1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boeing KC-767 / KC-46 / 767 MMTT

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Terminator által indítva @ 2013. március 15..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Döntés született a braziloknál, persze nem vadászgép ügyben, "csak" a tankerekről (KC-X2 tender) döntöttek.

     

    http://www.aereo.jor.br/2013/03/14/boeing-767-300er-convertido-pela-iai-o-novo-aviao-tanque-da-fab/
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

  3. Nightstalker

    Nightstalker Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Megkezdődött az első KC-46-os összeszerelése
    Szorszalhasogatas, de bevezeto szovegben a washingtoni szo felrevezeto.Everett Washingtonban van, csak Washington allamban, ami a tulpart.
     
  4. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @Nightstalker

    Washington államosítva :)
     
  5. sondor961

    sondor961 New Member

    2017-ig viszont az Airbus "kaszálhat" a tankergép piacon. - Bár az csak alamizsna ahhoz képest, amit a Boeing hazai pályán bezsebel...!
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha jól tudom, az USAF legrégebbi gépei pont a KC-135-ösök, melyek még a B-52H flottánál is öregebbek. Ezek közül is a felajánlott, nem CFM56-osra áthajtóművezett példányok elfogadása valóban ostobaság lett volna.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az utolsó B-52H-kat 62 táján szállították le. Ennél volt sokkal korábbi KC-135 repül, de hogy mennyi, az jó kérdés...

    Idei hír.

    http://www.afcent.af.mil/news/story.asp?id=123349771
     
  8. sondor961

    sondor961 New Member

    Pedig az "R" változatok sem fiatalabbak az "E" változatoknál. Üzemeltetési költségek és hatótávolság tekintetében azonban már nagy a különbség a korszerűbb hajtómű miatt....

    A KC-46A-ra viszont még várni kell....
     
  9. sondor961

    sondor961 New Member

    Mint a cikkből is látható, Izraelnek nem sürgős. Ellenkező esetben már vettek volna néhány használt /és olcsón beszerezhető/ Boeing 767-200ER-t melyeket a már gyakorlattal rendelkező Israel Aerospace Industries könnyedén átalakít tankerré /767 MMTT/....

    Persze a gyári új KC-46A-val nehéz versenyezni...!
     
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    , "Varsóban nem szeretnének a közös flottától függeni, így 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást"

    Mire kell nekik tanker? mikor élvezik az egész nyugat támogatását?
     
  11. therob

    therob Active Member

    Ha mindenki arra várna hogy majd a másik támogatja akkor nem lenne senkinek semmije. A lengyelek próbálnak úgy viselkedni mint egy európai középhatalom és ehhez hozzátartozik például a 4 leendő tanker is.
     
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szerintem egyértelmű, hogy Oroszország ellen.
     
  13. magic

    magic New Member

    Ha 4-6 darab Atlast vennének tanker kiegészítőkkel azt rugalmasabban tudnák használni mint a KC-46A-t. Költséghatékonyabbnak tűnik mint egy dedikált tanker gép.
     
  14. therob

    therob Active Member

    Tanker feladatra olyan gép kell ami elsősorban tanker. Van a lengyeleknek tehergépük éppen meg lehetne oldani, hogy 3-4 C-130-ból tankert csináljanak. Egyébként a KC-46 se csak tankergép.
     
  15. magic

    magic New Member

    Ezek szerint a KC-46 is vegyes feladatú mint a A330MRTT. Azért úgy gondolom az Atlas sokoldalúbb mint a pályázaton szereplő két gép. Majd kiderül melyik választják a végén a Lengyelek. Nyilván én az A330-nek örülnék mert akkor a pénz Európában marad.
     
  16. Fade

    Fade Well-Known Member

    KC-46A mindig is többfeladatu volt, de elsődlegesen tanker.
    Atlas elsődlegesen nem tanker.
    Kérdés mit szeretnének elsődlegesen ÉS mennyit szánnak rá. 20éves TCOra biztos, hogy az atlas a legdrágább, KC46/A330MRTT olcsobb és szinte biztos, hogy az Izraeli ajánlat a legolcsobb.

    roni: Hude Magyar gondolkodás. Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok? Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora? Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket ipp aktuális.

    A tanker a legolcsobb megoldás, hogy megtöbbszörözd harci szituációban a légierőd méretét. kb ököl szabály, hogy 4 tankerral majd dupla ideig fogják tudni fenttartani a 48db F-16 épp repülő részét. (Tudtommal se a 30+ Mig29, 20-30 Su22hoz nem akarják használni csak majd 2020után F35höz)
     
  17. sondor961

    sondor961 New Member

    Egyetértek Fade-del!
    Mint a cikkből is kiderült, a lengyelek elsősorban tankert szeretnének. A kérdés csak az: A gyári új építésű tanker - KC-46A - mennyivel "jobb" az olcsóbb /és átalakított/ 767MMTT-nél. A tenderben szereplő legnagyobb és a legdrágább A330MRTT meg talán épp az ára miatt fog kipottyanni....
     
  18. magic

    magic New Member

    A330MRTT mennyivel nagyobb?
     
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    "Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora?"

    NATO tagok vagyunk és a lenygelek is, ha megtámadnak minket akkor a nyugati országok segítségünkre sietnek.
    Ha komoly a baj akkor a jenkik partra szállnak ha úgy tetszik az adriai tengerfelől .
    De a gagyi orosz haderőt meg az f-35 szétvágják.
    Még awacs gépeket is küldhetnek a lengyeleknek csak egy szavukba kerül.

    "Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket"

    Ez a rész kacagni való.

    "Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok?"

    Nem azt mondtam hogy minek hanem hogy minek nekik saját fejlesztésű persze brit segítséggel mikor olcsóbb lenne venni pzh-2000, ha modern tankra vágynak akkor ott a leo 2 revulotion.
    Kína jól távol van mert ha amiatt menne a hiszti az megértem.
     
  20. sondor961

    sondor961 New Member

    "Az A330-200-as változat nagyjából 45 százalékkal nagyobb, mint a B767-200-as repülőgép, ha a saját tömeget és a szállítható hasznos terhelést nézzük."
    http://htka.hu/2011/03/02/kc-46a-tenyek-es-velemenyek-egy-tankertender-kapcsan/
     

Ezen oldal megosztása