[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Szerintem nem működhet, egyszerűen nincs annyi "zöld" ház, lakás, és nem lesz 7 év alatt sem.
Majd "atveszik" cegek az epuleteket, amik garanciat adnak majd az EU-nak, hogy x even belul kizolditi. Aztan/vagy a garanciaval akar kozben is berbeadja.

Sima ugy, ugy lenyulni ingatlant, letorni az erteket, hogy mar elore ki van talalva "ki menti meg" ezeket az epuleteket bagoert. Aztan meg termeli a haszont.

Mar reg azt a strategiat latom, hogy ne legyen az embereknek magantulajdonban epulet. Mindenki legyen alberletben...
Ez erre csak egy "huszarvagas" mert tul lassunak itelik ezek szerint a folyamatot...

Engen nagyon felhaboritana, ha ezt tenyleg igy megcsinaljak. Nekem ez mar kilepo ok az EU-bol. Nem semmizhet ki emberek tomeget, nem teheti tonkre eletek, generaciok munkajat egy senkihazi haszonleso korrupt burokrata.

Akkor mar inkabb sz@rni a shengenbe, meg ez egesz kuplerajra... :hadonaszos:
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 978
113

rathelor

Member
2011. március 10.
40
31
18
Mindenki a bogarakkal foglalkozik, de errol az EU-s torvenytervezetrol hallott valaki? Eleg ijesztoen hangzik, ha igy valosulna meg:


Tema: Oregebb epuleteknel 2030-tol egyszeruen megvonnak a lakhatasi engedelyt mert/ha nem eleg "zold"-ek...
Megköszönnénk, ha a hülyeséget nem itt terjesztenéd..
Senki nem fogja elvenni a lakásodat, max nem adhatod el vagy adhatod ki - de egyfelől a felújítást támogatja az állam/EU, másfelől csak az adott ország leglerobbantabb épületeit célozzák, harmadrészt meg tagállami hatáskör, hogy hogyan bünteti a nem-felújítást.
Az már csak bónusz, hogy mindössze egy energiahatékonysági szintet kell lépni 2030-ig egy A-F-ig terjedő skálán, szóval erősen kétlem, hogy bárki bele fog szakadni a felújítás költségeibe.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 889
113
És pl. 2001 -ben miért volt lakás adat gyűjtés? Nagyon régóta gyűjtenek adatokat a lakásokról. Nem kell minden hülyeséget azonnal elhinni.

A 2001 -es lakás kérdőív:
Lehet, én s a család akkor a déli félteken voltunk huzamosabb ideig, úgyhogy az kimaradt. De akkor se örülök neki mert ehhez semmi közük másrészt pont ezen adatok alapján fognak kibaszni az emberekkel. Már elkezdték eu szinten rá erőltetni az országokra az elektromos gépjármű baromságot, s jön a többi soronkövetkező disztópikus klíma kontroll intézkedés. Legalábbis annak aki bentmarad az eu-ban
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 978
113
Már elkezdték eu szinten rá erőltetni az országokra az elektromos gépjármű baromságot,
Az egyik kollégám 2021 őszén vett egy Teslát. Most azzal bosszant bennünket, hogy ha otthon tölti a kocsiját, akkor 8 Ft. / km az üzemanyag költsége. Nekem meg 42-48 Ft. / km. Ha lenne rá pénzem, nem kellene erőltetni hogy vegyek egy elektromos autót. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
igazság szerint kb II. József óta van ingatlanfelmérés is


Ezek is ingatlanfelmérés alapján született jóindulatú dolgok voltak, II. Jóska meg pont a magyarok iránti végtelen elfogadásáról ismerten hogyne mérte volna fel a betelepítendő sváboknak a jussot?
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 973
17 186
113
Mindenki a bogarakkal foglalkozik, de errol az EU-s torvenytervezetrol hallott valaki? Eleg ijesztoen hangzik, ha igy valosulna meg:


