B-52 Stratofortress (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
AE5076.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
M

molnibalage

Guest
Vajon ebből mennyi lenne a tényleges költség, és mennyi az ami csak a vastagon fogó ceruza? Mert ez így gépenként 145 millió dolcsi...
Ha kiszámolod hajtómű darabszámra - marad a 8 ugye - akkor ez 18 millió/hajtómű...
... ami nem igaz, mert a programba egy rakás mást is beleszuszakoltak...
Új radartól kezdve mindent. Ahhoz, hogy a gépek még 30 évig repüljenek, ez nem annyira sok.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nyilvánosságra hozta részletes terveit a Pratt & Whitney az amerikai légierő (USAF) B-52 Stratofortess bombázóinak modernizálásáról. A korábbi elképzelésekkel szemben nem a jelenlegi TF33-as hajtűműveket korszerűsítenék, hanem teljesen újakat ajánlanak helyettük.
 
M

molnibalage

Guest
Nyilvánosságra hozta részletes terveit a Pratt & Whitney az amerikai légierő (USAF) B-52 Stratofortess bombázóinak modernizálásáról. A korábbi elképzelésekkel szemben nem a jelenlegi TF33-as hajtűműveket korszerűsítenék, hanem teljesen újakat ajánlanak helyettük.
Ha valaha is sor kerül erre remélem azért egy rekorrdöntő repülést összehoznak a géppel demó célra. Ha 1961-ben ment a 20000 km feletti táv, akkor ezekkel az új hajtóművekkel a világból ki kéne, hogy repüljön a gép... Vajon el tudna repülni 26-28 ezer km távra is? Vagy akár még többre?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha valaha is sor kerül erre remélem azért egy rekorrdöntő repülést összehoznak a géppel demó célra. Ha 1961-ben ment a 20000 km feletti táv, akkor ezekkel az új hajtóművekkel a világból ki kéne, hogy repüljön a gép... Vajon el tudna repülni 26-28 ezer km távra is? Vagy akár még többre?
Az USA-t "ismerve" erre látok némi esélyt, de hadászatilag már nincs sok értelme...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Megszületett a dòntés!
Áthajtóművezik az USAF még szolgálatban lévő B-52H bombázóit.
A nyertes pályázó a Rolls-Royce F130 turbofan hajtómű lett.
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ted-new-jet-engines-for-the-b-52-bomber-fleet
Végre, mert ezt a döntést már évekkel ezelőtt is meghozhatták volna...!
Az Rolls-Royce-nál bizonyára pezsgővel ünnepelnek, mert tartalékokkal együtt közel 700 hajtómű gyártására kapnak megbízást...