Ez az egész Navalnij sztori úgy bűzlik nekem ahogy van. Ha Berlinben marad senki nem fog emlékezni rá hamarosan, így logikusan a saját népszerűsége/ismertsége fenntartása érdekében hazamegy. Tudta és alkalmazta is a tényt a stábja, hogy bezony az avtozak ott fogja várni a reptéren, de mégis szegény mártírként akarják beállítani.
Ezek után érdemes egy pillantást vetni a mostani tüntetésekről készült képekre. Feltűnik valami, nemde? Bezony, a résztvevők jelentős része fiatal, sőt kérdés egyáltalán 18 közelében vannak-e. És ez nem azért van mert annyira Navalnij mellett állnának, nem-nem. Az elmúlt héten-napokban masszívan megszervezett kampány kezdődött a közösségi médiában, hogy most aztán kimegyünk, forradalom, mittomén, tüntetni alapvető jogunk ésatöbbi. Egy szimpla Navalnijért ilyet nem csinálnak kérem, itt valaki eléggé erősen keverni kezdte (főképp tiktokon) a fekáliát. Nem egy helyen említik, hogy az algoritmus Navalnijhoz kapcsolható kontenttel nyomja teli az emberek arcát, a tényleges politikai támogatásához képest felülreprezentálva. Youtube is most kapott egy szerelmes bírságot, mert hiába lett letiltva a tüntetésre való buzdítás juszt is belerakta a reklámok közé, valszeg a Tiktok fogja követni. Viszont az a baj, hogy az ilyen pár százezer-milliós bírságok kb aprópénz szinten vannak a nagy tech cégeknek, semmit nem fognak érni. Itt valakik nagyon profi módon megszervezett kampányt csinálnak, önmagától ilyen rövid idő alatt ez nem jön létre. Egy Jaris és Szobol önmagában ilyet nem tud összehozni, külön csapat van mögötte. Fiatalok, maximalisták, klasszikust idézve jöjjenek az univerzális balhék, könnyen mozgósíthatóak, de mégse tudják megítélni rendesen, hogy most mégis mit csinálnak. Nem mondom, voltam én is kellően hülye néha 16-18 évesen, de azért ez most más, itt direkt politikai célra akarják használni őket. Na ez az ami görénység, arról nem is beszélve, hogy a békésnek hirdetett tüntetések mostanra nem éppen ezen jegyeiket mutatják.