Tema: Oregebb epuleteknel 2030-tol egyszeruen megvonnak a lakhatasi engedelyt mert/ha nem eleg "zold"-ek...
Én már rég mondom, hogy valahogy így akarják a Klaus Schwab által kiötlött "nagy újraindítást" és azon belül az ingatlanok elkobzását megoldani (ugyanis, megmondta az öreg, hogy 2030-ra a cél, hogy senkinek nem lesz semmije és mégis boldog lesz!).
Mivel a nép önként nem adná át amit megszerzett (főleg az ingatlant nem), ki kellett találniuk ilyen stikliket, amik úgymond törvényesek és a föld érdekeit szolgálja. Erre aztán ugranak a nincstelen bezöldített (behülyített) fiatalok és mint lelkes támogatók (éppen mint anno az ifjú komcsik) felsorakoznak az ügy mögött. Jól be lesznek etetve azzal, hogy azért kell kihalniuk szegényeknek (vagy azért nem fognak több alapjövedelmet kapni), mert a maradi gondolkodású szüleik nem hajlandók lemondani a házukról/lakásukról és tovább szennyezik a földet.
Lesz itt olyan generációs meg osztály ellentét (fiatalok és az öregek, vagyonosok és a többségi nincstelenek között), hogy még Mao is megnyalná az úját, ha élne, illetve a COV19-es oltott és oltatlan ellentét az csak egy hétvégi babazsúr volt ehhez képest.
Már most tömik tele a fiatalok fejét, hogy azért ment tönkre a föld mert a szüleitek, nagyszüleitek felélték. Közben meg a tüncikéző földet védő szójalegény/lány elfelejti, hogy éppen a legújabb ÁJFON 23-as van a zsebébe, amit ő hisztizett ki a felelőtlen szüleitől, na meg évi háromszor legalább repdes (mert otthon utazni az olyan snassz), plusz évente kétszer cseréli a ruhatárát (igaz nem eszik húst és szelektíven gyűjti a szemetet!). Hogy legyen habi is a tortán, pluszba még az ingatlanok árát is olyan fokon felnyomták mesterségesen, hogy esélye se legyen egy fiatalnak lakást venni. Hát csoda, ha dühös mindenkire, de főleg azokra akikre Schwab mutogat?
Jól fel van ez is építve. Mesteri, akarom mondani ördögi módon megkomponált.

De vissza, az eredeti témához.
Én mondjuk nem gondoltam, hogy ilyen drasztikus lépéssel kezdenek, azaz, hogy lakhatatlannak nyilvánítanak egy épületet, ami nem illik bele az általuk megszabott - és kedvük szerint módosítható - keretbe. Sokkal inkább arra tippeltem, hogy a zöldülés fokától függően progresszív módon terhelik környezetvédelmi adóval az ingatlant, amíg a tulaj nem bírja már kifizetni ezt a büntetőadót, hogy aztán a felgyűlt adótartozás okán, végrehajtás címén elvegyék tőle.
Úgy látszik nem aprózzák el a fiúk.

És belegondolt valaki abba, hogy egyébként mibe fog telni az EU-s törvényhozóknak úgy módosítani ezt az ingatlan megfelelési táblázatot (természetesen csakis az emberek és a föld érdekében), hogy az az ingatlan ami ma még három csillagos minősítést kapott, jövőre csak egyet, majd egyet se kapjon, hogy aztán lakhatatlanná nyilvánítsák. Van ezzel megegyező eset is az EU-ban. A kémény szabvány előírása. A 2008-ban felrakott normál kazánkémény már egy év múlva elavultnak számított, hogy aztán az is elavult legyen a 2010-es szabályozáshoz képest (minden kazáncsere új kéményt kértek, ami több volt mint maga a kazán). Ezt én személy szerint megtapasztaltam!
Nem mondom, szép világ felé haladunk. Szerintem amíg lehet, addig kell kilépni az EU-ból!
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 889
113
Az egyik kollégám 2021 őszén vett egy Teslát. Most azzal bosszant bennünket, hogy ha otthon tölti a kocsiját, akkor 8 Ft. / km az üzemanyag költsége. Nekem meg 42-48 Ft. / km. Ha lenne rá pénzem, nem kellene erőltetni hogy vegyek egy elektromos autót. :D
városban van értelme, de terepen,bányászat, fa kitermelés, Afrikában, Dél Ázsiában árú szállítás soha nem lesz elektromos alapú. Ez egy mesterséges jól marketingezet bullshit a nyugati városlakók számára. Sőt Kínában az ország néhány első és másod rangú városán kívül se nagyon próbálkozhat egy Kínai Tesla vagy Tesla copy tulajdonos
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
városban van értelme, de terepen,bányászat, fa kitermelés, Afrikában, Dél Ázsiában árú szállítás soha nem lesz elektromos alapú. Ez egy mesterséges jól marketingezet bullshit a nyugati városlakók számára. Sőt Kínában az ország néhány első és másod rangú városán kívül se nagyon próbálkozhat egy Kínai Tesla vagy Tesla copy tulajdonos
Ha a "soha" az belátható időn belült, és az "elektromos" az akkusat jelent, akkor egyetértek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and L.O.B

