1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boeing B–17 Flying Fortress

Diskurzus a(z) 'Második világháborús vagy azelőtti repülőgépek' témában - weasel007 által indítva @ 2014. július 5..

  1. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Igen,de oda sem kellett volna ha még hónapokig ki is tartanak,több ezres nagyságrend.
     
  2. formosa1

    formosa1 Active Member

    Hja kérem, utólag mindig könnyű okosnak lenni, mert előre senki sem tudhatja, hogy mit hoz a hadiszerencse...
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.

    A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
    • 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
    • Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
    • Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
    • Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
    Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
    Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.

    https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
    Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.

    1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
    https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
    [​IMG]

    Az 8th USAAF teljesítménye.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Strat...orld_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45

    1943 44 165 tonna
    1944 389 119 tonna
    És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.

    Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.


    Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.

    Nem gondoltad végig. Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.
     
    misinator and formosa1 like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sorvezetőnek.

    [​IMG]

    9. oldal. A gyártás óraigénye és a gyártott mennyiség egy üzemben egy tanulmányban, ami a tanulás és batch nagyságot vizsgálta. Ezen az is megérthető, hogy az F-35 gyártása is miért lesz olcsóbb és olcsóbb, ahogy nő a mennyiség és belejönnek.
    https://core.ac.uk/download/pdf/6806905.pdf
     
    rudi likes this.
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A Willow Run-i gyár elég érdekes sztrori. Ford eszében kezdettől fogva a tömegtermelés járt, hogy csinál majd egy óriási repülőgépgyárat, csak Fordok helyett bombázót fog gyártani, csak kockás papíron minden sokkal jobban és egyszerűbben nézett ki, mint a valóságban. Bevált autóipari módszereket próbált egy az egyben ráerőltetni a repülőgépgyártásra, de ez nem működött annyira.

    Kijelöltek egy ideális helyet a gyárnak az üres pusztában - csak arra nem gondoltak hogy olyan messzire csak kevesen fognak kiutazni kocsival úgy, hogy a benzin és a gumi is jegyre ment. Szórakozási lehetőség nem volt semmi, a gyárnak végig nem csak kb. a tervezett munkaerő fele, volt hogy felvettek 3 000 embert de ugyanannyi el is ment. Így felvettek boldog boldogtalant, rengeteg volt a képzetlen munkás, aki életében nem látott repülőgépet közelről, nemhogy épített volna olyat.

    Ennek köszönhetően az elején tulajdonképpen óriási darabszámban sikerült teljesen selejt és használhatatlan gépeket gyártaniuk, amik ahogy kigördültek a gyártósorról mehettek vissza kijavításra. Később belejöttek de elég blama volt a kezdet.
     
    fip7, misinator, rudi and 2 others like this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Talán ehhez kapcsolódik...
     
    jani22 likes this.
  7. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Ennyire nem néztem utána,az tény,de azért köszi a részletes választ.:)
     
    molnibalage likes this.
  8. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  9. jani22

    jani22 Well-Known Member

     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása