B-47 Stratojet (Boeing, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Bocsi, de ahogy az ősi Hofi-szólás mondja, ez így , ebben a formában nem stimmel. Az első USA jet-bomber a B-45 Tornado volt, első felszállása kilenc hónappal megelőzte a Stratojet-et, a szolgálatba állítása meg majd három évvel.
Ha úgy írod, hogy az első NYILAZOTT SZÁRNYÚ sugárhajtású USA bombázó, akkor stimmel.
Üdv és köszönettel az eddigi és a további szép képekért
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
http://www.harcirepulo.hu/B-47/index.html
Innen vettem a mondatot, sajna nem tudom már szerkeszteni :(
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
B47Landing002.jpg


B-47.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
B-47-Stratojet-1080p.jpg

B-47 Stratojet a típus 70 évvel és 10 nappal ezelötti első felszállásának alkalmából. Továbbfejlesztett összeállítás: 2 kép nagyobbra cserélve, 3 elválasztóvonal eltüntetve.

No, ha ma már terítékre került weasel frissített montázsa jóvoltából a típus, akkor legyen egy videó is a kabin elrendezéséről:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113

Tegnap volt az utolsó Stratojetes repülés 34. évfordulója: 1986. június 17-én landolt az 52-166-os sorozatszámú B-47-es a kaliforniai Castle légibázison.

A B-47 korának, az 50-es éveknek kiemelkedő típusa volt, ám '86-ban már 20 éve nem repült az USAF állományában. Sőt, akkoriban már az 1966-os típuskivonást követően kósza szolgálatban maradt 1-2 gép is majd' 1 évtizede leállításra került.


A fotókon látható példányt a Mojave sivatagból kaparták elő, ahol ezt megelőzően 20 éven át radarcélpontként tengette napjait. Múzeumi példánynak lett kiszemelve, így repképes állapotba pofozást követően egyszeri engedéllyel átrepülhették Kaliforniába. A 43 perces átrepülést 2 tapasztalt B-47-es pilóta, John D. Moore dandártábornok és Dale E. Wolfe alezredes hajtották végre, akik persze akkor már szintén 20 éve nem repültek a típussal.

A sivatagban töltött 2 évtizedre tekintettel, biztos, ami biztos alapon a futókat a repülés alatt nem húzták be. Némi izgalomból így is kijutott, hiszen az út alatt több minden meghibásodott, beleértve sebességszenzorokat, az interkomot és a csűrőlapok mozgatása terén is akadtak kisebb nehézségek. Mindezek ellenére a gépel sikeresen landoltak a kaliforniai reptéren.


A prototípus 1947. december 17-i első és ezen 86-os utolsó repülés között 38,5 év telt el.

A Castle légibázist 1995-ben bezárták, de a gép ettől még napjainkban is a Castle Air Museum gyűjteményeként sütteti magát a napon. Maps link: https://www.google.com/maps/@37.3657424,-120.5807924,100a,35y,29.34h,61.36t/data=!3m1!1e3


Az 52-166-os egyébként egész pontosan egy B-47E-25-DT változat. A DT a Douglas Tulsa rövidítése, azaz tudható, hogy ezt a példányt nem a Boeing, hanem a Douglas építette, az oklahomai Tulsa városában lévő gyárában. A B-47E 4 változatban készült az évek alatt, azt nem találtam meg, hogy ez a gép melyik lehet. De mivel a sorozatszáma alapján 1952-es megrendelésű, vélhetően alap B-47E lehet, esetleg B-47E-II.