[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
Nyomoz a rendőrség Vida feljelentése alapján
Forrás: https://kuruc.info/r/2/137086/

Nyomozást rendelt el a Központi Nyomozó Főügyészség hétfőn Vida Ildikó, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnökének feljelentése alapján, nagy nyilvánosság előtt, jelentős érdeksérelmet okozva elkövetett rágalmazás vétségének gyanúja miatt. Futó Barnabás, Vida Ildikó ügyvédje múlt csütörtökön közölte, hogy a NAV elnöke feljelentetést és keresetet nyújtott be André Goodfriend, a budapesti amerikai nagykövetség ügyvivője ellen.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 989
113
Hazánk számára az Európai Unió, – egy kész ráfizetés:
http://szabadriport.wordpress.com/2014/12/14/hazank-szamara-az-europai-unio-egy-kesz-rafizetes/
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Hazánk számára az Európai Unió, – egy kész ráfizetés:
http://szabadriport.wordpress.com/2014/12/14/hazank-szamara-az-europai-unio-egy-kesz-rafizetes/

Hát ezt sajnos az agrárágazatból meg tudom erősíteni, ez az EU-ság a mezőgazdaságunknak kész katasztrófa.(mindennap szembesülök vele) A szabadkereskedelmi megállapodással pedig keresztet is vethetünk majd rá. Drágán fogunk szemetet kapni, (most is az van nagy részt) és a tengerentúlon valamint nyugaton degeszre tömött zsebek lesznek.
Észre kell térni, és a hazait (tanyasit, őstermelőit) venni, aki csak teheti. Ez tényleg nem vicc.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
Kicsit nézegettem a térképet és kitaláltam a Déli-Áramlatnak egy alternatív útvonalat.
Törökből menne a gázvezeték a tenger alatt Görögbe.
Aztán Görögből a tenger alatt Szlovéniába.
Majd Szlovéniából 4 felé ágazna: Olaszországba, Horvátországba, Ausztriába és Magyarországba.
Ebben az lenne a jó, hogy a tenger alatti vonal miatt csak a görögök és a szlovének számára kellene tranzit díjat fizetni.
A többi ország meg a saját leágazásán kapná a gázt.

Erről mi a véleményetek?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Kicsit nézegettem a térképet és kitaláltam a Déli-Áramlatnak egy alternatív útvonalat.
Törökből menne a gázvezeték a tenger alatt Görögbe.
Aztán Görögből a tenger alatt Szlovéniába.
Majd Szlovéniából 4 felé ágazna: Olaszországba, Horvátországba, Ausztriába és Magyarországba.
Ebben az lenne a jó, hogy a tenger alatti vonal miatt csak a görögök és a szlovének számára kellene tranzit díjat fizetni.
A többi ország meg a saját leágazásán kapná a gázt.

Erről mi a véleményetek?

Na ja, csak az a fő kérdés, ki építené meg a vezetéket, tartok tőle, hogy ebben a témában talán még a szaktudásunk is több, mint a pénzünk. Ráadásul a tenger alatti szakasz után se úsznánk meg a tranzitdíjat, annak a zsebébe kellene tölteni, aki a vezeték tulajdonosa/építője. És lehet, hogy a tenger alatti építés drágább is mint a szárazföldi vonal..
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 921
13 089
113
Kicsit nézegettem a térképet és kitaláltam a Déli-Áramlatnak egy alternatív útvonalat.
Törökből menne a gázvezeték a tenger alatt Görögbe.
Aztán Görögből a tenger alatt Szlovéniába.
Majd Szlovéniából 4 felé ágazna: Olaszországba, Horvátországba, Ausztriába és Magyarországba.
Ebben az lenne a jó, hogy a tenger alatti vonal miatt csak a görögök és a szlovének számára kellene tranzit díjat fizetni.
A többi ország meg a saját leágazásán kapná a gázt.

Erről mi a véleményetek?

