• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 161
33 513
113
Az árazás tekintetében jelenleg valóban előnyben vannak de ez szerintem nem egy végleges és behozhatatlan dolog, mivel pont a kereslet - kínálat szabályai szerint a többi autó vállalat is el fog jutni oda, (kénytelen lesz) hogy olcsóbbá tegyék a saját termékeiket, csak mivel Európában a kínai elektromos kocsik csak most fognak elterjedni, igazán ezért ezidáig az alacsonyabb ár nem volt "kényszerítő erő".
europáról beszélünk túl nagy az arc és a kapzsiság ahhoz hogy áratcsökkentsen.
lásd infáció. tudták a kiskereskedelmi üzletláncok hogy el fog szabadulni és középtávon magukkal csesznek ki. de őket a rövidtávú meggazdagodás érdekelte mert úgy voltak vele hogy ami pénzt most betudnak szedni azt ha csökkeni is fog a kereslet és inflálodik is a pénz addig be tudja fektetni meg tudja forgatni....

ugyan ez lessz autoval is semmi jelét nem látom annak hogy árcsökkentésbe kezdene bármelyik europai gyártó is. inkább innovál éés probálja drágában eladni.

ugyan az mint a hadiipar. a leopárd a5 kor csúcstankja volt x árba létrejött az A6 és nem az történt hogy akkor az A5 ára lecsökken és helyére bejön az A6 hanem az hogy az A5 maradt eredeti árba (mégha kapható nem is volt akkor is) X összeg és ehhez jött hozzá Y összeg és így lett beárazva az A6 ... Nem hiába hogy az A8 többszöröse egy korabeli A4 nek (miközbe az akkori A4 is a kor csúcsteknilógiáját képviselte...)
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 039
26 587
113
ftcms%3Acf8b7846-d89b-40fd-bc09-847d53c517d6


Az USA flottája első körben öregedni fog, mert egyre nehezebb lesz új hajókkal pótolni a hiányt (az AUKUS tengeralattjáró kudarcuk volt az első jel, tehát, hogy nem fognak tudni Ausztráliának atomtengeralattjárót szállítani a mi életünkben, mert a saját programjuk is akadozik) és egyáltalán felújítani a régieket. Aztán régiek végleges kiesésével megindul a számbeli hanyatlásuk. Probléma lesz ugyanis a beleölt milliárdok ellenére az egyre növekvő szakember és szakmunkáshiány is. A vége hasonlatos lesz a Royal Navy mostani végéhez, tehát, hogy lesz pár böhöm hajójuk, meg némi kisérőhajó, de azok se lesznek üzembiztosak és már legénység se lesz rájuk, mert egy woke Amerika nem termel katonákat, ahogy szakmunkásokat sem.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 053
6 502
113
ftcms%3Acf8b7846-d89b-40fd-bc09-847d53c517d6


Az USA flottája első körben öregedni fog, mert egyre nehezebb lesz új hajókkal pótolni a hiányt (az AUKUS tengeralattjáró kudarcuk volt az első jel, tehát, hogy nem fognak tudni Ausztráliának atomtengeralattjárót szállítani a mi életünkben, mert a saját programjuk is akadozik) és egyáltalán felújítani a régieket. Aztán régiek végleges kiesésével megindul a számbeli hanyatlásuk. Probléma lesz ugyanis a beleölt milliárdok ellenére az egyre növekvő szakember és szakmunkáshiány is. A vége hasonlatos lesz a Royal Navy mostani végéhez, tehát, hogy lesz pár böhöm hajójuk, meg némi kisérőhajó, de azok se lesznek üzembiztosak és már legénység se lesz rájuk, mert egy woke Amerika nem termel katonákat, ahogy szakmunkásokat sem.
Én erről lemaradtam. Tehát ha jól értem az USA előbb megfurta a franciák 50 milliárdos tengeralattjáró üzletet, majd nem tudja teljesíteni a rendelést? Ez kemény.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 281
13 690
113
Nekem az szűrődött le, hogy nem igazán működik, hogy különválasztjuk a civil és a katonai hajógyártást. Leépítjuk/kiszervezzük a civilt, a katonai meg meglesz valahogy. Ha ez a trend, ebben az ütemben folytatódik, 25-30 év múlva Kína minden téren előzheti őket.

 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 039
26 587
113
Nekem az szűrődött le, hogy nem igazán működik, hogy különválasztjuk a civil és a katonai hajógyártást. Leépítjuk/kiszervezzük a civilt, a katonai meg meglesz valahogy. Ha ez a trend, ebben az ütemben folytatódik, 25-30 év múlva Kína minden téren előzheti őket.

Milyen téren nem előzte őket? A hajógyártásról volt szó (ez nem előzés, az amerikai hajógyártás megszűnt lényegében). De ott van mondjuk az autógyártás:
world-motor-vehicle-production-2023-1024x576.png

És nemcsak gyártásban, eladásban is:
Motor-vehicle-Production-Infographics.png


Lényegében minden iparágban győztesek lassan, csak néhány kivétel van, mint a repülőgépipar mondjuk, vagy a chipgyártás. De 2030 környékére jósolják ezekben az utolsónak maradt családi ezüstökben is a kínai hatalomátvételt a mennyiségi produkcióban. Szemünk láttára döglik meg a Boeing vagy éppen jön föl a kínai chipgyártás mint a talajvíz. A nyugati bulinak vége van, nagyon. Ez most ténylegesen a vég, már agyalágyultnak számít az a fajta idióta, aki a "hanyatló nyugattal" viccelődik, amikor felhívják a figyelmét arra, hogy nem hanyatlás van, hanem már zuhan a szakadékban a Nyugat. Az a Nyugat, amelynek nincsenek tartalékai. Elsősorban humán tartalékai egy talpraálláshoz. A woke oktatásra és a woke emberanyagra+a harmadik világ legaljából idecsődült migránsokra semmit nem lehet akkor sem újjáépíteni, akkor se, ha a végórákban megpróbálnák megemberelni magukat és megpróbálni az újjákezdést. Talán a kínai birodalom összeomlása a XIX. században az a folyamat, amivel Európa jövőjét le lehet írni. Sok a hasonlóság a rothadó EU és a Csing-dinasztia utolsó évszázada között: az egyre nagyobbra duzzadó, a valóságtól függetlenül működő központi bürökrácia, a lakosság teljes magárahagyottsága, a külföldiek és mindenféle belső kisebbség pusztító uralma, lázadásai, betörései, a gazdaság gyors hanyatlása, a maradék tőke gyorsuló kiáramlása, a katonai védtelenség (a NATO egy tartalékok és képességek nélküli, háborúra képtelen vicc, mint kiderült).

Persze mi magyarok is bajban vagyunk, mert ez az átkozott Ukrajna elválaszt minket attól az Oroszországtól, amelyen kersztül természetes módon kapcsolódni tudnánk Kínához és a kínai gazdasághoz a kontinentális útvonalon. Elpusztulunk a Nyugattal, ha nem pusztul el Ukrajna. Vagy nem nyitunk kapukat a világtengerekre a Balkánon át. Nem trieszti bohóckodásra gondolok, hanem egy Nyugattól védett, valóságos szerb-montenegrói korridorra mondjuk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 867
91 381
113
Milyen téren nem előzte őket? A hajógyártásról volt szó (ez nem előzés, az amerikai hajógyártás megszűnt lényegében). De ott van mondjuk az autógyártás:
world-motor-vehicle-production-2023-1024x576.png

