[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Az USA -nak semmi oka arra, hogy ilyen arányban beengedje az olcsó kínai importot. És nekünk sincs. Csak ha 30 évig ezt csinálták, akkor nehéz visszaállni.
Nézd meg az usa külker mérlegét és hogy ki a legnagyobb kereskedelmi partnere, azután írkáljál ide! (elárulom kína és kurva nagy deficit kína felé a megoldás)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 499
5 044
113
Nézd meg az usa külker mérlegét és hogy ki a legnagyobb kereskedelmi partnere, azután írkáljál ide! (elárulom kína és kurva nagy deficit kína felé a megoldás)
Nem azt vitattam amit írtál. Tudom hogy hatalmas deficit van az USA - Kína kereskedelemben.

Csak azt írtam, hogy az USA -nak nincs oka hosszútávon ezt eltűrni. Nem lehet úgy versenyezni, hogy nem azonos szabályok vonatkoznak a két félre. Nézd meg, hogy mekkora eltérés van például a környezetvédelem terén a két ország között. A nehéziparban a beruházási költség 20-30 % -a is lehet a környezetvédelem költsége. Ha az egyik országban ezt megspórolod, akkor az az ország óriási előnyre tesz szert.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Nem azt vitattam amit írtál. Tudom hogy hatalmas deficit van az USA - Kína kereskedelemben.

Csak azt írtam, hogy az USA -nak nincs oka hosszútávon ezt eltűrni. Nem lehet úgy versenyezni, hogy nem azonos szabályok vonatkoznak a két félre. Nézd meg, hogy mekkora eltérés van például a környezetvédelem terén a két ország között. A nehéziparban a beruházási költség 20-30 % -a is lehet a környezetvédelem költsége. Ha az egyik országban ezt megspórolod, akkor az az ország óriási előnyre tesz szert.
Azért van újra hideg háború és fegyverkezés az usa próbálja lenyomni kínát a régi bevált HH módszerrel ahogy tönkre tette a szu-t De a probléma az hogy a kínaiak okosabbak, kitartóbbak, és türelmesebbek és egy legalább 5000 éves nemzet, nem mint a szu komcsiai.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 645
55 258
113
Nem azt vitattam amit írtál. Tudom hogy hatalmas deficit van az USA - Kína kereskedelemben.

Csak azt írtam, hogy az USA -nak nincs oka hosszútávon ezt eltűrni. Nem lehet úgy versenyezni, hogy nem azonos szabályok vonatkoznak a két félre. Nézd meg, hogy mekkora eltérés van például a környezetvédelem terén a két ország között. A nehéziparban a beruházási költség 20-30 % -a is lehet a környezetvédelem költsége. Ha az egyik országban ezt megspórolod, akkor az az ország óriási előnyre tesz szert.
Ugyanez a helyzet, ha ugy csinàlnak, mintha 10000 km tàvolság a felvevő piactól nem lenne versenyhátràny ès ezt a szállitási költségek alacsonyan tartásával és a szállitàs externális költségeinek figyelmen kivűl hagyàsával ellentételezik.
Csak ezt nem most, hanem 30 éve kellett volna figyelembe venni. Eladtuk nekik a kötelet, amivel fel fognak minket akasztani. :)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 499
5 044
113
Azért van újra hideg háború és fegyverkezés az usa próbálja lenyomni kínát a régi bevált HH módszerrel ahogy tönkre tette a szu-t De a probléma az hogy a kínaiak okosabbak, kitartóbbak, és türelmesebbek és egy legalább 5000 éves nemzet, nem mint a szu komcsiai.
Szerintem nekünk egyáltalán nem lesz jó, ha ezt a hidegháborút Kína nyeri. A Litván eset nagyon jól mutatja, hogy milyen a kínaiak felfogása a világról. kb. annyi, hogy mindig az erősebbnek van igaza, és ha te vagy a gyengébb, akkor kussolj.

Egyébként én azért nem fogadnék a kínaiakra. Erősen tekintélyelvű ország voltak mindig. Most is elindultak ebbe az irányba. Ez pedig nem kedvez az újításoknak.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 652
113
Szerintem nekünk egyáltalán nem lesz jó, ha ezt a hidegháborút Kína nyeri. A Litván eset nagyon jól mutatja, hogy milyen a kínaiak felfogása a világról. kb. annyi, hogy mindig az erősebbnek van igaza, és ha te vagy a gyengébb, akkor kussolj.

Egyébként én azért nem fogadnék a kínaiakra. Erősen tekintélyelvű ország voltak mindig. Most is elindultak ebbe az irányba. Ez pedig nem kedvez az újításoknak.
Mert az USA tán nem erőből politizál?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 827
65 393
113
Kína hamarosan utoléri az USA-t a gazdaság abszolút nagyságában. De ez azt jelenti, hogy 1 főre vetítve eléri az USA szint 1/4 -ét. Vagyis igazából még nem gazdag ország.

