1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[BIZTPOL] Társadalmi folyamatok

Diskurzus a(z) 'Biztonságpolitika' témában - nekerdez által indítva @ 2012. december 27..

  1. miértnemjó

    miértnemjó Well-Known Member

    Ezt meséld dr. Flemingnek. Egy hadsereg sem kérte a gyermekbénulás ellenszerét, és itt van. És még a jogdíjat is az emberiségnek ajánlotta fel ez a zsidó gyerek. :)
     
  2. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Szerintem nem egyre gondolunk a szellemi fejlődés alatt sem,mert a 4 diploma,meg a fél élet iskolákban eltöltése nem az.
    Az "csak" memorizációja annak,amit valaki (k) kitaláltak,hogy akkor ez a "tudás",és ezt most erősen jegyezd meg, és akkor x pénzzel többet keresel majd.
    Ahhoz max segg kell,hogy ülj rajta annyit,amíg bemagolod a tananyagot,és átmenj a vizsgán.
    Nem azt mondom,hogy nem kellenek diplomás emberek,de az nem szellemi fejlődés,hanem fizikai,anyagi,materiális,stb.
    Az a baj,hogy mára már csak hasznot termelünk,s nem értéket,az érték az amit majd hazaviszünk,amit csak magunknak adhatunk oda.
     
    gergo55, notaricon and zsolti like this.
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az alap mondandóddal egyet értek, és még részleteiben is van olyan képzés amihez csak segg kell, meg memorizálása annak amit kitalálnak neked, de mondjuk egy villamosmérnök, gépészmérnök, komolyabb programtervező matematikus képzés nem teljesen így néz ki ahogy te elképzeled :p.
     
  4. melampo

    melampo Well-Known Member

    Kevered, a természettudományok egy része, a társadalomtudományok, a társadalomszervezés különböző módozatai, jelesül vallás, államszervezési feladatok, pszichológia és még rengeteg minden hosszan tartó megfigyeléseket- esetenként akár évezredest-, rengeteg tapasztalatot igényelnek. De gyakorlati tevékenységek esetén is a tapasztalat és az ilyen gyakorlati ismeretek továbbadása a kőkéssel operáló ókori szemsebész vagy a japán kardkovács tudásának a megszerzése idő. A megőrzés módja, a továbbadás idő.
    Idő, idő, idő.
    40-50-60-80 éves várható élettartam kell.
    Bármilyen területről beszélünk is, eredményt csak ezen feltételek fennállása esetén lehet elérni.
    Egy szellemi felépítményt is csak téglánként lehet összerakni.
    A semmiből nem születik semmi.
     
    notaricon and fip7 like this.
  5. plushun

    plushun Well-Known Member

    Ebben abszolút igazad van és még csak ellenérvet sem tudok ellene felhozni, ha csak azt nem, hogy ha lesz is robotizáció, akkor az valószínűleg nem Afrikában vagy Indiában lesz. Bár így végig gondolva ez egyre inkább utópiának tűnik tekintettel arra, hogy kb képtelenek vagyunk megakadályozni a globális felmelegedést, így az egész emberiség csúnyán rábaszott mint kovács az ujjára.
     
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Nyilván sarkítottam,nem az a lényeg.
     
  7. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Mondom,hogy nem egyre gondolunk a szellemi fejlődés alatt.:D
    Nem mellesleg az az idő amiről te beszélsz,mára már nagyon lerövidült,manapság egy szerelgetős férfiember tud annyit,mint 40 éve 1 mérnök,sarkítok,de talán érthető.
     
  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ez abból a szempontból igaz, hogy rengeteg direkt információ érhető el szabadon annak akit egy-egy téma komolyan érdekel.
    Nem lehet viszont egy bizonyos szintél tovább fejlődni szellemi műhely nélkül egy átlagos, vagy akár attól még lényegesen magasabb intelligencia mellett sem. Ahhoz, hogy egy területen nem gyakorlati, hanem tudományos szintű munkát végezhess (kutatás, tudományos felfedezések) túl mélyre és túl sok energia ráfordításával kell leásni, nem mellesleg a társtudományok és a saját kutatómunkáddal összefüggő egyéb tudományágak változatos fokú ismeretére, de legalábbis a tudományos életben kellő informáltságra (ki hol mit kutat és milyen eredményeket ért el, ami neked is hasznos lehet) van szükséged.
    Egyfajta tudományos szinergia elengedhetetlen, ezt viszont a gyakorlati oldalról közelítve végtelen idő és erőforrás bevonása árán érheted csak el ami lássuk be nem túl gyakorlatias perspektíva :D
     
    gergo55 and phaidros like this.
  9. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Azért ott még nem tartunk.... :)
    Legfeljebb annyit, mint egy műszaki menedzser...
     
