[BIZTPOL] Oroszország és a Szovjetunió utódállamai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 771
31 604
113
A Reuters, a BBC és a Bellingcat az Egyesült Királyság külügyminisztériuma által finanszírozott titkos programokban vett részt "Oroszország gyengítésére".

Fordítóval(nincs időm kipofozni)
Számos kiszivárgott https://telegra.ph/OP-HMG-Trojan-Horse-Part-4-Undermining-Russia-I-02-04 dokumentum szerint az Egyesült Királyság Külügyi és Nemzetközösségi Hivatala (FCO) támogatta a Reuters és a A BBC rejtett műsorok számára, amelyek célja a rendszerváltás megkönnyítése Oroszországon belül, és aláássa kormánya kelet-európai és közép-ázsiai kormányát. A kiszivárogtatott anyag látszólag azt mutatja, hogy a Thomson Reuters Alapítvány és a BBC Media Action titkos információs háborúban vesz részt Oroszország ellen. Az Egyesült Királyság FCO árnyékos részlegén, a Counter Disinformation & Media Development (CDMD) néven ismert médiaszervezeteken keresztül a titkosszolgálati ügynökök csoportja mellett működtek egy titkos szervezetben, amelyet egyszerűen csak konzorciumnak hívtak. A Reuters által felügyelt orosz újságírók számára szervezett képzési programok révén a brit külügyminisztérium arra törekedett, hogy "megváltoztassa a résztvevők hozzáállását" azáltal, hogy hozzájárul "pozitív hatáshoz" "Nagy-Britanniájuk megítélésében". "Ezek a kinyilatkoztatások azt mutatják, hogy amikor a parlamenti képviselők szidták Oroszországot, a brit ügynökök a BBC-t és a Reuters-t pontosan ugyanazt a taktikát használták, amellyel a politikusok és a médiakommentátorok Oroszországot vádolták" - mondta Chris Williamson volt munkáspárti képviselő. A titkos CDMD-tevékenységek nyilvános ellenőrzését nemzetbiztonsági okokból letiltották - írta a The Grayzone. "A BBC és a Reuters kifogástalan, pártatlan és mérvadó világhírforrásnak tartja magát" - folytatta Williamson -, de most mindkét állítás komolyan veszélybe került. Az ilyen kettős mérce csak súlyosbítja a letelepedési politikusok és a vállalati médiatulajdonosok hírnevét. ” Jenny Vereker, a Thomson Reuters Alapítvány szóvivője közvetve megerősítette a kiszivárgott dokumentumok hitelességét, válaszul e-mailben válaszolva a Grayzone kérdésére. Ugyanakkor egyetértett: „Annak megállapítása, hogy a Thomson Reuters„ titkos tevékenységet ”folytatott, pontatlan és közérdekből torzítja munkánkat. Évtizedek óta nyíltan támogattuk a szabad sajtót, és a világ újságíróinak segítettünk a független riportok készítéséhez szükséges készségek fejlesztésében. A kiszivárgott fájlrészlet nagyon hasonlít az Egyesült Királyság FCO-jához kapcsolódó dokumentációra, amelyet egy magát névtelennek nevező hackerkollektíva tett közzé 2018 és 2020 között. Ugyanez a forrás azt állította, hogy megkapta az utolsó dokumentumcsomagot. 2020 októberében Grayzone az Anonymous által közzétett kiszivárgott anyagról számolt be, amely egy hatalmas propagandakampányt tett közzé, amelyet az Egyesült Királyság FCO finanszírozott a szíriai rendszerváltás támogatásának biztosítása érdekében. Röviddel ezután a Külügyminisztérium bejelentette, hogy a hackerek megsértették számítógépes rendszereit, megerősítve ezzel hitelességüket. Az új szivárgások zavaró részletességgel szemléltetik, hogy a Reuters és a BBC - a világ két legnagyobb és legkiemelkedőbb hírszervezete - hogyan próbált válaszolni az Egyesült Királyság Külügyminisztériumának felhívására, hogy segítsen javítani "reagálási és promóciós