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 889
113
Ha a "soha" az belátható időn belült, és az "elektromos" az akkusat jelent, akkor egyetértek.
:D bocsánat az általánosító kifejezésekért. De a sohát komolyan gondolom, afrikában,dél ázsiában, Oroszország keleti részében....Kínában a mai napig elég császár kori az ország nagy része....az első és másod rangú városokon kívül amit nem nagyon fényképeznek...azoknak a mai napig probléma a rendes infrastruktúra kiépítése.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 889
113
+Ha csak ki nem fogy a kőolaj,földgáz, vagy természetes okok miatt felmegy az egekbe az ára...szval igaz a soha egy kicsit meredek állítás.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Megköszönnénk, ha a hülyeséget nem itt terjesztenéd..
Senki nem fogja elvenni a lakásodat, max nem adhatod el vagy adhatod ki - de egyfelől a felújítást támogatja az állam/EU, másfelől csak az adott ország leglerobbantabb épületeit célozzák, harmadrészt meg tagállami hatáskör, hogy hogyan bünteti a nem-felújítást.
Az már csak bónusz, hogy mindössze egy energiahatékonysági szintet kell lépni 2030-ig egy A-F-ig terjedő skálán, szóval erősen kétlem, hogy bárki bele fog szakadni a felújítás költségeibe.
1. tetszik a kiralyi tobbes ;)
2. direkt irtam,hogy meg nem hallottam errol -> "errol az EU-s torvenytervezetrol hallott valaki?"
3. kifejezetten orulok, ha valaki tiszta vizet ontene a poharba. Azt, hogy megprobaltad ertekelem is.
4. sajnos az erveidre ketkedo #29 941 megadta a valaszt. Ha egyszer valamibe "beleszabalyoznak", akkor mar azt csinalnak vele, ugy modositjak, ahogy akarjak.
5. Az ilyesmit alapvetoen a szabad piacnak kene megoldania, nem burokrataknak.

Szoval, nem panikot akarok kellteni, csak azert oda kell ezekre figyelni, mert leszalamizzak rolunk az utolso gatyat is ha felrenezunk. Ez a velemenyem...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 978
113
városban van értelme, de terepen,bányászat, fa kitermelés, Afrikában, Dél Ázsiában árú szállítás soha nem lesz elektromos alapú. Ez egy mesterséges jól marketingezet bullshit a nyugati városlakók számára. Sőt Kínában az ország néhány első és másod rangú városán kívül se nagyon próbálkozhat egy Kínai Tesla vagy Tesla copy tulajdonos
Az elektromos autó üzemeltetési költsége sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos benzines vagy diesel autóké. Emiatt el fog terjedni. Nyilván először a sűrűn lakott és gazdag területeken, de szerintem nem is kell hozzá túl sok idő.

Jelenleg azért használható korlátozottan, mert nincs kiépített infrastruktúra. Illetve a megszokott 500 - 700 km -es hatótáv helyett a 300 - 400 km kevésnek tűnik. Viszont az aksik folyamatosan fejlődnek, és az infrastruktúra is ki fog épülni.
 
  • Tetszik
Reactions: Laci1970

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 028
6 340
113
Édes istenem, ennyi hazugságot:


"Szeretnék kitérni a geopolitikai helyzetre, ahol ma Magyarország konkrét veszélyt jelent. Ez nem csak a politikai harcról szól. Nem értem, hogy az Európai Tanácsban a többi tagállam miért nem reagál." Ez egy konkrét veszély. Miért? Először is azért, mert mert van egy hely, Budapest, ahol az orosz befolyás továbbra is létezik. Itt persze nem a városvezetésről van szó. Évek óta tudjuk, hogy a kormány szervei, a titkosszolgálatok az oroszoknak szivárogtatnak."
"Mindössze tíz évre volt szükség a félrevezetés kiépítéséhez és ez számomra elképesztő. A legutóbbi választásokat a Fidesz két dologra építette. Az első az volt, hogy a kormány elhitette az emberekkel azt, hogy az Európai Unió fiatal magyarokat küldene a háborúba, Ukrajnába. A második dolog egy teljes képtelenség volt arról, hogy az Európai Unió az iskolás gyermekek nemének megváltoztatására készül."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Az elektromos autó üzemeltetési költsége sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos benzines vagy diesel autóké. Emiatt el fog terjedni. Nyilván először a sűrűn lakott és gazdag területeken, de szerintem nem is kell hozzá túl sok idő.

Jelenleg azért használható korlátozottan, mert nincs kiépített infrastruktúra. Illetve a megszokott 500 - 700 km -es hatótáv helyett a 300 - 400 km kevésnek tűnik. Viszont az aksik folyamatosan fejlődnek, és az infrastruktúra is ki fog épülni.
Még a töltési idő VS. tankolasi idő is elég kritikus.