[BIZTPOL] Kína

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 546
11 021
113
Mintha beindúlt volna a sorozatgyártás.

20759009.jpg


11199718.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 546
11 021
113
Semmi. Kering még két kép, az egyiken egy "lapos" antenna van, a másik meg egy makett. Elképzelhető, hogy a végső verzió így fog kinézni.

134674609339665.jpg


165844hl35el1e13xql1a3.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 546
11 021
113

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
18 929
17 781
113
Ezek nekem inkább valami kimart / kiesztergált daraboknak tűnnek a felület alapján. Ha mégis nyomtatták és ilyen minőségben az azért komoly segítség lesz sokminden legyártásában, ha pl sugárhajtómű lapátok elkészítésére nem is lesz alkalmas.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 436
600
113
Az a fődarab biztosan CNC-s, de kérdés, hogy csak utómunkát végezte-e rajta vagy teljesen mart. Mondjuk az első képet elnézve - ha az a nyers, nyomtatóból kivett darab, akkor - szükség is lehet az utómunkára.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
18 929
17 781
113
Egyedi vagy kis darabszámú elemeknél még úgy is, ha kell utómunka, szerintem hatalmas költségcsökkentés az öntőformás módszerhez képest. A felületi egyenetlenség gondolom amiatt van, hogy a "pixeleknek" megvan a méretük. Megfelelően kis pixelméret mellett valószínűleg tudnának simát is nyomtatni, de az annyival lassabb is lenne. Valószínűleg utómunkával egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb (egyelőre).
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 546
11 021
113

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
18 929
17 781
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
"Az írás szerint, ha egy F-22 esetében 3D technológiát használtak volna, kb. 40 százalékos súlymegtakarítást értek volna el." - Honnan tudják, hogy mennyi titán van egy F-22 -esben? A 40% súlymegtakarításnak meg nem sok valószínűsége van, mert "oda" kell egy pont olyan formájú és pont akkor méretű titán alkatrész, aminek megvan emiatt a pontos térfogata és az adott anyagsűsűség miatt a pontos tömege is. Ettől függetlenül csak ámulok és bámulok ezen a kesztyűn, fantasztikus technológiát hoztak össze.
 

Batka

Member
2010. május 11.
128
2
16
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Ez a "3D nyomtatás" számomra csak jól hangzó szlogennek tűnik. Hiszen manapság ennek nagy divatja van.
A 3D nyomtatás során nagyon vékony felületeket olvasztanak vagy ragasztanak össze. Ezt titánból elég nehezen tudom elképzelni és ez a cikk sem segít ehhez hozzá. (Ami nyilván nem a HTKA hibája, hanem az eredeti forrásé!)
Szerintem itt messze nem az ismert 3D nyomtatásról van szó, ez inkább valami propaganda lehet.

A kép a kesztyűről a szerkesztők által betett illusztráció, csak elfelejtették odaírni, hogy nem a témához tartozik (um. kínai repipar).
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 781
57 020
113
A 40%-os tömeg megtakarítás teljesen irreális, fizikai képtelenség. Ha azonos mennyiségű anyagot teszel be, csak könnyebb, akkor az összes alkatrésznek ennyivel könnyebbnek kell lennie. Egy 10-15%-os tömegcsökkentés egy meglevő gépnél is kolosszális eredmény... Tessék megnézni, hogy az F-15-be mennyi titán van, ahogy sok mai vadászgépben is. Hogy a viharba jönne össze még -40%, amikor a gép igen komoly %-a a lehető legkönnyebb agyagból van már most is...?
 

Tilikov

New Member
2010. április 19.
16
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Azonos mennyiségű anyag nyilván azonos súlyú. Szerintem úgy érik el a súlycsökkenést, hogy az azonos térfogatú tárgyba kevesebb anyagot tesznek, magyarán szellős lesz a tárgy szerkezete mint a kesztyű.

Ezzel elvileg veszíthet a szilárdságából, bár ha mikroszkopikus méretben dolgoznak és jól megtervezik az anyag szerkezetét, akkor talán ki lehet alakítani egy jó kompromisszumot, ami viszonylag jól megtartja a szilárdságát a tömörebb tárgyhoz képest, viszont kevesebb anyaggal és így kevesebb súllyal jár.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 353
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Itt a kulcs szó ha ismerjük egy anyagra ható terhelés irány vektorait valamint a kristályrács ezen erőkvel szembeni teherviselő pontjait. Akkor elég ezen rács pontokra kellő anyagot tenni. Röntgen-diffrakció és egyéb FT elven működő műszerrel meglehet határozni. Itt az a művészet hogy kémia eljárással alulról felfele építkezünk (button up) és nem stop down eljárással végezzük. Előbbi módszernél tényleg minimális az anyag veszteség.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 546
11 021
113

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 657
7
38
ja...meg a belső energiával nyomtatják a kungot, így gyártanak repülőgépet...

 

vagy már  a megszokott saját fejlesztés címén sikerült ellopniuk valahonnan egy nem is létező technológiát?

 

vagy enniyt késik náluk a naptár, hogy ott csak most van április elseje...

 

/megjegyzem, úgy látszik világszerte divat lett beszopni bármi hülyeséget, csak mert kímniak jelentették ki... még ha olyan komoly dolog is, mintha a japánok azt mondanák, saját fejlesztésű origamihajtogató géppel gyártanának ezentúl vadászgépet  - akkor bezzeg hangosan röhögne mindenki/

 

a hülye amerikaiak... meg mit kínlódnak, az  F-35 emelőhajtóművének egyik lapátsorával, hogy belül üreges legyen..ahelyett hogy felfújnák mint a hülyegyerek az óvszert...
 

Tilikov

New Member
2010. április 19.
16
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Az origami hajó elég valószerűtlenül hangzik, de ebben nem tudom mi a komolytalan. Lehet hogy a költségcsökkenés mértéke túlzás, de magának a 3D nyomtatásnak semmi elvi akadálya nincs. A 90%-os anyagmegtakarítás is abszolút hiteles lehet, amíg nem teszik hozzá hogy ezt azonos szerkezeti szilárdság mellett érik el.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 023
1 474
113
Vagy a tömegcsökkenést úgy elérni, hogy csak a kritikus teherviselő elemek kapnak olyan szilárdságú elemet, ami mondhatni eddig azonos volt a repülőgép építésben? Magyarán ugyanazon szerkezeti elemekhez kétfajta sűrűségű anyagot alkalmazni, amelyek ötvözete azonos, csak a szakítószilárdság nem. Ha hülyeséget írtam volna, én már ott leragadtam, hogy lézer meg CNC.
sf-laugh.gif