt elemek" munkája Embaló szerint kedd este megerősítette, hogy visszatért a nyugalom az országban, amelynek fővárosa tegnap rendesen ébredt.

"Ebben nem csak a katonaság vesz részt (...) Sok, ebben a cselekményben érintett személy ellen kábítószer-csempészet miatt nyomoznak" - jelentette ki az elnök.

A Nyugat-Afrikai Államok Gazdasági Közössége (ECOWAS) és az Afrikai Unió (AU) is "puccskísérletnek" minősítette az esetet, és arra kérte a katonákat, hogy térjenek vissza a laktanyába.

Az ENSZ, Portugália (egykori metropolis Bissau-Guinea) és Spanyolország is elítélte a kísérletet, és az alkotmányos rend tiszteletben tartását kérte az afrikai országban.

 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 440
14 756
113
Mielőtt a szubszaharai migránsok és menekültek elérnék a Földközi-tengert, át kell haladniuk a Szaharán. A „Földközi-tenger második arcának” 1 átkelése kimerítő és veszélyes vállalkozás, amely speciális felszerelést és logisztikai támogatást igényel. A tuaregek a főszereplők ebben a kereskedelemben, és transznacionális működési teret alakítottak ki a Szaharában, ahol a legális és az illegális határvonalak összeolvadnak, és elmosódik a különbség a kereskedelem, a csempészet és a migráció között. A sivatagról, a törzsi és rokoni kapcsolatokról, valamint a többféle identitás kifinomult felhasználásáról szerzett know-how-juk révén a tuaregek egy gazdasági rést foglalnak magukban: a Szaharán keresztül történő szállítást.

A dekolonizáció és az észak- és nyugat-afrikai nemzetalapítási folyamat óta a tuaregek öt országban terjedtek el: Líbiában, Algériában, Nigerben, Maliban és Burkina Fasóban. A rokonokkal való kapcsolattartás, a Maghreb-országok munkaerő-lehetőségeinek kihasználása, valamint a kereskedelmi és csempészési stratégiák teljesítése érdekében a tuaregek szaharai közlekedési rendszert fejlesztettek ki. Az 1960-as évektől kezdve először tevékkel, majd Land Roverekkel, majd az 1980-as évektől a Toyotákkal a tuaregek részt vettek az általuk afrodnak nevezett tevékenységben, amely a francia „la fraude” (csalás) szóból származik. Amellett, hogy a tuaregek szállítását biztosítja a Szaharán keresztül Mali/Niger és Líbia/Algéria között, az Afrodot támogatott alapélelmiszerek (tejpor, makaróni, paradicsompüré, olaj, cukor stb.) és olcsó üzemanyagok csempészésére használják visszaúton. Maliba/Nigerbe.

Az 1980-as években a Száhel-övezetben uralkodó nagy aszályok és az 1990-es évek nigeri és mali tuareg lázadása idején az afrod egyre fontosabbá vált, mivel egész családok menekültek a katonai elnyomás elől, hogy Algériában és Líbiában találjanak menedéket. Ez elindította egy olyan közlekedési struktúra kialakítását, amely ma már az Európába tartó afrikai migránsokat szolgálja ki.

Kétféle szállítás Nigerben

Nigerben két útvonalat használnak különböző közlekedési eszközökkel és különböző főszereplőkkel: afrod és transa.
Ines-Kohl-Afrod-Transa-map.jpg

Afrod az Agadez/Arlit (Niger) és Tamanrasset/Djanet (Algéria) és Ghat/Ubari (Líbia) közötti útvonal, és szinte kizárólag tuaregek vezetik Toyota pickupokkal. Minden járműben 28-32 utast szállítanak, amelyek több autóból álló kötelékben 3 nap alatt teszik meg az 1000 kilométeres útvonalat.

