Boxer/GTK/MRAV

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 835
26 366
113
Az Archer a lejobb (foleg ezen az alvazon) de a politikai szempontokat is figyelembe veve nekunk az EVA kene.
Hát ha megnézed a V4-es beszerzéseink és közös programjaink tömkelegét, meglátod mennyire fontos politikai szempontból. Azért lenne jó mert PESCO projekt és ad bele pénzt az EU ha azt választjuk, lehet vele spórolni.
 

Ruby de Puteaux

Well-Known Member
2020. augusztus 18.
340
1 611
93
miért pont az EVA? Eddig a németekhez "húztunk" , nem az lenne inkább politikailag hogy akkor a kerekes tüzérség is német? hamár pzh-t vettünk...
_?
Úgy emlékszem az Eva csöve német, de mintha a tűzvezetéshez is lenne közük,.
Ha ár-érték arányban jó akkor miért ne jöhetne Eva? Árnyoldalai is vannak ám annak hogy mindent egy gyártótól akarunk beszerezni.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
A nemetekkel semmi baj, de ha olcsobb az EVA, akkor lehet, hogy 30 ev alatt az extra logisztikaval is ugyanugy jovunk ki vagy jobban, csak +30% tobb tuzerseggel, ami viszont donto lehet...
Ráadásul logisztikai szempontból sem rémálom, mivel a kerekesek SPG-t a rendszeresített terepjáró teherautó 6x6-ra, de méginkább a 8x8-ra teszik fel. Esetünkben szinte biutosan a MAN lesz.
Mondjuk a MANnak megvan az az előnye, hogy szinte minden gyártó törekszik rá, hogy legalább 3D terven meglegyen egy MAN integráció. Népszerű platform, na!
Pl. Kb. egy éve van már Archer is MAN-on.
A lőszer ugyan az, mint a PZH-nál. A tűzvezető integrálható - de megkaphatja a PZH-ét is. Innentől csak a mechanizációban lehet eltérés. Azt meg be kell tárazni rendesen, 'oszt nincs gond.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Ruby de Puteaux

Well-Known Member
2020. augusztus 18.
340
1 611
93
mihez képest mondod hogy jó az ár érték aránya?
Nyilván a konkurenciához képest. Ha a szlovákok jó üzleti konstrukciót kínálnak és az eszköz paraméterei is megfelelnek az elvárásainknak akkor miért válasszuk az AGM-t pusztán azért mert német vagy mert a Pzh lövegével egyezik?
A lőszer szabványos, a tűzvezető rendszer integrálható.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 240
2 560
113
Nyilván a konkurenciához képest. Ha a szlovákok jó üzleti konstrukciót kínálnak és az eszköz paraméterei is megfelelnek az elvárásainknak akkor miért válasszuk az AGM-t pusztán azért mert német vagy mert a Pzh lövegével egyezik?
A lőszer szabványos, a tűzvezető rendszer integrálható.
attól függ logisztikailag mennyire lenne rémálom, nyilván ha a főbb elemei németek és nem jelent pluszt akkor nincs bajom a szlovák vassal, igaz jobban látnám MAN alvázon, az pedig elég jó indok lenne amúgy is hogy a cső egyezik a Pzh-val, itt jön bele a politika, a V4 "összefogás" kb egyenlő a semmivel ilyen téren, oda nem kell húzni, nemúgy mint a németekhez, főleg ha az lesz az új kancellár akit jósolnak. Nyilván nem jó ha minden egy helyről van de ilyenről nincs szó, csak az eddig bejelentettek alapján lehet ezt mondani de később ez változik (mint ahogy elkezdődött a brazil vasakkal)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Ruby de Puteaux

Well-Known Member
2020. augusztus 18.
340
1 611
93
attól függ logisztikailag mennyire lenne rémálom, nyilván ha a főbb elemei németek és nem jelent pluszt akkor nincs bajom a szlovák vassal, igaz jobban látnám MAN alvázon, az pedig elég jó indok lenne amúgy is hogy a cső egyezik a Pzh-val, itt jön bele a politika, a V4 "összefogás" kb egyenlő a semmivel ilyen téren, oda nem kell húzni, nemúgy mint a németekhez, főleg ha az lesz az új kancellár akit jósolnak. Nyilván nem jó ha minden egy helyről van de ilyenről nincs szó, csak az eddig bejelentettek alapján lehet ezt mondani de később ez változik (mint ahogy elkezdődött a brazil vasakkal)
Hát, az önjáró lövegek többsége rászögelhető bármilyen alvázra, nyilván azonos lesz az általánosan rendszeresítésre kerülő teherautóval.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 952
113
Ennyit arrol a hulyesegrol is, amit @dudi meg paran hajtogatnak, hogy a a kerekes nem lehet gyorsabb, mint a lancos, ezt magyarztuk mar millioszor (hogy dehogynem, csak szitutol fugg.)

Csak azt nem fogod fel,hogy az átlagsebesség nem a sebességek átlaga hanem a megtettút és az idő hányadosa.Mondok egy nagyon egyszerű példát:a gyalogjárőr átlagsebessége kb 1-1,5km/h, hiába gyalogolnak a járőr során az emberek 5km/h-val.Nem tesz meg szignifikánsan nagyobb távot a kerekes adott idő alatt attól,hogy gyorsabban mozog.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 154
5 619
113
Ez komment fájt.

Fajt nekem is, meretes egy hulyeseg, megis nonstop nyomja.
Egyszeruen keptelen felfogni, hogy nem, a tulnyomo tobbsegeben nem szarra azott alfoldi sartengerben fognak kozlekedni, meg egy konliktus eseten sem.
Marpedig peldaul autouton - meg konvojban is! - sokkal gyorsabban haladhat egy marek Boxer, mint egy marek Lynx, csak hogy konkret peldat hozzak.

Csak azt nem fogod fel,hogy az átlagsebesség nem a sebességek átlaga hanem a megtettút és az idő hányadosa.

Hat persze, senkinek nem sikerult mar az altalanos iskola sem, csak neked...

Mondok egy nagyon egyszerű példát:a gyalogjárőr átlagsebessége kb 1-1,5km/h, hiába gyalogolnak a járőr során az emberek 5km/h-val.Nem tesz meg szignifikánsan nagyobb távot a kerekes adott idő alatt attól,hogy gyorsabban mozog.

Igen, ezt a ketbites hulyeseget azzal mar megvalaszoltam, hogy szituaciotol fugg.
De hogy peldadnal maradjunk: ha el kell mennie mondjuk Budapestrol Miskolcra egy-egy szazadnak, szinte vegig palyan kozlekedve es az atlabsebessege az egyiknek 30-40 km/h, a masiknak 60-80km/h a palyan, akkor megis mennyivel "szignifikansabban" rovidebb ido alatt tette meg a tavot a masodik?[/quote][/QUOTE]
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 952
113
Fajt nekem is, meretes egy hulyeseg, megis nonstop nyomja.
Egyszeruen keptelen felfogni, hogy nem, a tulnyomo tobbsegeben nem szarra azott alfoldi sartengerben fognak kozlekedni, meg egy konliktus eseten sem.
Marpedig peldaul autouton - meg konvojban is! - sokkal gyorsabban haladhat egy marek Boxer, mint egy marek Lynx, csak hogy konkret peldat hozzak.



Hat persze, senkinek nem sikerult mar az altalanos iskola sem, csak neked...



Igen, ezt a ketbites hulyeseget azzal mar megvalaszoltam, hogy szituaciotol fugg.
De hogy peldadnal maradjunk: ha el kell mennie mondjuk Budapestrol Miskolcra egy-egy szazadnak, szinte vegig palyan kozlekedve es az atlabsebessege az egyiknek 30-40 km/h, a masiknak 60-80km/h a palyan, akkor megis mennyivel "szignifikansabban" rovidebb ido alatt tette meg a tavot a masodik?
[/QUOTE][/QUOTE]

De a láncos miért menne 30-40-el?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 835
26 366
113
Fajt nekem is, meretes egy hulyeseg, megis nonstop nyomja.
Egyszeruen keptelen felfogni, hogy nem, a tulnyomo tobbsegeben nem szarra azott alfoldi sartengerben fognak kozlekedni, meg egy konliktus eseten sem.
Marpedig peldaul autouton - meg konvojban is! - sokkal gyorsabban haladhat egy marek Boxer, mint egy marek Lynx, csak hogy konkret peldat hozzak.



Hat persze, senkinek nem sikerult mar az altalanos iskola sem, csak neked...



Igen, ezt a ketbites hulyeseget azzal mar megvalaszoltam, hogy szituaciotol fugg.
De hogy peldadnal maradjunk: ha el kell mennie mondjuk Budapestrol Miskolcra egy-egy szazadnak, szinte vegig palyan kozlekedve es az atlabsebessege az egyiknek 30-40 km/h, a masiknak 60-80km/h a palyan, akkor megis mennyivel "szignifikansabban" rovidebb ido alatt tette meg a tavot a masodik?
[/QUOTE][/QUOTE]
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.

A fracniák alapvetően a Száhelben való rendbaszásra vannak berendezkedve, azért tértek át a kerekesre. De lényeg a lényeg nem fogsz egy oszloppap levágtázni sehova 80-90-el úton haladva sem, nem tudsz betartani semmilyen felderítési, biztosítási elvet, ilyet max akkor tudsz eljátszani ha teljes légi uralmad van és alapvetően teljesen biztos vagy benne, hogy nem futhatsz bele semmibe. Ami azért valljuk eléggé valószínűtlen esetünkben. Igazából így a kerekes adta mobilitás leginkább a saját erők gyors átcsoportosításában tud megnyilvánulni illetve az ellenséges mozgások gyors lereagálásban védelemben. És itt kiemelném a védelmet.

Amikor ki tudod használni azt a sebességet az baromi ritka és általában nagyon kétségbeesett szituációkban következik be.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
697
970
93
BTW a lancosokat messzebbre kamionnal meg vonattal hordjak nem? Az lehet elony ha sajat maguk tudnak elmenni ide oda, kulonosebb plussz jarmu/logisztikai raforditas nelkul, nem?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 727
9 910
113
[/QUOTE]Amikor ki tudod használni azt a sebességet az baromi ritka és általában nagyon kétségbeesett szituációkban következik be.[/QUOTE]
Igen, nem azért tud egy harcjármű ötven kmhnál gyorsabban menni, hogy száguldozzon, hanem hogy meglegyen a lóerőtartaléka a mozgékonysághoz egy harchelyzetben! Hogy a kerekes tud száguldozni az autópályán az max egy felvonulásnál előny, nem a harcmezőn.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 099
25
48
Igazából mindkét félnek igaza van, de szerintem elbeszéltek egymás mellet!
Nálunk a kerekes hjmű-k napi rendszerességgel közlekednek a gyakorlóterek és a laktanyáik között. Nagyon nagy előny, hogy nem kell konvojban haladniuk és a forgalom sebességével haladnak, felvezetés nélkül. Így nem tartanak fel senkit.
Ugyanezt a Leo2-k sokkal lassabban csinálják, felvezetéssel és a forgalom bizonyos korlátozásával.
Terepen viszont együtt mozognak, lényegesen lassabban. hiába gyorsabb az egyik, mint a másik!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány