BMC ALTUG 8X8 (Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
A BMC hivatalosan bejelentette az új 8X8 jármű nevét, és közzétett egy promóciós videót.


8p32eba.png

ayvkpm5.png


 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.

98fx4rp.png

j4kk0hz.png

guttfgk.png
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.

98fx4rp.png

j4kk0hz.png

guttfgk.png
Mégiscsak a céges marketing élvez elsőbbséget! :)

Exportra biztos a Cater-t ajánlják, hazaira meg a törököt. Egy külföldi megrendelőként én is a bevált, széles körben elterjed motort választanám, amihez könnyű pótalkatrészhez jutni...

Mennyiben igaz a pletyka, hogy ez a koreai Hyundai Rotem K808 tervein alapszik? A BMC így is együttműködik az Altay kapcsán a Hyundai Rotem-el és hasonlít is a két APC... csak a törököt jól be szteroidozták. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Vlad

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 768
17 535
113
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 134
113
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.
 
  • Tetszik
Reactions: PavolR and Pogány

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 768
17 535
113
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.

Értem. Végülis igen, az FNSS az egy vegyesvállalat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 136
33 329
113
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
Az FNSS török társaság, többségi török részvényekkel. Az importált alkatrészeket minden termékben használják, mivel - amint azt a fenti megjegyzések is említik - a vásárlók általában külföldiek. Hazai Tumosan motorokat használnak a Parsban, amelyet az FNSS szállít a török hadseregnek, a BMC pedig saját motorral kínálja. Hasonlóképpen még a Ford Otosan, az Otokar másik leányvállalata is rendelkezik saját motorral, a probléma nem a Caatsa vagy bármely más embargó. Az autóiparban soha nincs embargó, kivéve a Német Kongresszust - MTU, de a végfelhasználó összezavarja a dolgokat. Arra a kérdésre, hogy miért gyártanak ennyi különböző járművet, e vállalatok egyike sem áll kapcsolatban az SSB -vel vagy más állami intézményekkel, vagyis nem kérdezik meg a kormányt a termék gyártásakor.
Szeretné azt a BMC motort, amelyet először hallott a Gidranban vagy a Cumminsban? Az SSB talán előre gondolkodik, és a BMC -t választja, de ennek nincs sok értelme magyar vagy más végfelhasználó számára.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 136
33 329
113
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)

Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 136
33 329
113
Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
Török adóviszonyokat nem ismerem,de török rendszámú kamionok az EUban nem szoktak gyengék lenni-se nem török gyártmányuak.(különben az oroszok se Kamazzal járnak,meg a fehéroroszok se MAZzal)
Török Fordot nálunk eleinte saját motorral forgalmazták,de átváltottak az IVECO hajtásláncra.Nem vezettem,de azt mondta ki igen,hogy a papiron 520as török motor a valóságban kb egy európai 410 teljesitményét adja.Az pedig ma már EU forgalomban harmatgyenge.
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad