1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boeing B-52 Stratofortress

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. jani22

    jani22 Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Mekkorákat kormányoznak nekifutás közben (2:45-től)...
    :D

     
    luperator, Gaudi, fishbed and 4 others like this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Repülés a Fekete-tenger felett

     
    fishbed likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A jó öreg zöld monochrom katódsugárcsöves "kistévék" közül már csak egy maradt szolgálatban, ha jól láttam. A B-52-esek kabinbelsejét is utolérte a modernizáció.
     
    fishbed and formosa1 like this.
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Nem mai a vas, no. :)

    [​IMG]
     
    misinator, fip7, therob and 3 others like this.
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    És 2050-ig még ki kell tartania...! :)
     
    fedett_mókus likes this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Az utólag beépített rengeteg plusz elektronika súlya terheli, húzza lefelé és torzítja a gép orr-részét, ezért hullámosodik a lemezborítás. A hajtóműből jövő szikraeső pedig nem normál, üzemszerű esemény, így nyáron egy angliai kényszerleszállást eredményezett!!
     
    endre and fishbed like this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem a nyomásvoltozások miatt hullámos a gép? A 737-nek is van rugalmas alakváltozása.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Nem, a B-52-nek csak az orrban lévő pilóta/személyzeti kabinja hermetikus és túlnyomásos (gyakorlatilag pont a hullámos borítású rész ELŐTT), a 737-nek majdnem a teljes törzse túlnyomásos, csak az orrkúp, a futóaknák, és a törzs vége a kivétel (a hátsó ajtó mögött kb. 1,5m-re van a hátsó hermetikus válaszfal/kupola).
     
    endre likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Generációk egymás közt.
    [​IMG]
     
    Python, svajcibeka, Rotten878 and 4 others like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    [​IMG]
    B-52H armed with 20mm M61 Vulcan
     
    gacsat, ghostface and arbalest like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az új hajtóművekkel 2097-ig kitolják a B-52-es gépek szolgálati idejét a tervek szerint. Ez alapján akár a most még csak fejlesztés szintjén létező B-21-es bombázókat is túlélhetik simán a 145, azaz száznegyvenöt éves tervezett szolgálati ideje alatt a típus!

    Akiket már túlélt azok közül, amelyeket egyértelműen, vagy végső soron váltótípusnak szántak:

    - B-70 Valkyrie (végül nem rendszeresítették, így a B-52 üzemeltetése szükségesnek bizonyult)
    - B-1 Lancer (a programot folyamatosan hátráltatta a szükségességéről szóló vita, miközben a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak bizonyult)
    - B-2 Spirit (a hidegháború végén a gyártását leállították így a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak és szükségesnek bizonyult)

    Csak érzékeltetés képpen, 2097-ben ezt fogja jelenteni a B-52 korban:

    HMS Dreadnought ironclad, amit 1875-ben bocsájtottak vízre:
    [​IMG]

    El tudnánk képzelni ezt ma cirkálórakéta hordozónak? A USS Iowa-t se tudják már!
     
    fip7, misinator, endre and 3 others like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mint Fidel Castrált és az őt kinyírni akaró amerikai elnökök.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Öööö, te PR/marketing cikkekből vezeted le ezt a 2097-et? Én nem látok semmiféle USAF kijelentés. Ennyire senki nem tervez és lát előre.
    https://blog.geaviation.com/technol...-for-the-u-s-air-force-to-re-engine-the-b-52/
     
  20. blogen

    blogen Well-Known Member

Ezen oldal megosztása