A Transa a kamionos útvonal Agadezből Dirkou-n (Niger) keresztül Gatrun/Sebha-ba (Líbia), és ez a fő útvonal a szubszaharai migránsok számára. Egy kamionon 100-120 utast szállítanak, 1-2 hét alatt áthaladva a Szaharán. Ez egy félhivatalos útvonal katonai ellenőrző pontokon keresztül, ahol tranzitilletéket kell fizetni, annak ellenére, hogy az utasoknak nincs útlevelük vagy érvényes vízummal. A Transát arabok, hausák és tebu szervezik. Nagyon kevés tuareg dolgozik ebben a rendszerben.

A Reseau Exodus/Bambini nel Deserto olasz nem kormányzati szervezet jelentése szerint 2013 márciusa és decembere között a becslések szerint több mint 40 000 migránst szállítottak át a transzajáratokkal – de a valós szám több mint kétszerese lehet, mivel az adatok a kormány ellenőrzéseiből származnak. egy ellenőrzési pont és sok járművezető nem regisztrál. Az Altai Consulting 2014-es jelentése szerint 2013-ban 45 298 ember érkezett hivatalosan Európába a „közép-mediterrán” útvonalon (2014-ben ez 170 664 főre nőtt), amely magában foglalja a Niger-Líbia összeköttetést is.

Három készség és stratégia magyarázza, hogy a tuaregek miért voltak sikeresek a határátkelőhelyeken, és miért folytatják a jövőben is:

  • Szaharai know-how: A Szaharán való átkeléshez térképek vagy GPS nélkül kiváló tájékozódásra van szükség, amely a napra, a csillagokra, a talajképződményekre és a felszíni jellemzőkre (például színre és homokszerkezetre) támaszkodik. Elengedhetetlen a kiemelkedő vezetési tudás, valamint a nyomkövetés (tracking) képessége. Mivel sok tuareg a Szaharában született, és gyermekkorát kecskék terelésével tölti, alapvető ismereteik vannak a Szaharában való életről és túlélésről. A sofőrök gyakornokként indulnak több úton, amelyek során a jármű javításáért és a sofőr segítéséért felelősek.
  • Határon átnyúló kapcsolatok: A tuaregek családi és törzsi hálózatokra támaszkodhatnak az ezen útvonalakon lefedett összes országban. Támogatást kapnak a katonai ellenőrzésekkel kapcsolatos információkkal, menedékekkel és egyéb segítséggel. A különböző nyelvű, versengő gazdaságok és eltérő ideológiájú államok széttöredezettsége miatt a tuaregek kozmopolitává váltak: legtöbbjük több lakóhellyel rendelkezik, hozzászoktak a különböző társadalmi, politikai és bürokratikus rendszerek kezeléséhez, és képesek kommunikálni. anyanyelvükön kívül több nyelven (francia, arab, hausa). Valóban transznacionális életstílust élnek, ami szükséges a határokon átnyúló üzletmenet sikeréhez.
  • Több identitás használata: Sok tuareg több állampolgársággal rendelkezik. Minden észak- és nyugat-afrikai ország elkezdte regisztrálni nomád populációit, és a tuaregek ezzel a rendszerrel szereznek papírokat minden olyan országból, ahová rendszeresen látogatnak, bár gyakran eltérő névvel és születési dátummal. Ezt a taktikát a járműveiknél is alkalmazzák; sok sofőr rendelkezik Nigerből vagy Maliból és Algériából származó rendszámmal.

Aktuális kihívások

A líbiai háború kitörése óta a migrációs közlekedés megváltozott. A Tebu pénzügyi és területi ellenőrzése Kelet-Líbiában megnőtt; immár nemcsak a líbiai-nigériai határt ellenőrzik, hanem gyors összeköttetést is telepítettek Agadez és Sebha között a Toyota Hilux segítségével a transza útvonalán. A Tebu megtámadta a tuaregek monopóliumát, ami erőszakos incidensekhez vezetett közöttük. 2