A Kínaiak sem tudnak mindent megtermelni versenyképesen, mert hiányzik hozzá a nyersanyag, és sok esetben a kritikus alkatrészeket is importálni kell. Már most is az a helyzet, hogy az USA azért vesz kínai árút, mert olcsó, Kína pedig azért vesz amerikai árút, mert nem tudja saját maga előállítani.

Pénzért meg felesleges udvarolni a Kínaiaknak. Ingyen nem adnak, rossz feltételekkel meg bárhonnan kapsz pénzt. :D A litvánok sem véletlenül léptek ki a 17+1 kezdeményezésből. Amikor elindult, rengeteg ígéret hangzott el, aztán ebből kevés valósult meg.
Hmm... ugy egy honapja tette be valaki a kinai nemzeti vagyont meg az usaet vagy mit. A kinaiaki 120 csilliardmilliard akarmi volt a jenkike 90 csak. Ha valakinek remli betehetne ujra mert pontosan mar nem emlekszem.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 720
5 772
113
Majd a litvánok átcímkézik a portékáikat a letteknél meg a lengyeleknél azt’ úgy exportálják majd a litván… céklát meg ikeabútort Kínába. Ellenberger ha a tajvaniak - például - chip-gyártást akarnak a kontinensre hozni, akkor Vilnius majd köszöni szépen.
Szerintem ügyes.
A litván haderöfejlesztés is ügyes. Csajok meg szépek.



Más: Macron jön a V4-es lucanapi csúcsra a várbazárba.

It would give the French president an opportunity to discuss key European priorities such as climate and digital transition, the strengthening of European defence as well as policies on asylum and migrants, the statement said.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 383
113
.
Ez az ügy nagyon jól mutatja, hogy milyen a kínai gondolkodásmód, és miért veszélyes Kína az egész világra, köztük ránk is.

Nem teszik a tajvani képviseleti iroda neve Kínának, ezért teljesen megtiltja az importot Litvániából. Amint úgy érzik, hogy ők vannak erősebb pozícióban, azonnal teljes engedelmességet várnak el, és a legkisebb kritika is tilos.
Jellemző, de minden nagyhatalom igy csinálja. Kína, ha nem ugatsz bele a dolgaidba, hagy élni. Az USA viszont mkinek a belügyeibe beleugat, folyamatosan befolyásol a sajtón keresztül és direktbe kormányokat buktat, választásokat befolyásol. Lásd legutóbb Bulgaria, ahol a választás előtt 1 héttel tiltotta ki az egyik esélyes jelölt embereit.

Tajvanon kínaiak élnek. Olyan mint Hong Kong, idő kérdése és összenő, ami összetartozik, csak mesterségesen választották el. Lásd NSZK-NDK. Csak itt az NDK utódja egyesít l
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 827
65 393
113
Szerintem nekünk egyáltalán nem lesz jó, ha ezt a hidegháborút Kína nyeri. A Litván eset nagyon jól mutatja, hogy milyen a kínaiak felfogása a világról. kb. annyi, hogy mindig az erősebbnek van igaza, és ha te vagy a gyengébb, akkor kussolj.

Egyébként én azért nem fogadnék a kínaiakra. Erősen tekintélyelvű ország voltak mindig. Most is elindultak ebbe az irányba. Ez pedig nem kedvez az újításoknak.
Nem ismerik el a szakadar Tajvant. Szamos orszag van igy, ilyen helyzetben a vilagon, lasd Szudan-Del Szudan par eve. Ahogy Szerbia sem Koszovot. A kinaiak pedig ugy dontottek hogy raernek varni ha kell 100-400 evet is de jottanyit sem engednek az allaspontjukbol. Vagy elismered az egyseges Kinat, azaz oket, vagy ellenuk dolgozol es jossz Tajvannal, ujgurokkal, tibetiekkel...
Valljuk be mi sem szeretjuk ha Erdelyt osi roman foldkent mutatjak be mas orszagokban. Vagy akar a tobbi trianoni teruletunket amit elvesztettunk. A kinaiak annyit tettek hogy nem ismerik ezt el, es abbol jottanyit sem engednek. Mi elismertuk, de jajgatunk utana, most mar keso banat. Szoval ha Kinaval kereskedsz, targyalsz, akkor ne Tajvanozz, tiszteld a targyalopartneredet. Kina is tisztel teged es nem firtatja a zuros dolgaidat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 383
113
Kínának azért van pénze, mert hozzáfér a nyugati technológiához és piacokhoz, miközben ő csak korlátozottan engedi be a nyugati cégeket. Ez egy egyenlőtlen helyzet, amiben csak Kína nyerhet. Ezt egyre több ország belátja, és elkezdtek tenni is ellene. Csak ez nem egy gyors folyamat, mert a világ ipara elég nagy arányban áttelepült Kínába. 30 éven át helyezték át a termelést Kínába, ezt nem lehet visszahozni 3 év alatt.
Már késő. Valahol a nyugati technikát a kínai már lekörözi. Ráadásul 1 milliárdos fizetőképes piac. Ki akar onnan kimaradni?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 499
5 044
113
Már késő. Valahol a nyugati technikát a kínai már lekörözi. Ráadásul 1 milliárdos fizetőképes piac. Ki akar onnan kimaradni?
Még nem késő. Kína még mindig le van maradva számos csúcstechnológiás területen.

Például nem tudnak versenyképesen polgári repülőgépet gyártani. A nagy gyártók pedig vigyáznak, hogy ne vigyenek oda kritikus technikát. A Boeing -nek például van gyára Kínában, de a gépek oda repülnek az USA -ból. Kínában csak festik őket, + az utasteret rendezik be.

A piacról pedig csak idő kérdése, és ha tudnak akkor kiszorítanak. Aki a piacért cserébe hozzáférést enged a technológiájához, az könnyen pórul járhat.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 079
13 476
113
Valljuk be mi sem szeretjuk ha Erdelyt osi roman foldkent mutatjak be mas orszagokban. Vagy akar a tobbi trianoni teruletunket amit elvesztettunk. A kinaiak annyit tettek hogy nem ismerik ezt el, es abbol jottanyit sem engednek. Mi elismertuk, de jajgatunk utana, most mar keso banat.
Ez azért élég rosz példa, ugyanis a kínaiak csak a 17. század végen csatolták Tajvant a birodalmukhoz és akkor is csak kényszebol, hogy elzavarják onnan az európai gyarmatosítókat (ne legyen ott bázisuk). Majd 1895-ben jápán kézre kerult egészen a masodik világháború végéig. A tobbi fejlemény már gondolom ismert ...
Persze mára már kínai han nemzetiségu a tajvan lakosságának abszolút tobbsége, de ugyan ez például Szingapúrra is igaz ... :oops:
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 652
113
Még nem késő. Kína még mindig le van maradva számos csúcstechnológiás területen.

Például nem tudnak versenyképesen polgári repülőgépet gyártani. A nagy gyártók pedig vigyáznak, hogy ne vigyenek oda kritikus technikát. A Boeing -nek például van gyára Kínában, de a gépek oda repülnek az USA -ból. Kínában csak festik őket, + az utasteret rendezik be.

A piacról pedig csak idő kérdése, és ha tudnak akkor kiszorítanak. Aki a piacért cserébe hozzáférést enged a technológiájához, az könnyen pórul járhat.
Mégis mit gondolsz mennyi idő míg megjelenik majd Kína is saját utasszállítóval? Náluk ez nagyjából elhatározás kérdése, ugyanis az anyagi háttér már most adott, katonai gépeket már ezerrel fejlesztenek, nem túl nagy falat már ez nekik. Nézd meg Dél-Koreát pl, a 90-es évek közepén leharcolt német meg japán gyártósorokon fostalicska autókat gyártottak, most meg már vagy 10 éve pariban vannak mindenkivel.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 827
65 393
113
Ez azért élég rosz példa, ugyanis a kínaiak csak a 17. század végen csatolták Tajvant a birodalmukhoz és akkor is csak kényszebol, hogy elzavarják onnan az európai gyarmatosítókat (ne legyen ott bázisuk). Majd 1895-ben jápán kézre kerult egészen a masodik világháború végéig. A tobbi fejlemény már gondolom ismert ...
Persze mára már kínai han nemzetiségu a tajvan lakosságának abszolút tobbsége, de ugyan ez például Szingapúrra is igaz ... :oops:
Ahhoz kepest hogy a 17-ik szazadban meg nem letezett Usa, Nemetorszag, Romania, vagy akar Szlovakia stb ez eleg hosszu ido szerintem.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 499
5 044
113
Mégis mit gondolsz mennyi idő míg megjelenik majd Kína is saját utasszállítóval? Náluk ez nagyjából elhatározás kérdése, ugyanis az anyagi háttér már most adott, katonai gépeket már ezerrel fejlesztenek, nem túl nagy falat már ez nekik. Nézd meg Dél-Koreát pl, a 90-es évek közepén leharcolt német meg japán gyártósorokon fostalicska autókat gyártottak, most meg már vagy 10 éve pariban vannak mindenkivel.
Már próbálkoznak vele. Pl. C919 Csak egyenlőre a fontosabb alkatrészek nyugatiak, és csak kínai légitársaságok rendelik.

Dél Korea licence gyártással kezdte az autógyártást. Repülő licencet viszont nem fog eladni egyik nagy gyártó sem, mert nagyon jól tudják, hogy onnantól 10 év, és lehúzhatják a rolót, mert a Kínaiak kiszorítják őket a piacról.