képességét" üzeneteink Oroszországban "és" az orosz kormány narratívái ". A brit külügyminisztérium megfogalmazott céljai között a CDMD igazgatója szerint "gyengítette az orosz állam befolyását a legközelebbi szomszédokra". A Reuters és a BBC többmillió dolláros szerződéseket kért a brit állam intervenciós céljainak előmozdításához, ígéretet tettek az orosz újságírók művelésére FCO által finanszírozott túrákkal és képzéssel, befolyási hálózatok kiépítésével Oroszországban és környékén, valamint a NATO-barát orosz nyelvű elbeszélések népszerűsítésével. -beszélő régiók. A brit külügyminisztériumhoz intézett számos javaslatában a Reuters 15 000 újságíró és munkatárs - köztük 400 Oroszországon belüli - globális befolyási hálózatával büszkélkedhet. Az FCO projektjeit Nagy-Britanniában titokban és állítólag független, prominens online médiaorgánumokkal, köztük a Pussy Riot által alapított Bellingcat, Meduza és Mediazona együttműködésével hajtották végre. Úgy tűnik, hogy a Bellingcat részvétele magában foglalta az Egyesült Királyság Külügyminisztériumának beavatkozását a 2019-es észak-macedón választásokba egy NATO-barát jelölt nevében. A műveletet felügyelő hírszerző vállalkozók, a Cink Hálózat azzal büszkélkedhetett, hogy "YouTuber-hálózatot hozott létre Oroszországban és Közép-Ázsiában", miközben "támogatta a résztvevőket a nemzetközi kifizetések teljesítésében és fogadásában anélkül, hogy külső finanszírozási forrásként regisztrálták volna magukat". A cég emellett azt is kimondta, hogy képes "aktiválni egy sor anyagot" az Oroszországon belüli kormányellenes tüntetések támogatására. Az új dokumentumok kritikus betekintést nyújtanak a NATO-tagok, például az Egyesült Királyság szerepébe a fehéroroszországi színes forradalmi stílusú tüntetések befolyásolásában, és aggasztó kérdéseket vetnek fel a bebörtönzött orosz ellenzék körüli cselszövésekkel és nyugtalanságokkal kapcsolatban.

A Reuters titkos brit külügyminisztériumi szerződést keres az orosz médiába való behatolás érdekében A 2020 januárjában a minősítésből visszavont hivatalos dokumentumok sorából kiderült, hogy az 1960-as és 1970-es években a brit kormány titokban finanszírozta a Reuters-t az MI6 hírszerző ügynökség által vezetett szovjetellenes propagandaszervezet támogatására. A brit kormány a BBC-t közvetítőként használta a hírcsoportnak történő kifizetések elrejtésére. A felfedezés arra késztette a Reuters szóvivőjét, hogy kijelentse, hogy "az 1969-es megállapodás [az MI6-mal] nem volt összhangban a bizalmi alapelveinkkel, és ezt ma sem fogjuk megtenni". A bizalmi elvek meghatározzák a [Reuters] függetlenségének, integritásának és elfogultságtól mentes missziójának megőrzését az információk és hírek gyűjtésében és terjesztésében. A BBC saját értéknyilatkozatát hirdeti: „A bizalom áll a BBC középpontjában. Függetlenek, pártatlanok és őszinték vagyunk. " A The Grayzone által elemzett, nemrégiben kiszivárgott dokumentumok azonban úgy tűnik, hogy mind a Reuters, mind a BBC ismét átláthatatlan kapcsolatban áll az Egyesült Királyság Külügyminisztériumával, hogy ellensúlyozza és aláássa Oroszországot. 2017-ben a Thomson Reuters Alapítvány (TRF), a Reuters médiabirodalom nonprofit szervezete hivatalos pályázatot nyújtott be „a szerződés megkötésére a moszkvai brit nagykövetség által képviselt külügyminiszterrel” a kapacitásépítés megvalósítására. az orosz média projektben. A levelet a Reuters vezérigazgatója, Monique Ville írta alá 2017. július 31-én.