A tenger alatti csőfektetés bő dupla annyiba kerül, mint a szárazföldi. Az olaszok gázigénye a társégben a legnagyobb. A legolcsóbb megoldás a görögöktől rövid úton az olaszokhoz bekötni. Az északra fordulás csak akkor éri meg, ha Kárpát-Medence államai kifizetik ennek költségét. Az oroszok pedig megmondták, hogy többet nem játszanak jótét lelket. Ha Kelet-Európának nem kell az alternatív szállítási útvonal, akkor ránk verik az ukrán tranzitdíjat és szívhatjuk tovább az ukrán zsarolási potenciált.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
laiki

<i>"A tenger alatti csőfektetés bő dupla annyiba kerül, mint a szárazföldi."</i>

Azt azért hozzátenném, hogy nem mindegy, hogy mivel vetjük össze. Mert sík földes talajon olcsó vezetéket építeni, a Balkán sziklás hegyein keresztül pedig nagyon drága. Ráadásul egy tenger alatti vezeték kevesebb tranzit országot érintene és biztonságosabb lenne, mint egy szárazföldi. Ettől persze még drága.

<i>"Az olaszok gázigénye a társégben a legnagyobb."</i>

Azért a horvát, szlovén, magyar, osztrák együttes gázigény sem kicsi szerintem.

<i>"Az északra fordulás csak akkor éri meg, ha Kárpát-Medence államai kifizetik ennek költségét."</i>

Még jó, hogy kifizetik. Ez alap.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
emel

<i>"Ráadásul a tenger alatti szakasz után se úsznánk meg a tranzitdíjat, annak a zsebébe kellene tölteni, aki a vezeték tulajdonosa/építője."</i>

Ez igaz, de mivel az építők és a tranzit országok ugyan azok, így lehet nem is lenne tranzitdíj.
Megépíteni pedig megtudnánk, van Európában erre elég cég, csak legyen aki fizesse.
Szerintem ez a 6 ország (Görög, Olasz, Magyar, Horvát, Ausztria, Szlovénia) meg tudja együtt finanszírozni a projektet.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 921
13 089
113
Azt azért hozzátenném, hogy nem mindegy, hogy mivel vetjük össze. Mert sík földes talajon olcsó vezetéket építeni, a Balkán sziklás hegyein keresztül pedig nagyon drága. Ráadásul egy tenger alatti vezeték kevesebb tranzit országot érintene és biztonságosabb lenne, mint egy szárazföldi. Ettől persze még drága.

Konkrétan a Déli Áramlat tenger alatti szakasza a költség 2/3-át vitte volna el, pedig az rövidebb, mint a szárazföldi.

Azért a horvát, szlovén, magyar, osztrák együttes gázigény sem kicsi szerintem.

Ha még hozzá vesszük a szlovákokat is, akkor együttesen kb. akkora, mint az olasz. De az érdekérvényesítő képességünk kisebb.

Még jó, hogy kifizetik. Ez alap.

Annyira azért nem alap. A Déli Áramlat 50 % orosz, 20 % olasz, 15 % francia, 15 % német beruházás lett volna. Nem pedig bolgár, szerb, magyar, szlovák, osztrák, szlovén.
 

laudarage

Active Member
2014. február 3.
1 689
4
36
Ez azért már nagyon DURVA! Aktuálpolitikai ZH példák a Műegyetemen:

4329_boaaq63hm8_normal.jpg


navusa.png


4382_sq0tiym3eq_normal-1.jpg


4383_2jit2btjg5_normal-1.jpg


Untitled-3.jpg


Szégyelld magad BME!!!

Egy volt diákod!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
laiki

<i>"Konkrétan a Déli Áramlat tenger alatti szakasza a költség 2/3-át vitte volna el, pedig az rövidebb, mint a szárazföldi."</i>

Biztos, hogy ez eredeti útvonal lett volna a legoptimálisabb, de az kútba eset...

<i>"Ha még hozzá vesszük a szlovákokat is, akkor együttesen kb. akkora, mint az olasz. <b>De az érdekérvényesítő képességünk kisebb</b>."</i>

<i>"Annyira azért nem alap. A Déli Áramlat 50 % orosz, 20 % olasz, 15 % francia, 15 % német beruházás lett volna. Nem pedig bolgár, szerb, magyar, szlovák, osztrák, szlovén. "</i>

Senki sem kötelez minket, kis országokat arra, hogy balf@szok legyünk, saját magunk csináljuk. Szerintem ha politikailag kicsit összekapnánk magunkat, sok minden sikerülne.
Az 50%-os orosz részt szerintem a kis országok simán át bírnák vállalni. Elég csak a MOL-ra vagy az OMW-re gondolni.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 921
13 089
113
fip7:

Hajrá! Amit elképzeltél az 15-20 milliárd dollár orosz árakon (mármint csak az északi ág). EU-s cégekkel drágább.

