Bolgár többfeladatú vadászgép-beszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 616
1 005
113
Mindenképpen F-16-os lenne a legjobb választás nekik szerintem. Most így hírtelen nem tudom, hogy milyen eszközök vannak ott, de több US bázis is van Bulgáriában, tehát azzal tudnának spórolni gondolom, ha ezeket a bázisokon tudnák karbantartani a gépeket, stb.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 490
5 196
113
Az európai gyártók ott cseszték el, hogy nem igazán van olyan típus, amivel érdemi váltótípust tudnának felmutatni.
A LanceR-eknek is kb annyi bajuk van, hogy maga a vas öreg mint az országút, meg Kínából kéne alkatrészt beszerezni.
A Gripen talán lehetett volna Európa új huszonegyese, de nem tudták összehozni.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 435
2 611
113
Még a legszegényebb európai országok is szép sorban lehagynak minket. Politikailag, gazdaságilag ... és katonailag.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 435
2 611
113
Az európai gyártók ott cseszték el, hogy nem igazán van olyan típus, amivel érdemi váltótípust tudnának felmutatni.

Igen. Európa politikai és gazdasági széttagoltsága miatt állt elő az a helyzet, hogy legalább három repülőgéptípust gyárt Európa és többen benne van a keze, ahelyett, hogy egységes típuson alapulna az európai légvédelem. Simán bele férne egy nagyobb, drágább gép és egy kisebb, olcsóbb is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
Nem értem miért nem adjuk a Bolgároknak a 29-eseinket minimum alkatrésznek !

Mert a bolgároknak is elsősorban az a problémájuk, ami nekünk volt: a hajtómű és hajtómű-alkatrészek hiánya. Szóval eladhatnánk/odaadhatnánk nekik a lejárt üzemidejű 29-es "roncsokat", de ez csak olyan "vak vezet világtalant" megoldás lenne.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.
 

chimera

Member
2010. április 19.
558
1
18
Úgy emlékszem az orosz vizsgálóbizottság 4 vagy 6 darabot azonnal repképesnek tartott .
A kannibalizáció itt meg nem számít hiszen még 1-2 év és úgyis kuka az összes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.

Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit). Lehet, hogy vevő lett volna, csak Szergej túl nagy részt kért az árból az engedély fejében, vagy egyszerűen "nyet"-et mondott, és eladóként bejelentkezett ő maga a vevőnél.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
<blockquote rel="Panzerfaust">Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.

Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit). Lehet, hogy vevő lett volna, csak Szergej túl nagy részt kért az árból az engedély fejében, vagy egyszerűen "nyet"-et mondott, és eladóként bejelentkezett ő maga a vevőnél.</blockquote>

Nagyon valószínű ez a felállás, mert amennyire tudom, több vevőjelölt nézegette, még oroszok is. Aztán valamiért kútba esett az üzlet, minden alkalommal. NATO-tagok vagyunk vagyis fokozott a hátrány emiatt is. Még abból se tudunk előnyt kovácsolni, amiből lehetne. Kézenfekvő lenne, hogy akik még üzemeltetnek ilyen típust, bolgár, lengyel, szlovák - már ha kell nekik azon az áron - az elvihetné, de ők is szövetségen belüliek eltérő tervekkel, változatokkal... A szerbektől nem hallottam, hogy érdeklődést fejeztek volna ki ez ügyben, szerintem több okból is.
 

chimera

Member
2010. április 19.
558
1
18
Az említett országok azt hiszem mind ugyanazt a verziót üzemeltették , sőt a sorszámok is követik egymást !
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
Az említett országok azt hiszem mind ugyanazt a verziót üzemeltették , sőt a sorszámok is követik egymást !
Szlovák oldalszámok:
9–12A (21 db): 0619 (AS), 0921 (AS), 2022(zuhant), 2123 (AS), 3709 (AS), 3911 (AS), 5304, 5113, 6124 (AS), 6425 (AS), 6526 (AS), 6627 (AS), 6728 (AS), 6829(zuhant), 6930(zuhant), 7501, 9308, 9311.
9-51 (3 db): 1303 (UBS), 4401, 5304 (UBS)
Bolgár oldalszámok:
9–12A (18 db): 15 – 32, 9–51 (6 db): 01 – 04, plusz két UB 12és 33, 12 gépet korszerűsítettek Migék. A lengyel egységeknél láthattunk kettő, három és négyjegyűt is. Az egyik részük modernizált, izraeli segítséggel, a szlovákok szintén oroszokkal dolgoztak.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 435
2 611
113
Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit).

