[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 425
113
Ez már a németek ellen is bejött :D

FBcNajvWEAYOVt4

A fotót kinevetőknek írnám... A határőrizet egyik leghatékonyabb módja a lovas határőr. Terepen, ez a legjobb, gyors közlekedés, még a modern terepjárók korában is. hazánkban is megvolt ez a nyugati végeken, a 80-as évek végéig. ugye, most molyen jó lenne, ha jelez a rendszer, hogy valahol átjutottak...

MTI-FOTO-bm5WWk5aT3dHdWhXUWxOSU56cDhhZz09.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 425
113
A fotót kinevetőknek írnám... A határőrizet egyik leghatékonyabb módja a lovas határőr. Terepen, ez a legjobb, gyors közlekedés, még a modern terepjárók korában is. hazánkban is megvolt ez a nyugati végeken, a 80-as évek végéig. ugye, most molyen jó lenne, ha jelez a rendszer, hogy valahol átjutottak...

MTI-FOTO-bm5WWk5aT3dHdWhXUWxOSU56cDhhZz09.jpg

MTI-FOTO-V01oZGtKTUQzZWJkYlZpcmdselhUdz09.jpg


images


MTI-FOTO-cUpscm1hTjArRGUyUjZ4UXMvVEFXZz09.jpg


USA - Mexikói határ....

haiti-f%C5%91k%C3%A9p.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 425
113
Amúgy nem lenne hülyeség nagyobb számban alkalmazni őket. Kutyákhoz hasonlóan. én pl a kiképzésük részévé tenném. tehát minden kiképzés alatt lévő állatot leküldenék :p

Vannak a díszelgők, Ok. de lehetne hasznukat is venni, ilyen feladat ellátására. Ahol nincs út, semmilyen, még földút sem, a zöld határon és átjutnak, ott a lovas a leggyorsabb.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
A ló és kutya két alap dolog! A ló halk, nehéz terepen a leggyorsabb közlekedési mód, ZÖLD! hogy nyalják meg a bal fülcimpámat a nagyon haladók! Szóval csak előnye van!

A kutya meg főnyeremény! Sötétben is jelez az orra olyan esetben ahol még az éjjellátó sem ér semmit, és a legtöbb esetben olyan pszicho terrort jelent, hogy vigyázzba áll 20 katonakorú fiatalember is, meg nem nagyon van kedvük nekiállni futkározni 21-felé, mert tudják hogy ha lekerül a szájkosár, a kutya FIXEN utoléri és csúnya munkát végez.

Minden ilyen régen bevált dologra szükség van, nem a modern technika helyett, hanem mellett!!!

Pont így lennék amúgy egy fasza aknazárral is, csak mondom...
 
G

Galthran

Guest
A ló és kutya két alap dolog! A ló halk, nehéz terepen a leggyorsabb közlekedési mód, ZÖLD! hogy nyalják meg a bal fülcimpámat a nagyon haladók! Szóval csak előnye van!

A kutya meg főnyeremény! Sötétben is jelez az orra olyan esetben ahol még az éjjellátó sem ér semmit, és a legtöbb esetben olyan pszicho terrort jelent, hogy vigyázzba áll 20 katonakorú fiatalember is, meg nem nagyon van kedvük nekiállni futkározni 21-felé, mert tudják hogy ha lekerül a szájkosár, a kutya FIXEN utoléri és csúnya munkát végez.

Minden ilyen régen bevált dologra szükség van, nem a modern technika helyett, hanem mellett!!!

