[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
Két UK aknavadász hajó egymásnak ment Bahreinben.
Amikor az egyik percben még a Royal Navy kapitányaként sötétkékben feszítesz a hídon, a következőben pedig már a yorki Ouse folyó sétahajójának a kormányát pörgeted tweed zakóban… :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Az EU-s folklórral ellentétben nem lenne nagy visszaesés. Ha megnézed Magyarország GDP-növekedését EU előtt és EU után, nincs semmi javulás. Akkor meg mi pluszt kapott Magyarország az EU-tól?! Ráadásul az EU amikor összebasz valamit, minden 5-10 évben, akkor úgyis esni kezd a GDP. A britek példája nem számít, ott azért lettek problémák, mert nem maradt aki dolgozzon bizonyos ágazatokban.
Szerinted itt maradna?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Csak nem engednék be a nem-EU-konform termékeket, járműveket, és ugyanúgy meg kéne elelnünk a szabályaiknak, már csak a piacuk súlya miatt, de legalább még az előnyeiről is lemanadnánk esetleg. Mint pl. vámmentesség, made in EUcímke. Amik miatt ide hozzák a gyárakat, nem Szerbiába.
Mert akkor az EU gazdaságával integrációt buktad, fizetheted a vámot, szopatják a polgáraid, árucikkei a határon, stb.
És szopatjuk őket mi is cserébe. Nem tudom észrevetted e hol fekszik Magyarország! A rajtunk keresztülvezető infrastruktúra nélkül lábon van lőve az EU környező negyede.

Nincs miért aggódni, egy jól szervezett kilépés sétagalopp lenne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
És szopatjuk őket mi is cserébe. Nem tudom észrevetted e hol fekszik Magyarország! A rajtunk keresztülvezető infrastruktúra nélkül lábon van lőve az EU környező negyede.

Nincs miért aggódni, egy jól szervezett kilépés sétagalopp lenne.
Kárpátalja EU-ba be, Slovákoknál megépül a K-NY-i autópálya EU pénzből 3 év alatt, Szerbia hirtelen EU-ba be, minket le se szarnak a szerbek, mert oda kezd dőlni a lé, K-Ny-i autópálya ott is megépül, és csoki. Ha van akarat, pikk-pakk meg leszünk kerülve.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Szerinted itt maradna?
Arányaiban sokkal kevesebb a vendégmunkás mint a briteknél, ha ugyanolyan százalékban esnek ki sokkal kisebb hatása van a gazdaságra. Ráadásul a magyarországi vendégmunkások kis része EU-s állampolgár, így nem változna a munakerőimport tekintetében, hogy EU tag vagy sem. Persze lenne hatása meg lenne szopatás, de most is megy a szopatás és az agyelszívás.
Ha magát az agyelszívást nézem és a munkaerő kiáramlását, kevés károsabb dolog van a keleti tagokra mint az EU, kb csak egy háború múlná felűl.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Arányaiban sokkal kevesebb a vendégmunkás mint a briteknél, ha ugyanolyan százalékban esnek ki sokkal kisebb hatása van a gazdaságra. Ráadásul a magyarországi vendégmunkások kis része EU-s állampolgár, így nem változna a munakerőimport tekintetében, hogy EU tag vagy sem. Persze lenne hatása meg lenne szopatás, de most is megy a szopatás és az agyelszívás.
Ha magát az agyelszívást nézem és a munkaerő kiáramlását, kevés károsabb dolog van a keleti tagokra mint az EU, kb csak egy háború múlná felűl.
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.
Mindenki nem ment el a 90-es években, aki maradt az meg boldogult. A második nagy lelépés meg az EU-ba való belépéssel jött, amikor még könnyebbé vált lelépni. Persze meg lehet magyarázni, hogy ezer szállal kötődik Magyarország az EU-hoz és emiatt nehéz kilépni belőle, de a szopatásokat és a tagság egyéb árait is ideje lenne figyelembe venni, hogy az mibe kerűl az országnak. Úgy már lehet mást mutatnának a számok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Mondom, ez egy csapdahelyzet.
Ha maradtunk volna az EU-n kívül, kevesebbet buktunk volna mostanra, mintha most lépnénk ki amiatt, amivé az EU lett.
Ezt az erróziót akkor nem tudhattuk előre, így beléptünk valamibe, ami akkor egyedüli jó ötletnek tűnt.
Mostanra, ha még mindig EU-n kívül lennénk és még úgy is, hogy mindenki megkerült minket és csak nálunk nincs még befektetés és standardizáció, sem volna olyan rossz a helyzetünk a belépéskor, mint amilyen rossz lenne most, ha ki kellene kerülni.
Ha nem léptünk volna be az EU-ba és emiatt mindenki körbeautózna minket, nem kellett volna úgy leépítenünk az önellátásunkat, ami miatt értékesebb piac lennénk a csatlakozási tárgyalásokon, mint amivé válnánk most, ha ex-EU tagként kéne gondoskodni magunkról.
 

BigTony

Well-Known Member
2022. március 3.
670
7 782
93
A baj az, hogy már bennvagyunk (a szar...) az EU-ban.
a baj az, hogy Gyurcsányék nem voltak bátrak, vagy leginkább, hogy ők voltak akkro hatalmon,mikor beléptünk mi si, meg amikor beléptek a románok.

Magyar autonómiát feltételként kellett volna szabni, és igenis élni a vétóval, ha nem történik meg pl.
Aztán a Lisszaboni szerződést is vétózni a picsába. Ha mi is beleállunk, akkor lehet meg lett volna a kritikus tömeg.
Lisszaboni szerződés nélkül elég jól ellennénk, nem lenne 7es cikkely meg Európai Egyesült Államokat megcélzó politikai unió.

Orbánig a vétó az ilyen papírra leírt szép dolog volt, ami azért van, hogy megnyugtasson mindenkit, hogy nem történhet olyan, amit nem akar valaki, de igazából soha meg ne próbáljon vele élni senki, mert akkor kap a pofájára.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.

Csak ki ne löttyintsd a kávét odakint.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 116
3 239
113
Kárpátalja EU-ba be, Slovákoknál megépül a K-NY-i autópálya EU pénzből 3 év alatt, Szerbia hirtelen EU-ba be, minket le se szarnak a szerbek, mert oda kezd dőlni a lé, K-Ny-i autópálya ott is megépül, és csoki. Ha van akarat, pikk-pakk meg leszünk kerülve.
Ez most komoly,mert viccnek ölég szar!kárpátalja?Szét szedik fuckrajnát?Mi lett z eddigi dumával?Tóth impérium? Fico vezetése alatt?He?Milyen pénzt fog kapni,ilyen lyogállllamisági de facto ficit alatt?Szerbia?Eddig le sem szarták öket,rajtunk kivül.Miért változna?Nem Baerblökiék akarták a közel múltban meg büntetni öket?Ez a pikk-pakk legalább olyan messzire van a valóságtól ,mint a nyugatól a VALÓDI jogállamiság v a korrektség.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
a baj az, hogy Gyurcsányék nem voltak bátrak, vagy leginkább, hogy ők voltak akkro hatalmon,mikor beléptünk mi si, meg amikor beléptek a románok.

Magyar autonómiát feltételként kellett volna szabni, és igenis élni a vétóval, ha nem történik meg pl.
Aztán a Lisszaboni szerződést is vétózni a picsába. Ha mi is beleállunk, akkor lehet meg lett volna a kritikus tömeg.
Lisszaboni szerződés nélkül elég jól ellennénk, nem lenne 7es cikkely meg Európai Egyesült Államokat megcélzó politikai unió.

Orbánig a vétó az ilyen papírra leírt szép dolog volt, ami azért van, hogy megnyugtasson mindenkit, hogy nem történhet olyan, amit nem akar valaki, de igazából soha meg ne próbáljon vele élni senki, mert akkor kap a pofájára.
Orbánig?
Nyilván Orbán miatt nem schengeni tag még mindig Romulánia és Dobrevföld.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 252
113
A Volkswagen-csoport azt tervezi, hogy több mint 20 év után leállítja az autók gyártását drezdai gyárában, és elbocsátja a munkavállalókat a zwickaui üzemben, Németország fő elektromos járműgyárában (2022-ben 6500 ID.3-as elektromos jármű készült itt), miután az országbsn a támogatások fokozatos megszüntetése az elektromos járművek iránti kereslet visszaeséséhez vezetett. Mintegy 2000 alkalmazott sorsa továbbra is bizonytalan.

Milyen érdekes hír. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a Volkswagen márciusban bejelentette, hogy az Egyesült Államok déli részében 4000 munkahelyet biztosító elektromos járműveket gyártó üzemet épít. A projekt várhatóan kétmilliárd dollárba kerül, és az első autók 2026-ban gördülnek le a futószalagról. Az Egyesült Államok komoly támogatásokkal vonzotta az autógyártót.

Világos példája Németország dezindusztrializációjának az Egyesült Államok érdekében. Ennek eredményeként az Államoknak marad az ipar, Németországnak pedig Scholz, Bärbock és a migránsok.