B-52 Stratofortress (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
hát, ha igaz, tényleg öreg vas lesz:
http://innovation.uk.msn.com/design/the-bomber-that-will-keep-flying-until-2044#scpshrjwfbs
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
A motorcsere drága /közel félmillárd dolláros/ mulatság lenne, ráadásul a Buff nem szállító vagy tankergép, hogy sokat repüljön. A hangárban meg oly mindegy, hogy milyen hajtóművel vesztegel...!

Szóval 2044 ide vagy oda, a költségvetési megszorítások idején nem lesz motorcsere! - És valószínűleg utána sem...!!!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A motorcsere drága /közel félmillárd dolláros/ mulatság lenne, ráadásul a Buff nem szállító vagy tankergép, hogy sokat repüljön. A hangárban meg oly mindegy, hogy milyen hajtóművel vesztegel...!

Hali
Igaz, hogy a "vén csont" csak egy bombázó, de azért sokat repülnek vele. A 2012-es ostravai NATO-day-en tudtunk beszélgetni a B-52 személyzetének egyik tagjával, és itt kiderült, hogy mennyit is repül ő maga évente, meg azt is kibökte, hogy gépenként két személyzet van. Na ebből az is kiderült, hogy egy gép évente 400-450 órát tölt a levegőben, és amikor erre csodálkozva rákérdeztünk, csak szerényen bólogatott!! Az ifjú titán azt is "bevallotta", hogy az eddigi leghosszab repülése 27!!! óra volt, büszke is volt rá (szerintem lehetett is, 27 órát egyfolytában én már talán a Paradicsomban se élnék túl!)
Üdv ML
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Kérdés, hogy a költségvetési megszorítások óta mennyit repül...!?!

Ja, és a "csont" egy másik bombázó, a B-1 beceneve. Bone angolul csontot jelent....
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Kérdés, hogy a költségvetési megszorítások óta mennyit repül...!?!

Ja, és a "csont" egy másik bombázó, a B-1 beceneve. Bone angolul csontot jelent....
Egy több mint 50 éves gép akkor is vén csont, ha nem "bone" a beceneve. Egyébként az ifjú navigátor nem tudott se magyarul, se oroszul, úgyhogy kénytelenek voltunk beérni az angollal...
Üdv ML
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Egyébként az ifjú navigátor nem tudott se magyarul, se oroszul, úgyhogy kénytelenek voltunk beérni az angollal...

Pedig én komolyan azt hittem, hogy C++-ban kommunikáltatok.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Szólhattál volna nekik, hogy legközelebb jöjjenek Kecskemétre is...!
Lenne bőven érdeklődő a Buff-ra 8 korszerűtlen hajtóművel is.... DDD
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szólhattál volna nekik, hogy legközelebb jöjjenek Kecskemétre is...!
Lenne bőven érdeklődő a Buff-ra 8 korszerűtlen hajtóművel is.... DDD
Megmondom őszintén, azt a nyílt kiállítást , amit Ostravában tapasztaltam (nyitott kabin, fékszárny és bombatér, körbejárhatod, bemehetsz, megtapogathatod, őrzés csak a kabinnál) tapasztalataim alapján Kecskeméten nem tudom elképzelni, tartok tőle hogy a fél gépet széthordanák a relikvia-gyűjtők. A csehek ilyen szempontból sokkal fegyelmezettebbek, mondhatnám normálisabbak (ez nem kétnapi tapasztalat, összesen kb. két hónapot töltöttem náluk és elég sok mindenért irigylem őket - nem úgy, hogy ők/nekik miért, hanem úgy, hogy mi miért nem).
Üdv ML
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
Szólhattál volna nekik, hogy legközelebb jöjjenek Kecskemétre is...!
Lenne bőven érdeklődő a Buff-ra 8 korszerűtlen hajtóművel is.... DDD


Lenne hol kiállítani? Be tud oda állni, ahol az IL-76 állt? A szervezők meg tudnák oldani hogy a közönség oda tudjon menni megnézni? (2013-ban ez nem sikerült.)

Mikor lesz egyáltalán legközelebb repülőnap? Mikor fognak az amerikaiak Európában újra repülőnapokon részt venni? Mikor fognak nem itt állomásozó gépekkel részt venni? (Fairfordot és Farnborought leszámítva.)

A fegyvermánis görög nevű nagykövetasszony már hazament (állítólag ő megpróbálta elintézni az amerikai részvételt 2013-ra, de a gazdasági megszorítások miatt nem sikerült). Az új nagykövet még ide sem ért, de már belekötöttünk.

A dolgok jelenlegi állása szerint esetleg akkor számíthatunk bármilyen amerikai részvételre a következő repülőnapon, ha veszünk tőlük valamit.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Állítsák ki Ferhegy 1-en, ott van hely. És több értelme lenne, mint futóversenyt rendezni a kifutópályán...!!!

Bár akkor lenne a legnagyobb futóverseny, mert én rohannék,hogy láthassam! A kedves fórumtársakkal az élen...!!! DDD
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Tinker delivers first upgraded B-52
http://www.barksdale.af.mil/news/story.asp?id=123408229
140412-F-jj999-020.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 820
113
Tíz B-52 kommunikációs rendszerét modernizálja a Boeing: http://sputniknews.com/us/20150205/1017795748.html