[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 305
3 321
113
Tudt
Már megint hülyének nézed a nagyérdeműt.
Nem lesz ez így jó bokikám.

Elárulod nekem, hogy miért kellett leállítani egyáltalán a gázszállítást?

Miért kellett egyáltalán az oroszországi tárolókat hip-hop maximumra tölteni?
Annak az Oroszországnak , amelyik annyi szénhidrogént termel folyamatosan, amennyi elég nemcsak a saját igényinek ellátására, de az EU és részben Kína ellátására is. Nyilván az volt a legfontosabb, hogy a rekord piaci ár mellett éppen tartalékba rakják a teljes EU szállítás mennyiségét.
Nem lett vona ésszerűbb nekik, ha nem a legdrágább gázzal töltik a tározót?
Nem lett volna elegendő mondjuk 15-20%-kkal csökkenteni az EU felé tartó szállítást? Ha már mindenképpen tározgatni akarnak.
De teljesen értelmetlen tározni is, mivel ha valamilyen oknál fogva elfogyna a saját készletük, akkor elég lett volna AKKOR megállítani az exportot. Úgyis annyit termelnek, hogy a fülükön jön ki.

Még egy kérdés:
Tényleg azt akarod beetetni az itteniekkel, hogy Putyin UTASÍTÁSÁRA a Gazprom vezére azt mondja, hogy "szerinte az úgy nem faja"? És majd inkább jól tározgatni kell a rekordárú gázt?
Ennyire nem tiszteled az öreget?
Nem lesz ez így jó! Mit fognak mondani a szemináriumon? :)
Tudtommal minden szerződést teljesítettek az oroszok, de nyugodtan megcáfolhatsz ha másképp tudod.
Több gáz kellene az EU-nak, rendben kérjenek az USA-tól és nem a nagy ellenségtől.
Oroszország és az EU között az EU-s államok szokták megszegni az aláírt szerződés, de nyugodtan megcáfolhatsz ha másképp tudod.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 160
6 533
113
Is :D Meg építenek/építettek akkora gázvezeték kapacitást Kína felé ami a jelenlegi gázexportjuk felével egyenlő lesz, ráadásul a rövidebb útvonalon Mongólián keresztül.
Illetve hogy haladjanak a korral, vizsgálják a gáz cseppfolyósításának szükséges infrastruktúra kiépítését Szibériában hogy úgy is eltudják adni keletre nagyobb mennyiségben, aztán majd a sok nyugati idióta hápog mint a szénnel kapcsolatban, hogy ha most lekötik a mennyiséget akkor kb két év múlva tudnak az oroszok annyi vagont átcsoportosítani keletről nyugatra amivel szállítani tudnak annyit hogy kitudják bírni a nyugatiak a telet.

De igaza van változnak az idők, a világgazdásság motorja és az emberi civilizáció élvonala már nem a nyugat hanem a kelet.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 858
11 912
113
A világon bárhol úgy működik, hogy személyszállítás esetén felelőssége van a légitársaságnak vagy charter esetén az üzemeltetőnek. OK, leszállsz egy reptéren. A fogadó országnak még a tranzitba sem kell kiengednie egy embert sem. Az alap, hogy amennyiben van egy refugee -zó/flüchlingéző utas, akkor az adott légitársaság vagy charter üzemeltető egyetlen gépe sem jöhet be többet az ország légterébe. Ez bizony csak ott nem működik így ahol kifejezetten akarják, hogy ilyenek jöjjenek.

Aztán minek várjanak napokat vagy akármennyit. Meg miért egyszerűbb utólag vakarózni. Amennyiben nem tetszik a banán, akkor mehet vissza ugyanazzal a géppel. Ha kell akkor addig nem száll fel. A költség meg az Ő baja. Aztán problémázik, akkor többet nem kell jönnie soha többet. Könyörgöm a saját légteredben még azt is megmondhatod, hogy az adott repülő merre meg hova mehet kifelé külföldi cél felé. Ilyenformán az, hogy valakik folyamatosan rámolnak be illegálokat az nonszensz - hacsak ...

Ezek a területek kőkeményen le vannak fedve nemzetközi jogszabályokkal - és nemigazán az embercsempészeket védik. A tengeri dolgok dettó. Az, hogy nyugaton magas ívben tojnak ezekre az nem azt jelenti, hogy ezek nem léteznének vagy adott esetben pl. Fehéroroszország ez alapján ne tudná megoldani a dolgait, ha akarná ...

Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.

Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.

Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.

A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.

Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.

És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.

Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.

Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
12 312
27 615
113
Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.

Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.

Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.

A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.

Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.

És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.

Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.

Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.



Ennyike,Oo,meg Belorusz abban érdekeltek,hogy az eu vegye a gázt,olajat,stb,jöjjön zsé,akár tranzitdíj,akár termék ár formályában,ez egyáltalán nem hiányzott nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
7 401
13 785
113
Az illegális bevándorlóknak táborokat szoktak építeni, (pl. 1956-ban Ausztriában, onnan mentek tovább nyugatra) amelyekben ideiglenes jelleggel tartózkodnak. Lukasenko most ezt a dolgot spórolja le, amiért az EU szankciózza őket, jogosan. A tábor helyett a határra viszik őket azonnal, az igéretét maximálisan betartva. Szerintem régebben is ment ennyi illegális bevándorló a Beloruszokhoz mint most, csak akkor nem volt egyszerre ennyi a határon.A régi és új helyzet között az a különbség, hogy régebben volt tábor, ahonnan esetleg vissza toloncoltak, most meg nincs. Az EU most egye meg, amit főzött.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
1 487
2 581
113
Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.

Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.

Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.

A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.

Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.

És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.

Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.

Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.
Nem engednek fel a repülőre, ha nincsenek rendben a papírjaid. Ha nincs vízumod, és olyan útleveled van, amihez kellene, akkor nem szállhatsz fel a gépre. Ezért nem érkeznek a migránsok közvetlenül Németországba.

A feleségemet a spanyoloknál azért nem akarták felengedni a gépre, mert a jegyén rövidítve volt a neve. Nem egyezett az útlevélen szereplő névvel. :D
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
131
665
93
Ne haragudjatok, de ez a charter járat, ezért meg azért nem lehet kontrollálni, ez nagyon komolytalan...
Oldalnyi hosszúságú NOTAM-ok vannak jelenleg kiadva a Covid miatt a legtöbb országban, ami megmondja az üzemeltetönek, (a légitársaság), hogy kit és milyen papírokkal engedhet fel a repülöre, és azt is , hogy büntetés lesz kiszabva, ha vmi nem ok. (Ez csak példa).

Ha valaki itt utazott már a covid alatt, az tudhatja, h a papírokat indulás elött is ellenörzik, sok esetben még a beszállókártyát sem adják ki (nincs online check in) (EU schengenen belül is van ilyen)

Ezt nem szórakozásból csinálja a légitársaság, hanem azért, mert ez meg van szabva a fogadó ország részéröl, és ök is meg lesznek bszva, ha fennakadnak emberek a rostán.

Egy nemzetk. reptér az pont egy olyan hely a kevés közül, ahol nagyon nem lehet illegális határátlépösdit játszani, csak ha engedik)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
12 181
35 097
113

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
458
1 319
93
"Régen a cigányok is 60-80 centire a földtől vágták ki a fákat, mert az nem hallatszott úgy messzire.2
Ennek egyszerű gyakorlati oka van sokkal könnyebb derék magasságban tartani a láncfűrészt mint hajolni vagy guggolni vele. Ha megnézel egy kanadai favágót az se szeret guggolni.
A másik oka, hogy sokszor kétkezes kézifűrészt használnak a hang miatt azt meg nem is lehet máshogy használni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
7 401
13 785
113
1956 más volt. Mindenkinek volt papírja és hónapokig vizsgálták át őket mire tovább engedték. Még a 80-as években is ez volt. Ezt konkrétan egy kimenekült szájából hallottam, hogy mit műveltek vele az osztrákok.
Nem véletlenül írtam. A fater is ilyen táborban volt, egy hónap után ment tovább Franciaországba. Illegálisan lépte át a határt, A papírjaival meg nem sokat ért.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
5 072
11 025
113
Na Putyin bedobta a belorusz helyzet rendezésének lehetőségét orosz részvétellel, pár nap vagy egykét hét és rendezve lesz. Lehet pénzt kapnak, lehet pár FSzB tag érkezik a határra (ne feledjük hozzájuk tartozik a határvédelem, a KGB-től örökölve) vagy ki tudja. Már neki is sok lett valszeg Luka tevékenysége. Mert akármit is mond a sajtó, ez annyira kellett az oroszoknak, mint üveges tótnak a hanyattesét, Luka magánakciójának tűnik inkább
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 858
11 912
113
Nem engednek fel a repülőre, ha nincsenek rendben a papírjaid. Ha nincs vízumod, és olyan útleveled van, amihez kellene, akkor nem szállhatsz fel a gépre. Ezért nem érkeznek a migránsok közvetlenül Németországba.

A feleségemet a spanyoloknál azért nem akarták felengedni a gépre, mert a jegyén rövidítve volt a neve. Nem egyezett az útlevélen szereplő névvel. :D

Az útlevél és a vízum messze nem ugyanaz. A vízumot még menetrend szerinti járatoknál és Európában sem vizsgálják. Ember nincs aki fejben tudná tartani az összes lehetséges célállomás beutazási szabályait és vizsgálni tudná azokat és ez nem is kiindulási reptér személyzetének, vagy a légitársaságnak a joga és kötelessége, hanem a célország hatóságaié.
De ugye tudod, hogy most ráadásul nem menetrend szerinti légijáratokról van szó, hagyományos becsekkolással és nem európai kiindulási repterekről?

Ha az állításodat alá szeretnéd támasztani, kérlek hozz egy szabályzatot mondjuk egy iraki, vagy török reptérről, ami szerint a repülőtér személyzete, vagy a légitársaság alkalmazottai a kiindulási reptéren vizsgálják a célországba való beutazás feltételeit és ez feltétele a gépre való felszállásnak!
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
5 225
12 660
113
Régen a cigányok is 60-80 centire a földtől vágták ki a fákat, mert az nem hallatszott úgy messzire.
Nem azért ! Ha a tuskó jelentős magasságú maradt kb 70-80cm vagy magasabb akkor nem valósult meg a tőelvállasztás azaz a fa még akár életbe is maradhatott így nem valósult meg az illegális fakivágás csak "gallyazás" . Okosak voltak azok az SZDSZ-es ügyvédek ezt megfejelte Kuncze tetű a megélhetési bűnözés legalizálásával és már nem is lehetett büntetni a hiperpigmentált ó indiai lakosságot !

Ezt szüntette meg a Fidesz kormány 2012-ben amikortól az illegális fakivágás már környezet károsításnak is megfelelt így bűncselekmény kategóriába ugrott a szabálysértésből !
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
14 990
23 496
113
Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.

Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.

Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.

A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.

Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.

És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.

Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.

Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.
Ahhahahaha.