És nemcsak gyártásban, eladásban is:
Motor-vehicle-Production-Infographics.png


Lényegében minden iparágban győztesek lassan, csak néhány kivétel van, mint a repülőgépipar mondjuk, vagy a chipgyártás. De 2030 környékére jósolják ezekben az utolsónak maradt családi ezüstökben is a kínai hatalomátvételt a mennyiségi produkcióban. Szemünk láttára döglik meg a Boeing vagy éppen jön föl a kínai chipgyártás mint a talajvíz. A nyugati bulinak vége van, nagyon. Ez most ténylegesen a vég, már agyalágyultnak számít az a fajta idióta, aki a "hanyatló nyugattal" viccelődik, amikor felhívják a figyelmét arra, hogy nem hanyatlás van, hanem már zuhan a szakadékban a Nyugat. Az a Nyugat, amelynek nincsenek tartalékai. Elsősorban humán tartalékai egy talpraálláshoz. A woke oktatásra és a woke emberanyagra+a harmadik világ legaljából idecsődült migránsokra semmit nem lehet akkor sem újjáépíteni, akkor se, ha a végórákban megpróbálnák megemberelni magukat és megpróbálni az újjákezdést. Talán a kínai birodalom összeomlása a XIX. században az a folyamat, amivel Európa jövőjét le lehet írni. Sok a hasonlóság a rothadó EU és a Csing-dinasztia utolsó évszázada között: az egyre nagyobbra duzzadó, a valóságtól függetlenül működő központi bürökrácia, a lakosság teljes magárahagyottsága, a külföldiek és mindenféle belső kisebbség pusztító uralma, lázadásai, betörései, a gazdaság gyors hanyatlása, a maradék tőke gyorsuló kiáramlása, a katonai védtelenség (a NATO egy tartalékok és képességek nélküli, háborúra képtelen vicc, mint kiderült).

Persze mi magyarok is bajban vagyunk, mert ez az átkozott Ukrajna elválaszt minket attól az Oroszországtól, amelyen kersztül természetes módon kapcsolódni tudnánk Kínához és a kínai gazdasághoz a kontinentális útvonalon. Elpusztulunk a Nyugattal, ha nem pusztul el Ukrajna. Vagy nem nyitunk kapukat a világtengerekre a Balkánon át. Nem trieszti bohóckodásra gondolok, hanem egy Nyugattól védett, valóságos szerb-montenegrói korridorra mondjuk.
Annyi kieg., hogy pl. a kínai autogyártásban nagy hányad az ottani európai autógyártók részesedése. Még....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 039
26 587
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 867
91 381
113
Brand-2.png

Ebből jól látszik, hogy a sorrendet az elektromos borította fel.
EV-Brand-4.png



Másrészt a fenti statisztika csak a kínai helyi gyártást és eladást veszi figyelembe, az importot nem.

Ami vicces, egy amcsi autó vezeti az eladási statisztikát.
Model-4.png
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 369
113
Kína több tengeri hajót gyárt mint az összes nyugati ország együttvéve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
Hszi Csin-ping bejelentette a kínai fegyveres erők jelentős átszervezését, létrehozva egy új hadsereginformációs támogató erőt, amely a hibrid hadviselés végrehajtásáért lesz felelős. A hadsereg újonnan létrehozott szárnyát "stratégiai erőnek" nevezte, amely nélkülözhetetlen támogatást nyújt az információs rendszerhálózatok koordinációjában és használatában.

A fegyveres erők négy ága: szárazföldi erők, haditengerészet, légierő és rakétaerő.
Négy különálló haderő (csapatok): Katonai Űrerő, Kibertér erők, Információs Támogatási Erők, Közös Logisztikai Támogató Erők

Vagyis a korábbi Stratégiai Támogató Erőket feloszlatták, és ezek alapján létrehozták a Katonai Űrerőket, a Kibertér Erőket és az Információs Támogatási Erőket.

Az információs támogató erőknek gondoskodniuk kell egy katonai hálózati információs rendszer létrehozásáról és működtetéséről. A kiberűri erők viszont az interneten vesznek részt műveletekbe

Hszi azt mondta, hogy Kínának prioritásként kell kezelnie hadseregének fejlesztését a modern korban, valamint képességeinek fejlesztését reformok, tudomány és új tehetségek révén. A bejelentés egy pénteki pekingi ünnepségen hangzott el.

☝Kína az ukrajnai háború során levonta a szükséges következtetéseket, és megkezdte a csapatoknál szerzett tapasztalatok megvalósítását.

Og_W6SEYPwI.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre