[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
1 912
3 527
113
Orosz ék Finnország szívében: Hét könyörtelen lépés a NATO-ország feletti teljes győzelem felé
A gazdasági háború már javában folyik Finnország ellen.
A finnek szívnak, mint a torkos borz.
Különösen a végső csapás tetszik: A finnek nem mehetnek át az oroszokhoz tankolni. A többi meg nagyrészt a tudomásom szerint már a háború eleje óta így van és az oroszok is szívnak vele. pl. ha nem adnak el áramot a finneknek, akkor nincs is belőle bevételük.
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
659
3 164
93
Különösen a végső csapás tetszik: A finnek nem mehetnek át az oroszokhoz tankolni. A többi meg nagyrészt a tudomásom szerint már a háború eleje óta így van és az oroszok is szívnak vele. pl. ha nem adnak el áramot a finneknek, akkor nincs is belőle bevételük.
Érdemes azért megtekinteni az üzemyanyagárakat a két országban. Pl. egy teherautóval elég szépen lehet költségeket lefaragni. Finneknél most 650 Ft a gázolaj, míg a ruszkiknál 211 Ft. Csak háromszor annyiba kerül, számold ezt ki mondjuk egy 100 kamiont foglalkoztató cégnél, amely mondjuk Finnország északi részében kivágott fákat szállította a déli részbe feldolgozásra. De csak egy átlagos finn családnál is sokat számíthatott, hogy 15-30 km távolságra utazva harmadannyiba került teletankolni az autót. Az árammal meg ugyanez. Ha nem tudnak máshonnan venni, akkor a ruszki veszt egy 5,5 milliós piacot, míg a másik országban meg nem lesz fűtés, világítás, egyebek. Vagy csak drágábban.

Gyanítom egyébként, hogy a derék finnek nem csak üzemanyagért jártak át a határmenti orosz városokba, hanem más cuccokért is.

Mind a két fél veszít persze, csak általában nem a 140 milliós ország szokott ezen nagyobbat bukni, hanem az 5,5 milliós.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
1 912
3 527
113
Érdemes azért megtekinteni az üzemyanyagárakat a két országban. Pl. egy teherautóval elég szépen lehet költségeket lefaragni. Finneknél most 650 Ft a gázolaj, míg a ruszkiknál 211 Ft. Csak háromszor annyiba kerül, számold ezt ki mondjuk egy 100 kamiont foglalkoztató cégnél, amely mondjuk Finnország északi részében kivágott fákat szállította a déli részbe feldolgozásra. De csak egy átlagos finn családnál is sokat számíthatott, hogy 15-30 km távolságra utazva harmadannyiba került teletankolni az autót. Az árammal meg ugyanez. Ha nem tudnak máshonnan venni, akkor a ruszki veszt egy 5,5 milliós piacot, míg a másik országban meg nem lesz fűtés, világítás, egyebek. Vagy csak drágábban.

Gyanítom egyébként, hogy a derék finnek nem csak üzemanyagért jártak át a határmenti orosz városokba, hanem más cuccokért is.

Mind a két fél veszít persze, csak általában nem a 140 milliós ország szokott ezen nagyobbat bukni, hanem az 5,5 milliós.
A példádban az állampolgár veszít, az állam meg nyer. Ezentúl Finnországban adózott üzemanyaggal autóznak. (és közvetetten azok is jobban járnak, akik eddig is otthon tankoltak, hiszen ők eddig is kifizették a benzinben levő adót).

Mondjuk a kamionos cégnél főleg gáz, ha a belföldi fuvart külföldön vett üzemanyaggal bonyolította. És az is gyanús, hogy ehhez extra üzemanyag tartályt kellett beépíteni, tekintve hogy Magyarországhoz képest 3,5 -ször nagyobb területű ország.

Dolgozott egy barátom Finnországban és pont akkor települt haza, amikor nálunk a rezsicsökkentés volt a sláger téma (kb. 2012 körül) . Kérdezgettem tőle hogy mi mennyibe kerül, de nagyon nem volt képben. Egyszerűen a rezsi nem volt tétel a fizetéshez képest. Jött a számla, meg sem nézték csak kifizették. :) Persze biztosan ott is van akinek ez gondot okoz.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
21 941
68 415
113
Fw2A9xZWcAAN1Tt
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
3 245
17 636
113

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
15 542
17 496
113
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
7 044
26 226
113
Macront egyre kevésbé tisztelik a franciák
Például egy párizsi pékség szótárbejegyzést tett a csomagolásra.

"A makaróni az egyik klasszikus francia sütemény, amely a középkori Európából származik. Őrölt mandulából, porcukorból, cukorból és tojásfehérjéből készül.

Macron Franciaország nyolcadik elnöke. Szarból van."
 

Lucullus

Member
2022. március 13.
15
50
13
A példádban az állampolgár veszít, az állam meg nyer. Ezentúl Finnországban adózott üzemanyaggal autóznak. (és közvetetten azok is jobban járnak, akik eddig is otthon tankoltak, hiszen ők eddig is kifizették a benzinben levő adót).

Mondjuk a kamionos cégnél főleg gáz, ha a belföldi fuvart külföldön vett üzemanyaggal bonyolította. És az is gyanús, hogy ehhez extra üzemanyag tartályt kellett beépíteni, tekintve hogy Magyarországhoz képest 3,5 -ször nagyobb területű ország.