Bár a tuaregek határokon átnyúló üzletágának feltételei megnehezültek, az afrod folytatódik, mivel a belső-szaharai forgalmat nem államok igazgatják, és az élelmiszerellátást sem a nigériai (vagy mali) kormány nem megfelelően szervezi meg. Amíg nincs törvényes lehetőség az EU-ba való bevándorlásra, addig ez a titkos ügymenet a régi módon megy tovább. Az agadezi migránsok számára tervezett EUCAP Sahel Niger (Európai Unió Misszió Nigerben) befogadótábora nagy valószínűséggel megpróbálja megállítani a transzarendszert, hogy visszaszorítsa az Európába irányuló migrációt. 3 De a tuaregek számára ez azt jelentené, hogy egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az afrodi útvonal iránt, és szükségük van logisztikai támogatásukra.

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
11 747
32 563
113
Mielőtt a szubszaharai migránsok és menekültek elérnék a Földközi-tengert, át kell haladniuk a Szaharán. A „Földközi-tenger második arcának” 1 átkelése kimerítő és veszélyes vállalkozás, amely speciális felszerelést és logisztikai támogatást igényel. A tuaregek a főszereplők ebben a kereskedelemben, és transznacionális működési teret alakítottak ki a Szaharában, ahol a legális és az illegális határvonalak összeolvadnak, és elmosódik a különbség a kereskedelem, a csempészet és a migráció között. A sivatagról, a törzsi és rokoni kapcsolatokról, valamint a többféle identitás kifinomult felhasználásáról szerzett know-how-juk révén a tuaregek egy gazdasági rést foglalnak magukban: a Szaharán keresztül történő szállítást.

A dekolonizáció és az észak- és nyugat-afrikai nemzetalapítási folyamat óta a tuaregek öt országban terjedtek el: Líbiában, Algériában, Nigerben, Maliban és Burkina Fasóban. A rokonokkal való kapcsolattartás, a Maghreb-országok munkaerő-lehetőségeinek kihasználása, valamint a kereskedelmi és csempészési stratégiák teljesítése érdekében a tuaregek szaharai közlekedési rendszert fejlesztettek ki. Az 1960-as évektől kezdve először tevékkel, majd Land Roverekkel, majd az 1980-as évektől a Toyotákkal a tuaregek részt vettek az általuk afrodnak nevezett tevékenységben, amely a francia „la fraude” (csalás) szóból származik. Amellett, hogy a tuaregek szállítását biztosítja a Szaharán keresztül Mali/Niger és Líbia/Algéria között, az Afrodot támogatott alapélelmiszerek (tejpor, makaróni, paradicsompüré, olaj, cukor stb.) és olcsó üzemanyagok csempészésére használják visszaúton. Maliba/Nigerbe.

Az 1980-as években a Száhel-övezetben uralkodó nagy aszályok és az 1990-es évek nigeri és mali tuareg lázadása idején az afrod egyre fontosabbá vált, mivel egész családok menekültek a katonai elnyomás elől, hogy Algériában és Líbiában találjanak menedéket. Ez elindította egy olyan közlekedési struktúra kialakítását, amely ma már az Európába tartó afrikai migránsokat szolgálja ki.

Kétféle szállítás Nigerben

Nigerben két útvonalat használnak különböző közlekedési eszközökkel és különböző főszereplőkkel: afrod és transa.
Ines-Kohl-Afrod-Transa-map.jpg

Afrod az Agadez/Arlit (Niger) és Tamanrasset/Djanet (Algéria) és Ghat/Ubari (Líbia) közötti útvonal, és szinte kizárólag tuaregek vezetik Toyota pickupokkal. Minden járműben 28-32 utast szállítanak, amelyek több autóból álló kötelékben 3 nap alatt teszik meg az 1000 kilométeres útvonalat.

A Transa a kamionos útvonal Agadezből Dirkou-n (Niger) keresztül Gatrun/Sebha-ba (Líbia), és ez a fő útvonal a szubszaharai migránsok számára. Egy kamionon 100-120 utast szállítanak, 1-2 hét alatt áthaladva a Szaharán. Ez egy félhivatalos útvonal katonai ellenőrző pontokon keresztül, ahol tranzitilletéket kell fizetni, annak ellenére, hogy az utasoknak nincs útlevelük vagy érvényes vízummal. A Transát arabok, hausák és tebu szervezik. Nagyon kevés tuareg dolgozik ebben a rendszerben.

A Reseau Exodus/Bambini nel Deserto olasz nem kormányzati szervezet jelentése szerint 2013 márciusa és decembere között a becslések szerint több mint 40 000 migránst szállítottak át a transzajáratokkal – de a valós szám több mint kétszerese lehet, mivel az adatok a kormány ellenőrzéseiből származnak. egy ellenőrzési pont és sok járművezető nem regisztrál. Az Altai Consulting 2014-es jelentése szerint 2013-ban 45 298 ember érkezett hivatalosan Európába a „közép-mediterrán” útvonalon (2014-ben ez 170 664 főre nőtt), amely magában foglalja a Niger-Líbia összeköttetést is.

Három készség és stratégia magyarázza, hogy a tuaregek miért voltak sikeresek a határátkelőhelyeken, és miért folytatják a jövőben is:

  • Szaharai know-how: A Szaharán való átkeléshez térképek vagy GPS nélkül kiváló tájékozódásra van szükség, amely a napra, a csillagokra, a talajképződményekre és a felszíni jellemzőkre (például színre és homokszerkezetre) támaszkodik. Elengedhetetlen a kiemelkedő vezetési tudás, valamint a nyomkövetés (tracking) képessége. Mivel sok tuareg a Szaharában született, és gyermekkorát kecskék terelésével tölti, alapvető ismereteik vannak a Szaharában való életről és túlélésről. A sofőrök gyakornokként indulnak több úton, amelyek során a jármű javításáért és a sofőr segítéséért felelősek.
  • Határon átnyúló kapcsolatok: A tuaregek családi és törzsi hálózatokra támaszkodhatnak az ezen útvonalakon lefedett összes országban. Támogatást kapnak a katonai ellenőrzésekkel kapcsolatos információkkal, menedékekkel és egyéb segítséggel. A különböző nyelvű, versengő gazdaságok és eltérő ideológiájú államok széttöredezettsége miatt a tuaregek kozmopolitává váltak: legtöbbjük több lakóhellyel rendelkezik, hozzászoktak a különböző társadalmi, politikai és bürokratikus rendszerek kezeléséhez, és képesek kommunikálni. anyanyelvükön kívül több nyelven (francia, arab, hausa). Valóban transznacionális életstílust élnek, ami szükséges a határokon átnyúló üzletmenet sikeréhez.
  • Több identitás használata: Sok tuareg több állampolgársággal rendelkezik. Minden észak- és nyugat-afrikai ország elkezdte regisztrálni nomád populációit, és a tuaregek ezzel a rendszerrel szereznek papírokat minden olyan országból, ahová rendszeresen látogatnak, bár gyakran eltérő névvel és születési dátummal. Ezt a taktikát a járműveiknél is alkalmazzák; sok sofőr rendelkezik Nigerből vagy Maliból és Algériából származó rendszámmal.

Aktuális kihívások

A líbiai háború kitörése óta a migrációs közlekedés megváltozott. A Tebu pénzügyi és területi ellenőrzése Kelet-Líbiában megnőtt; immár nemcsak a líbiai-nigériai határt ellenőrzik, hanem gyors összeköttetést is telepítettek Agadez és Sebha között a Toyota Hilux segítségével a transza útvonalán. A Tebu megtámadta a tuaregek monopóliumát, ami erőszakos incidensekhez vezetett közöttük. 2

Bár a tuaregek határokon átnyúló üzletágának feltételei megnehezültek, az afrod folytatódik, mivel a belső-szaharai forgalmat nem államok igazgatják, és az élelmiszerellátást sem a nigériai (vagy mali) kormány nem megfelelően szervezi meg. Amíg nincs törvényes lehetőség az EU-ba való bevándorlásra, addig ez a titkos ügymenet a régi módon megy tovább. Az agadezi migránsok számára tervezett EUCAP Sahel Niger (Európai Unió Misszió Nigerben) befogadótábora nagy valószínűséggel megpróbálja megállítani a transzarendszert, hogy visszaszorítsa az Európába irányuló migrációt. 3 De a tuaregek számára ez azt jelentené, hogy egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az afrodi útvonal iránt, és szükségük van logisztikai támogatásukra.

Ilyenkor gondolom, hogy fel kellene kötni egy lâmpavasra az összes idióta politikust, akik közremüködtek Gadaffi eltâvolitâsában, Sárközy honfitársunkat beleértve. Gadaffi megèrte aranyban a saját sulyát, mert leblokkolta nagyrészben a migránsok mozgâsát észak felé.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
13 745
35 031
113
Ilyenkor gondolom, hogy fel kellene kötni egy lâmpavasra az összes idióta politikust, akik közremüködtek Gadaffi eltâvolitâsában, Sárközy honfitársunkat beleértve. Gadaffi megèrte aranyban a saját sulyát, mert leblokkolta nagyrészben a migránsok mozgâsát észak felé.



Nem is a véletlen muve volt, hogy lebombázták.;)
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 440
14 756
113
Sok volt a líbiai despota rovásán, legalább is a Nyugat szemében. Igaz a szövetségeseiket is feláldozták a cél érdekében
Arab-tavasz-bukott-vezet-i2.jpg

Moammer Kadhafi líbiai vezető középen, jobb oldalon Hoszni Mubarak egyiptomi elnökkel, balra középen jemeni kollégája, Ali Abdullah Száleh, mellete Zine el-Abidine Ben Ali tunéziai elnök, az arab és afrikai vezetőkkel közös képen a második afro-arab csúcstalálkozón a líbiai Sirte-ben, 2010.10.10
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
15 094
46 800
113
Csaknem 160 millió dollárnyi, Burkina Fasónak szánt humanitárius segély befagyasztásáról döntött az Egyesült Államok, miután puccsnak minősítette az afrikai ország elnökének januári elmozdítását - közölte az amerikai külügyminisztérium egyik szóvivője helyi idő szerint pénteken a Reuters hírügynökséggel.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/240007/
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 318
23 464
113
"Harmadik napja tüntetnek Szudán délnyugati részén a növekvő élelmiszerárak, elsősorban a kenyér árában történt drágulás miatt, Líbiában pedig Abdulhamid Dbeibah miniszterelnök megbeszélést hívott össze az ukrajnai háború miatt elapadó gabonaimport okozta válság ügyében - jelentette csütörtökön az as-Sark al-Avszat című, londoni székhelyű pánarab napilap. A helyzet Líbiában is Egyiptomban is egyre feszültebb."
..
wheat-520403.jpg
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 318
23 464
113
"Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnök csütörtökön a NATO-t hibáztatta, amiért Oroszországot provokálta szomszédja Ukrajna megszállására. A háború elkerülhető lett volna, ha a NATO megfogadta volna saját vezetői és tisztviselői figyelmeztetéseit az évek során, miszerint keleti terjeszkedése nagyobb, de nem kisebb instabilitáshoz vezet a régióban” – mondta Ramaphosa."
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
15 094
46 800
113
"Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnök csütörtökön a NATO-t hibáztatta, amiért Oroszországot provokálta szomszédja Ukrajna megszállására. A háború elkerülhető lett volna, ha a NATO megfogadta volna saját vezetői és tisztviselői figyelmeztetéseit az évek során, miszerint keleti terjeszkedése nagyobb, de nem kisebb instabilitáshoz vezet a régióban” – mondta Ramaphosa."
DE EZ EGY KIPROVOKÁLATLAN HÁBORÚ! :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1