Pont így lennék amúgy egy fasza aknazárral is, csak mondom...
úgy tudom a muszlimok amúgy se kedvelik a kutyákat, a kutyusok meg nem nagyon szeretik az arab(meg cigus:D) szagot :D érthetetlen
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 431
113
Vannak a díszelgők, Ok. de lehetne hasznukat is venni, ilyen feladat ellátására. Ahol nincs út, semmilyen, még földút sem, a zöld határon és átjutnak, ott a lovas a leggyorsabb.
Az a bibi veluk hogy nem tudsz kint maradni vele annyi idot mint egy normal szoli. Emlekeim szerint 6 ora csak a tobbi lovakaras. Tovabba ok hogy magasan vagy igy jobban latsz, meg gyors aranylag, elmegy mindenhol, de azert mindenhol meg megsem. Egy erdos reszen, bokros fenyves teruleten nem tudod kovetni a gibbonokat vele. Tovabba ok hogy utolered oket, aztan akkor mi van? Le kell szallni rola hogy intezkedj, de hova teszed a lovat? Xar idoben meg xar lehet lovacskazni. A fenntartadaba nem megyek bele mert nem biztos hogy dragabb mint egy mai terepjaro fenntartasa, csak a lohoz is kell akkpr egy hatteraparat parhuzamosan az auto melle, lodoktor, patkolas, istallo, kaja, csallangok stb. Az volt a megszunes oka hogy fel kellett szamolni azt a hatarorizeti rendszert ami mukodtette. Ez ket ok miatt volt, nem volt penz ra a kilencvenes evekben es nyugati elvaras is volt. (raadasul ugy epult fel hogy kifele fogtal vele nem befele.) Orsonkent volt 5 lo, egy egy ors mukodesi terulete, hatarszakasza hossza valtozo volt.
Nem kell sokat belelatni, kiegeszito jelleggel minden tovabbi nelkul hasznalhato jarorozesre ha az anyagi keretet biztositjak hozza, ahogy a gepjarmu, btr, helikopter, kutya, bicikli, robogo stb...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
826
4 199
93
Ezt a lovas dolgot engedjétek el sztem. 2015-ben már volt róla szó. 24 órás szolgálat fenntartásához egy kb 17,5 km hosszú határszakasznál kell egy épület a határ mellé istállóval, pihenővel stb. Egy ló 6 órát lehet kint, az 4 váltás naponta. Ha legalább 2 lovast kint akarsz tartani azon a 17,5 km-es sávon, akkor kell 8 ló és 8 lovas naponta. Ezt szorozzátok meg 4-el, és kijön a pihenők, szabadságok, betegszabik, továbbképzések nélküli ló-és rendőr állomány. Tehát kell 32 ló és 32 rendőr+ a tartalék, ami kb 15%. Igy kb 40 ló és 40 rendőr kell. +parancsnok+helyettes+4 váltásparancsnok+2 titkárnő+legalább 2 sofőr a lovak szállításához. + szerződött állatorvos.
Ez kell ahoz, hogy 17,5 km szakaszon mindig legyen 1 lovas járőrpár. Nos, nekünk délen 175 km szakaszunk van+Románia.

Ahoz hogy csak délen meglegyen az állomány kell 40x17 ló és 40x17 lovasrendőr+17x pk és segédszemélyzet+17 db kiépített állomáshely istállóval, mindennel.
És igy végig mindenhol lesz minden kb 20km-en egy lovasjárőr párod.

Ezel szemben felhúzól pár 40 m magas tornyot hőkamerával és belátod a szerb mélységet.....
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Ahogy mondtam, a lovas kiegészítésnek kell, nem a hőkamera helyett! Szép dolog a hőkamera, csak a sok gibbont ha látja a hőkamera, begyűjteni azért elég gyorsan lehet vele, ahogy a kutya is fogja a szagot, aztán vigyázzba rakja őket elég hatékonyan! Ló az van az országban bőven, jó lehet az másra is(pl. tömeget oszlatni), ez megint egy olyan hasznos képesség ami jelenleg le van építve, de lenne helye bőven a rendszerben! Jah, hogy nincs ingyen, meg foglalkozni kell-kéne vele? Ez tény. Ez pont mindennel így van, a drónt-hőkamerát, terepjárót ugyan úgy meg kell venni, meg fenn kell tartani. Ugyan akkor jelenleg azt is látni kell, hogy lassan a legszűkebb keresztmetszet az a járőr, aki intézkedik. A ló meg sokat gyorsít a terepen való mozgáson, s amúgy egy huzamban egy embernek sem jó ha sokkal többet kell - kéne kint lennie figyelni-koncentrálni, ne adj isten küzdeni mint 6 óra...

Kutya+ló, két alap dolognak KÉNE lennie a határőrizetben. S igen, felszólítás után úgy odacsördíteni kardlappal, hogy tudják hol lakik az úristen, ha nem együttműködőek azok akikkel szemben intézkedés van! Kutyát is el lehet engedni ilyen körülmények közt, aztán fejeljen akit ér, ha fegyeres-botos ellenállás van, hagy szóljon kosár nélkül!

El kell dönteni, hogy meg akarjuk védeni a határt, vagy buziskodás lesz helyette!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 431
113
Ezt a lovas dolgot engedjétek el sztem. 2015-ben már volt róla szó. 24 órás szolgálat fenntartásához egy kb 17,5 km hosszú határszakasznál kell egy épület a határ mellé istállóval, pihenővel stb. Egy ló 6 órát lehet kint, az 4 váltás naponta. Ha legalább 2 lovast kint akarsz tartani azon a 17,5 km-es sávon, akkor kell 8 ló és 8 lovas naponta. Ezt szorozzátok meg 4-el, és kijön a pihenők, szabadságok, betegszabik, továbbképzések nélküli ló-és rendőr állomány. Tehát kell 32 ló és 32 rendőr+ a tartalék, ami kb 15%. Igy kb 40 ló és 40 rendőr kell. +parancsnok+helyettes+4 váltásparancsnok+2 titkárnő+legalább 2 sofőr a lovak szállításához. + szerződött állatorvos.
Ez kell ahoz, hogy 17,5 km szakaszon mindig legyen 1 lovas járőrpár. Nos, nekünk délen 175 km szakaszunk van+Románia.

Ahoz hogy csak délen meglegyen az állomány kell 40x17 ló és 40x17 lovasrendőr+17x pk és segédszemélyzet+17 db kiépített állomáshely istállóval, mindennel.
És igy végig mindenhol lesz minden kb 20km-en egy lovasjárőr párod.

Ezel szemben felhúzól pár 40 m magas tornyot hőkamerával és belátod a szerb mélységet.....
Ettol joval kevesebb lo es lovas szukseges, kb 1/8-a lo es fele lovas, mivel a lo minden nap kimehet szoliba sot igenyli is, tovabba a lovas szoli ejszaka szunetel, persze akkor van a mozgas kb ejfel es napkelte kozt. Nem gondolom hogy a jelenlegi migracios modszer nagyon igenyelne a lovas jarorozesi format, max valami utankereseseknel lenne ertelme.
Nem kifele orzunk hanem befele, a szerbeknel inkabb van ertelme ennek hiszen ott rejtetten kozelitik meg a hatarunk. Itt atjon valahol, valahogy Abdul, az elso keresztezodesben, buszmegalloban osszeszedik aztan irany Becs, vagy Budapest ha nincs csempesz, es utana Becs kocsival. Kifele meg minek orizni, gondja az osztraknak.
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
826
4 199
93
Ettol joval kevesebb lo es lovas szukseges, kb 1/8-a lo es fele lovas, mivel a lo minden nap kimehet szoliba sot igenyli is, tovabba a lovas szoli ejszaka szunetel, persze akkor van a mozgas kb ejfel es napkelte kozt. Nem gondolom hogy a jelenlegi migracios modszer nagyon igenyelne a lovas jarorozesi format, max valami utankereseseknel lenne ertelme.
Nem kifele orzunk hanem befele, a szerbeknel inkabb van ertelme ennek hiszen ott rejtetten kozelitik meg a hatarunk. Itt atjon valahol, valahogy Abdul, az elso keresztezodesben, buszmegalloban osszeszedik aztan irany Becs, vagy Budapest ha nincs csempesz, es utana Becs kocsival. Kifele meg minek orizni, gondja az osztraknak.
Tényleg, a lovat elszámoltam, mert a lovaknak nincs havi munkaóraszámuk, tehát 168 óránál többet is dolgozhatnak havonta. Valóban, akár mindennap ki is mehetnek. Igy jóval kevesebb ló kell valóban. Ebben az esetben viszont az egység egy adott feladatra csak annyi lovast tud felállítani amennyi ló van, nem amennyi lovas. Tehát nem lesz "századszintű lovas bemutató" sehol, mert a lovasrendőrök nagyja alá nem jut saját ló . A rendőrök számát a munkaidő miatt nem tudod csökkenteni. Ez nem sorkatonaság, hogy 1,5 éven keresztül úgy mentél szolgálatba, ahogy kitalálták. 168-172 óra/hó. Tehát 21 db 8 órás munkanappal ki is van lőve egy rendőr. 6 óra a lovaglás, 2 óra a lóápolás, etetés. Vagy mehet 12 órában, az 16 db. szolgálat havonta. 6 óra lovaglás, 2 óra lóápolás, aztán a maradék 2-3 órában meg gépkocsiban járőrözik. De akkor is kell 4 váltás. 12 óra munka 24 óra pihenő 12 óra munka 48 óra pihenő. Igy rotál körbe a 4 váltás ebben a munkarendben.

És persze, ha nem 24-es lefedettségben gondolkodunk, hanem csak napi 2x6 órában, akkor már a lovasrendőrök száma is töredéke a fenti számnak.