Van egy fogadásom, hogy az amcsik Szlovéniánál kezdenék megtorpedózni. Meg persze bármelyik részes országnál. De akár azzal is meg lehet fúrni, hogy az oroszokat felrakják a szankciós listára és rajtuk kívül csak az északi-tengeri kitermelőknek van meg a szükséges technológiája. Nekik meg szólnak, hogy ne akarják elvállalni. Ja és továbbra is ott van az EU-s jog, amit kizárólag erre az egy vezetékre kell alkalmazni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
laiki

Nem olyan sok az az építési költség szétosztva. Ránk kb. 5-600 milliárd forint jutna belőle.

De van egy másik út. Átállunk a földgázról másra.
Áramnál magasabb részarány az atomnál és a szénnél+dunai vízlépcső.
Fűtésnél földhő és biomassza.
Ez sokkal többe fog kerülni, mint egy ilyen vezeték ránk eső része (500-600 milliárd forint vs. 5-6000 milliárd forint), ellenben nem lehet "megtorpedózni."
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 379
23 051
113
Sosem volt jó külpolitikánk az utóbbi 100 évben, de ha ennek csak a fele igaz, az már régen rossz!
http://index.hu/belfold/2014/12/15/mi_van_a_kulugyben/
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 141
10 852
113
Az Indexet fenntartásokkal kezelem.
Megírják, amit kitalálnak a marihónajja füstben, mások meg átveszik kész tényként.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
De van egy másik út. Átállunk a földgázról másra.

Istenigazából a lakossági relációban már megkezdtük. Rengeteg ismerősöm már eleve alternatív fűtési megoldásokkal építkezett. Cserépkályha, kazán, kemence. Aztán ott az elektromos verzió. A kisebb helységeket én is hősugárzóval fűtöm, és nem is rossz.
Voltam egyszer egy olyan kétszintes svájci házban, ahol csak elektromos radiátorok voltak. Vagy még vannak a passzív házak. Jó, mondjuk az rohadt drága.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
http://valasz.hu/itthon/szijjarto-az-amerikai-nyilatkozat-miatt-aggodik-107672
A magyar diplomácia vezetője Tuzson Bence (Fidesz) napirend előtti felszólalására válaszolva közölte, hétfőn Sarah Sewallnak, az amerikai külügyminisztérium egyik államtitkárának Magyarországot és a közép-európai országokat érintő beszéde miatt a magyar külügyminisztériumban konzultáltak az Egyesült Államok budapesti ideiglenes ügyvivőjével.

Szijjártó Péter elmondta, mivel az államtitkár beszéde két tucat közép- és kelet-európai országról beszélt, és "kizárásos alapon" néhány európai uniós országnak lennie kell az országok között, ezért hétfőn Szabó László külügyminiszter-helyettes felvetette a kérdést Brüsszelben a Külügyek Tanácsának ülésén.
Az uniós országok korrupcióellenes fellépése elsősorban európai ügy, és az EU-ban megvannak a megfelelő eljárások és a megfelelő keretek ebben a tekintetben - tette hozzá.
*****
Na most: a két tucat, az 24. Mely országokról lehet szó? Európa 43 független államból áll. Tehát több, mint a felében készülnek lépni az amerikaiak korrupció terén..
Lehet, hogy ez elterelő hadművelet? Hogy ne lógjon ki a lóláb?
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
http://mfor.hu/cikkek/A_forintnak_is_odacsaptak__verfurdo_a_rubel_piacan.html

Reméljük a gyengülés ezúttal nem éri váratlanul a magyar gazdaságot, illetve a döntéshozókat, legalábbis erre lehet következtetni, hogy az elmúlt napokban mind Orbán Viktor miniszterelnök, mind Matolcsy György MNB-elnök utalt arra, hogy számítanak az ország elleni pénzügyi támadásra. A helyzet egyébként az ország szempontjából jelenleg kezelhetőnek tűnik, hiszen a devizahitelek kivezetése megkezdődött (az árfolyamot fixálták és a bankok beszerezték a forintosításhoz szükséges devizát az MNB-től), és nagyobb kötvénylejáratunk is csak jövő februárban lesz, egy másfél milliárd dolláros tétel. Addig viszont egyrészt viszonylag sok idő van, másrészt ha befagyna a hitelpiac, az MNB tartalékaiból akkor is finanszírozható lenne a törlesztés.