Nem csak vagy elsősorban nem is ezért van kikötés a továbbadás miatt. Ha egy ország fegyvert ad el egy másiknak, akkor valamilyen szinten politikailag is támogatja azt. Viszont nem biztos, hogy egy harmadik országot akar támogatni. Abból egyéb konfliktusok is lehetnek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
<blockquote rel="emel">Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit).

Nem csak vagy elsősorban nem is ezért van kikötés a továbbadás miatt. Ha egy ország fegyvert ad el egy másiknak, akkor valamilyen szinten politikailag is támogatja azt. Viszont nem biztos, hogy egy harmadik országot akar támogatni. Abból egyéb konfliktusok is lehetnek.</blockquote>

Igazad van, ez is benne van a pakliban, de az eredménye mindegyiknek ugyanaz, nem biztos hogy rábólint az üzletre.
 

chimera

Member
2010. április 19.
558
1
18
Panzerfaust
Ami sorszámokat írtál azok azt hiszem nem a gyári számok hanem az adott országok által adott számok nem? A gyári számok ezektől eltérőek szerintem de nem vagyok szakértő ebben (sem ).
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 235
2 003
113
Sziasztok! Az oldalszámok stimmelnek a Szlovákoknál, de hadrendben 12 darab 29-es áll (ASz és UB). A szlovák védelmi attasé úr mondta kb. három héttel ezelőtt.

A bolgároknál sincs 20 darab 29-es már (rendszerben állhat még papíron) de a gyakorlatba nincs annyi repülőképes. Oldalszámokról este majd írok. (Az utóbbi 2 évben 5x voltam Ignatievo-ban, az összes repképes gép oldalszáma megvan.)
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
Szia Kele,
Igen ezek nem a valós állapotot tükrözik, csak a papíros verziót.
Azt én is olvastam, hogy köszönő viszonyban sincs az aktuális helyzettel.
Kb a fele sem.
Amúgy te mit tudsz a mi szétporladó Fulcrumjaink eladásáról ? Most hogy sokat közlekedek az elkészült északi elkerülőn, legalább kétszer látom őket naponta a bázis szélén, és mindig felmegy a pumpa ha a történetükre gondolok. Legalább elcserélték volna múzeumi példányokra valakikkel... (már ha azt is lehetséges egyáltalán)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 235
2 003
113
Annyit tudok, hogy anno volt rá érdeklődés, mivel az egyik szomszéd légierő 29-es gépeihez szükség lett volna még 4-8 gépre, hogy ismét legyen század. Ez kútba esett. Azóta viszont mit lehet tenni? NATO ország révén nem adhattuk volna el, olyan országnak, amelynek politikája nem megfelelő számunkra (NATO, EU, USA). Az oroszok is tudtommal beleszólhatnak kinek adjuk el.

Valószínűnek tartom, hogy alkatrészként biztosan a fegyverpiacon éppúgy elkelnek, mint a Mi-24-es, vagy némi Mi-8 helikoptereink, a szokásos 3-4 kft-n keresztül. (kurva nagy haszonnal).

Az biztos, hogy ezek öreg 9.12-es sárkányú gépek, elavult avionikával. (Fegyverzet már nincs hozzájuk). Nagyon egyben nem kapkodnának érte vevők (akik mindkét oldalnak megfelelnek.)

Viszont a Szolnoki és Keceli múzeumba illene lenne már 1-1 et berakni a legrosszabb állapotú harciakból, külsőleg kiglancolva legalább egy kort jelképeznének.

de erre sincs akarat, gyakorlatilag várják a nagy vevőt aki nem jön.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
Köszi,
Sajnos sejtettük, hogy nem lesz rá vevő ... Főleg annyiért, amit a hirdetésben megjelöltek ...
A mi múzeumainkba is elmehetnének, de máshová is cserébe természetesen.
A működőképesek ügyében is lehet inkább a csereberét kéne preferálni - (már ha szerződés szerint lehetséges) - mittudomén, a lengyeleknek odaadni Twardyért, vagy helikért. Még keresdőnek is alkalmatlan a honvédelmi vezetés, egy idő múlva ui. 0 lesz az értékük.