Azt írtam én,arra nincs mentség.
Es van meg jo par dologamire nincs mentseg. Onnan bentrol meg szerintem te joval tobb ilyenrol tudsz mint en. Sajna meg ma is.
Azt írtam én,arra nincs mentség.
Es van meg jo par dologamire nincs mentseg. Onnan bentrol meg szerintem te joval tobb ilyenrol tudsz mint en. Sajna meg ma is.
De nem csak a bojak mennyisege miatt paratlan a masina . Sokat tud amit elotte senki.
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
Nem annyira meglepő, mert a gép alapja a B738NG, melyből ötezret gyártottak...Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
Nem annyira meglepő, mert a gép alapja a B738NG, melyből ötezret gyártottak...
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
Anno amikor még aktívan jártam ide kb 5éve volt róla szó, hogy mekkora szerencse, hogy mi a Gripeneket licenszeljük az Svéd tulajdon és Svédek vigyáznak a tulajdonukra és ez nekünk nagyon jó. Mert alapból hmünknél az üzemeltetési kúltúra = leverjük a jeget a Mig-29ről, Gripenről seprűvel a szint. Semmivel se jobb mint a rossz Indiai. Kár, hogy a pilóta vonalba nem eléggé szóltak bele. Meg is lett az eredménye. Gyanus, hogy továbbra is a Bagira féle huzzuk bele a 9g+t a szinvonal. Na és mindez ott ami az egyek elvileg jobb része a hmnek...
Én azt látom van amit tudnak üzemeltetni és van amit nem. Egy kb 10éve olvastam egy esszét a Mirage flotta üzemeltetéséről aminek hazai üzemeltetése nehezen indult de 1-2 éve alatt franciák nagyon helyre rakták és azóta is topon vannak a legjobbak Indiában. Külön rész volt a Kargil háborúról ahol az akkor már 20éves gépek extrem jól teljesítettek, ennek lett a folyamánya a nem olcsó 43m$/gépes felújítás/upgrade/fegyver csomag.
Szóval van amit nagyon jól üzemeltetnek, vmit jól és van amit katasztrófálisan. Nincs egységes üzemeltetési kultúrájuk és fenti pldanal nagyon sokat segített nekik, hogy nem csak a gépet vették meg, hanem áttételesen a francia üzemeltetési kultúrát is.
Anno amikor még aktívan jártam ide kb 5éve volt róla szó, hogy mekkora szerencse, hogy mi a Gripeneket licenszeljük az Svéd tulajdon és Svédek vigyáznak a tulajdonukra és ez nekünk nagyon jó. Mert alapból hmünknél az üzemeltetési kúltúra = leverjük a jeget a Mig-29ről, Gripenről seprűvel a szint. Semmivel se jobb mint a rossz Indiai. Kár, hogy a pilóta vonalba nem eléggé szóltak bele. Meg is lett az eredménye. Gyanus, hogy továbbra is a Bagira féle huzzuk bele a 9g+t a szinvonal. Na és mindez ott ami az egyek elvileg jobb része a hmnek...
off: Verseny szférában dolgozom néha így/úgy érint a közigazgatás is. Rendszeresen megbontránkoztat az e végtelen pénzpocsékolás, működési minőség, elképesztő bürokrácia ami ott megy. Volt barátaimmal beszélgetünk heti 3-4h munkájuk van és kapják érte a 800bruttót... néha át is villan az agyamon hogy váltani kéne csak nehéz elfogadni, hogy nem a teljesítmény amit leraksz az asztalra számít hanem a seggnyalás. Ők is gyűlölik de vmit vmiért.
Szerintem egyes példákból nem kéne végtelenbe extrapolálni és alaptalanul egész közösséget leköpni...
Úgy érzem lövésed sincs a dolgokról. Egyébként húztak bele Gripenbe itthon már 11G-t.Az, hogy pl leverik a jeget, évekig el van nézve a 9G+ elképesztő rendszer probléma. Az alapvető képzésbeli hiányosság is erősen gyanus. És elég jól tudom, hogy ha vmi ennyire zárt kb csak a titkolhatatlan dolgokról tudunk akkor ez csak a jéghegy csúcsa.
Továbbra is tartom még ha nem is értesz vele egyet. Baromi jó, hogy Gripent licenszeljük Svéd tulajdon ezért vigyáznak rá. Ez legalább a leverjük jeget, belehuzzuk rendszeresen a 9G+t kiszűri.
@dudi Erre kialakult tudományág van. pl multiknál nagyon nagy probléma lenne de van TQM, minőségbiztosítás, Deming... 70éve kitalálta, megalkotta ha bevezetik alkalmazzák ha cél a "hullámvölgy" aljának elkerülése az is brutál csökkenthető.
Nem kitartott 11G volt.Hány Mig-29ünk lett kuka a 9g+os ok miatt? 3db rémlik. Bele gondolni is durva, ennyi lett értelmetlenül leamortizálva. Hogy ezek után gripenbe is bele huzznak 11gt wow. Semmi se változott. Bár ez amikor kiderült a gripen gépveszteségünk oka elég gyanús/egyértemű volt.
Persze fogalmam sincs. Jó így ez az egész. Amatőrök gyülekezete továbbra is.
Nem kitartott 11G volt.
A MiG-29-es flottát nem pillanatokra húzták meg 9G-re vagy fölé. Nagyon keményen. Össze, vissza.
Ez valami hobbi itt a HTKA-n, hogy egyesek látatlanul köpnek le embereket...?
Egészen mókás az a hangnem, amit megengedsz magadnak.
Tudtommal 11Gket nem nagyon szoktak kitartani. Már a 11G is case of emergency, meg éles harci helyzetre van a legtöbb gépnél korlátozva.
Alapvetően nem embereket kritizáltam. Az én kis világomban első körben nem az ember a hibás hanem a rendszer amibe belepottyan, ami körbeveszi. btw repül jelenleg tippre 230+ gripen. Abból 14 magyar. Az elmúlt 10+évben hány potyant le? Kettő magyar, 1 thai, 1 svéd. Svéd madár miatt. Szerintem jól összefoglalja a helyzetet. Persze tudom véletlen ez is, meg persze persze meg mit meg nem engedek magamnak... blablabla.
Ne haragudj, de minősíthetetlen az a fröcsögés, amit itt előadsz. Úgy, hogy orbitális baromságot sikerült leírni.
- Egyetlen magyar Gripen semmisült meg.
- A másik hasraszállt, javítható volt és nem pilótahiba volt, véletlenszerű meghibásodás. Konkrétan a pilóta mentette meg a gépet, kis híján élete árán. Bármelyik másik géppel előfordulhatott volna. Pech, hogy itt történt meg. Ha meg a beton minősége és hosszútávú hatása volt, arról sem a pilóta vagy bármelyik kis hal tehet a rendszerbn.
Vastag arcbőröd, az van...