Dolgozott egy barátom Finnországban és pont akkor települt haza, amikor nálunk a rezsicsökkentés volt a sláger téma (kb. 2012 körül) . Kérdezgettem tőle hogy mi mennyibe kerül, de nagyon nem volt képben. Egyszerűen a rezsi nem volt tétel a fizetéshez képest. Jött a számla, meg sem nézték csak kifizették. :) Persze biztosan ott is van akinek ez gondot okoz.

Abszolút rossz megállapítás. Ez az összetétel hamissága típusú tévedés. Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár. Az, hogy belül hogy osztják el ezt az előnyt, már a saját ügyük (ennek egyik eszköze pl. az adózás rendszere).

(és közvetetten azok is jobban járnak, akik eddig is otthon tankoltak, hiszen ők eddig is kifizették a benzinben levő adót).

Ez meg teljesen felelőtlen megállpítás. Az olcsóbb üzemanyag miatt olcsóbban vetnek, a búzát olcsóbban aratják, majd olcsóbban őrlik lisztté, olcsóbban viszik ki a péknek, a péktől a boltba olcsóbban jut el, az ember aki megveszi olcsóbban kocsikázik el a boltba. És ez csak egy terméklánc.

Ha többet adóznak a drágább üzemanyagár miatt, akkor csak az állam elosztó szerepe nő, és az adórendszer kedvezményezettjei járnak jól. Az egész rendszer nem.

Úgy pontos a megfogalmazás, hogy ha az idegen államnak (itt Oroszország) befizetett adó nagyobb, mint az olcsóbb üzemanyag miatt szerzett előny, akkor nem jó a deal, ha viszont ez nem így van, akkor az állam egészénel megéri az olcsóbb üzemanyagot használni.

Persze ez egy nagyon bonyolult rendszer, hiszen a Finn gazdaság - a Szovjetunió nyújtotta előnyök miatt - elég fejlett lett, így a hosszabb értékláncok miatti multiplikátor hatás jelentősebb, aminek a hatása jelentkezik a befizetett adó és a beruházások/megtakarítások oldalán is. De az olcsóbban beszerzett üzemanyag biztosan nem árt egy gazdaság egészének.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
1 912
3 527
113
Abszolút rossz megállapítás. Ez az összetétel hamissága típusú tévedés. Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár. Az, hogy belül hogy osztják el ezt az előnyt, már a saját ügyük (ennek egyik eszköze pl. az adózás rendszere).



Ez meg teljesen felelőtlen megállpítás. Az olcsóbb üzemanyag miatt olcsóbban vetnek, a búzát olcsóbban aratják, majd olcsóbban őrlik lisztté, olcsóbban viszik ki a péknek, a péktől a boltba olcsóbban jut el, az ember aki megveszi olcsóbban kocsikázik el a boltba. És ez csak egy terméklánc.

Ha többet adóznak a drágább üzemanyagár miatt, akkor csak az állam elosztó szerepe nő, és az adórendszer kedvezményezettjei járnak jól. Az egész rendszer nem.

Úgy pontos a megfogalmazás, hogy ha az idegen államnak (itt Oroszország) befizetett adó nagyobb, mint az olcsóbb üzemanyag miatt szerzett előny, akkor nem jó a deal, ha viszont ez nem így van, akkor az állam egészénel megéri az olcsóbb üzemanyagot használni.

Persze ez egy nagyon bonyolult rendszer, hiszen a Finn gazdaság - a Szovjetunió nyújtotta előnyök miatt - elég fejlett lett, így a hosszabb értékláncok miatti multiplikátor hatás jelentősebb, aminek a hatása jelentkezik a befizetett adó és a beruházások/megtakarítások oldalán is. De az olcsóbban beszerzett üzemanyag biztosan nem árt egy gazdaság egészének.
Ebből a gondolkodásból az következik, hogy akkor minden amit olcsóbban meg lehet venni külföldről, azt külföldről kell megvenni. Például olcsóbb az ukrán gabona, olcsóbb a kínai autó, stb. akkor azt is vegyük meg onnan.

Elméletileg persze működne ha van olyan terméked amiben te vagy a legolcsóbb, és amit óriási mennyiségben tudsz előállítani és exportálni. De ott fog az egész megbukni, hogy a kereskedelmi partnereid meg fogják védeni a saját termelőiket, és nem fogsz bejutni a piacukra.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Lucullus

Member
2022. március 13.
15
50
13
Ebből a gondolkodásból az következik, hogy akkor minden amit olcsóbban meg lehet venni külföldről, azt külföldről kell megvenni. Például olcsóbb az ukrán gabona, olcsóbb a kínai autó, stb. akkor azt is vegyük meg onnan.

Elméletileg persze működne ha van olyan terméked amiben te vagy a legolcsóbb, és amit óriási mennyiségben tudsz előállítani és exportálni. De ott fog az egész megbukni, hogy a kereskedelmi partnereid meg fogják védeni a saját termelőiket, és nem fogsz bejutni a piacukra.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.
Hú, itt nagy a baj. Én ezt nem írtam, ezt Te írtad, ez a Te következtetésed, amelyet Te magad cáfoltál.

Finnország tudtommal nem olajtermelő, az üzemanyagot vagy az olajat finomításra vásárolják. Nincs választás. Alapanyagot nem ternmelnek.

Amiről Te írsz, szerintem más kérdés, az a stratégiai okok miatt - akár rosszabb gazdasági feltételek miatt - fenntartandó iparágak kérdésköre.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.

Ebben viszont tökéletesen igazad van.