    fishbed likes this.
  10. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Hmmm...:D
    Szerintem meg de,már csak a szerelgetős férfiember számára ma már elérhető eszközök miatt is.
    Ma már egy jobb telóval fel lehet programozni egy írható motorvezérlőt pl,akkor még a motronik legelső generációja is űrsikló volt.
    Monjuk ez szélsőséges példa,88-ban tanulóként még felért egy csöcsörészéssel a szovjet T130-on egy nagyjavítás a helyi termelőszövetkezetben,ahogy a mester elővette a mikrométert,átmérni a belsejét,megérteni az illesztéseket,miazmást,ma ásítozva programozok fel injektorokat a Cat motorba,vagy diagolok 3 éves teherautókat egyik kezemben a nejemmel csetelve a mai vacsiról.:)
    A 7 éves skodrimon pár óra alatt cseréltem egr-t,majd diagoltam egy tenyérnyi bigyóval,89ben ez még a filmvásznon létezett.:p
    Mondjuk tény,hogy ami érdekel,abban tájékozódok,használom,értem.
    Egyébként köponti fűtés és csőhálózat szerelő vagyok :D ,annó a fater meggyőzött :rolleyes::D,hogy az akarok lenni...
     
    notaricon and gergo55 like this.
  11. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    89-ben meg félkézzel intézted az akkori technikát, mert ez a mostani még sehol sem volt, max valami nagyon elszállt helyen 1 db kísérleti példány. Korszak kérdése az egész. ;)
     
  12. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Óóóó... elbeszéltünk egymás mellett.
    Te a „tud annyit” alatt azt érted, hogy a készen kapott céleszközzel képes megoldani valamilyen feladatot.. Gondolom valamilyen magas szintű programnyelven össze kell huzalozni, oszt zsa (vagy írod be a sorokat, meg eljárások, függvények, ciklusok, minden sz@r? )...
    Én úgy értettem a „tud annyit”, hogy tisztában van a berendezés felépítésével, meg, hogy mi miért történik... pl. 40 évvel ezelőtt a villamosmérnökök szerintem gépi kód szinten ismerték az akkori elektronikus eszközeiket, meg a „terméket”.
    A T-130-nál meg az tudott igazán (ebben a kontextusban), aki megírta a technológiát (mert neki volt fogalma arról, hogy mi miért történik és mit miért kell csinálni), ami alapján a mester végrehajtotta a munkapontokat, „mert azt kötelező megcsinálni”. Persze a mester is pro volt (ha nem egy „aranykezű” gépész volt... mert sajnos ilyenből is akadt szépszámmal).. csak nem tudott annyit, mint egy mérnök. Mint ahogy egy mai szerelgetős ember sem tud annyit, mint 40 éve egy mérnök...
    De ha a Te értelmezésedben nézzük, hogy mire képes a szerelgetős ember akkor persze úgy igazad van.
     
  13. miértnemjó

    miértnemjó Well-Known Member

    A számítógépes képzésről csak annyit, hogy a mai mérnökök ha a daru nem emel, meg sem próbálkozni lejtővel vagy 3 soros dupla csigamű építésével, hogy egy szar löveget egy 6 méteres partfalon feljuttasson.
     
    notaricon likes this.
  14. gergo55

    gergo55 Well-Known Member

    .... pl. 40 évvel ezelőtt a villamosmérnökök szerintem gépi kód szinten ismerték az akkori elektronikus eszközeiket, .....

    Hát nem éppen.
    Pont azért találták ki a PLC " programnyelvet", hogy az akkori kéthuzalos, relés vezerléseket tervező villamosmernökök is tudjanak vezérlőprogramokat írni.
    40 éve épp hogy csak elkezdett terjedni a mikroprocesszoros technika, az is inkább az ügyviteli alkalmazásokban kevésbé a termelésben, automatizálásban.
     
    fishbed, fip7, notaricon and 2 others like this.
  15. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  16. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  17. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  18. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  19. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  20. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Nem lehetne ezeket egy hozzászolásba mondjuk egy 3 soros TL;DR-el?
     
    fip7 and bartinieffektus like this.

Ezen oldal megosztása