Boxer/GTK/MRAV

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 598
23 840
113
Eredetileg 10 volt APC felállásban. A 2017/3-as Haditechnika is 2+10 főt ír,

+ Régebben még ennyivel is bemutatóztak. Lehet, hogy nem használják ki, de el bír vinni 10 lövészt.




Mutass olyan képet amin 10 ülés van hátul nem 8.Ezek a képek valószínűleg a jármű személyzetével együtt értendők.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
6 799
3 324
113
Világ életében 8 fős volt.


17. oldal utsó bekezdés.


A hordozójármű minden FOM esetében ugyanaz a 8 × 8 kerékképletű, független kerék-fefüggesztéssel rendelkező jármű, amelynek maximális sebessége aszfaltúton 100 km/h, hatótávolsága 1000 km. Páncélozott harcjárműmodullal felszerelve 2 fős kezelőszemélyzet mellett 10 fős gyalogság szállítására alkalmas, a küzdőtér ebben a konfiguráci-óban 14 m3-es, míg sebesültszállító modul esetében ez az érték 18 m3. Az önjáró alváz önsúlya 25 tonna, teherbírása maximum 13 tonna, és így a jármű össztömege a beépített FOM-al együtt, a páncélzat moduláris kialakíthatósága és a FOM-ok terhelhetősége miatt, akár 38 tonna is lehet.

Az, hogy ahogy nézem a későbbiekben inkább a 3+8 főre álltak át az APC-nél is, nem befolyásolja, hogy eredetileg 2+10 fővel is működött volna.

Nem a jármű méretei változtak, hanem a koncepció.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 598
23 840
113

17. oldal utsó bekezdés.


A hordozójármű minden FOM esetében ugyanaz a 8 × 8 kerékképletű, független kerék-fefüggesztéssel rendelkező jármű, amelynek maximális sebessége aszfaltúton 100 km/h, hatótávolsága 1000 km. Páncélozott harcjárműmodullal felszerelve 2 fős kezelőszemélyzet mellett 10 fős gyalogság szállítására alkalmas, a küzdőtér ebben a konfiguráci-óban 14 m3-es, míg sebesültszállító modul esetében ez az érték 18 m3. Az önjáró alváz önsúlya 25 tonna, teherbírása maximum 13 tonna, és így a jármű össztömege a beépített FOM-al együtt, a páncélzat moduláris kialakíthatósága és a FOM-ok terhelhetősége miatt, akár 38 tonna is lehet.

Az, hogy ahogy nézem a későbbiekben inkább a 3+8 főre álltak át az APC-nél is, nem befolyásolja, hogy eredetileg 2+10 fővel is működött volna.

Nem a jármű méretei változtak, hanem a koncepció.
Erről beszélek,soha nem volt 10 fős max papíron meg pár protón...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 422
10 911
113
De lehetne 2+10 fős is. Ahogy a Pandur 2.
Dehogy lehetne.
Nézd meg a Pandur cseh wikis oldalát. Az a legteljesebb. A legnagyobb szállított katona a portugálok 2+8-fős APC verziója. Amiben egy .50-es géppuska van a tetőn, nem is automata toronyban. (manális álványon van a géppuska)
Az automata toronys portugal verzió már csak 3+7 fős. Mint ahogy a cseh IFV konfig, a Samson 30-as toronnyal
A portugál példából látszik, hogy ahogy bekerül egy automata torony, akkor annak a vezérlő állása azonnal csökkenti 1-gyel a szállítható deszant méretét.
Ha minden esetben 10 fős lenne a deszanttér, akkor a 2+8-főst simán tovább lehetne bővíteni 3+8-ra. De ez nem így van. Mégpedig a lövészek egyéb felszerelése miatt.
És pont emiatt nem lövész rajjármű a Gidrán.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 422
10 911
113
Sziasztok,

Honnan kerul oda az a +4 m3?
Általában a sebesültszállító járművek emelt tetősek:
Mivel Boxer topicban vagyunk:
APC vs Ambulance:
Jobb oldalon az emelt belmagasságú verzió. Általában a parancsnoki és az ambulance szokott ilyen lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 422
10 911
113
ezekneknek az "emelt belmagasságuaknak kellene a nyuszibusznak lenni! :rolleyes:
Miért kellene? Ezzel csak nagyobb célfelületet adnak, ráadásul emelik a súlypontot. Ezeket olyan járművek kapják, amik nem kapnak vagy semmilyen tornyot (EÜ) vagy csak valami piti RCW tornyot, max. .50-es géppuskával (parancsnoki).
Ezeknek azért kell nagyobb belmagasság, mert gyakran állva dolgoznak bennük. Mondjuk egy infúziót bekötni vagy egy eligazitást megtartani 7 rét görnyedve nem túl hatékony. A lövészek számára meg csak a ki-beszállás közben nem ülve telik az út.... Azt a kis időt meg görnyedve is kibírják. Ülve meg az alacsonyabb sem kényelmetlen. Ezért nem probléma tulajdonképpen a PUMA magassága sem. Ott mondjuk már határeset a ki-beszállás idejére is. Különösen a magasabb lövészeknek.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 687
113
Ez miért jó? Hogy aránylik az alvázhoz a modul költsége? Nem teljesen látom be ennek a hasznosságát, a "jól hangzik"-on kívül. Talán ha a modul magában is tud működni, de akkor is kell egy daru hogy leemelje.
?
Szerintem nalad kimaradt, hogy tobbfele modul van... :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 422
10 911
113
Ez miért jó? Hogy aránylik az alvázhoz a modul költsége? Nem teljesen látom be ennek a hasznosságát, a "jól hangzik"-on kívül. Talán ha a modul magában is tud működni, de akkor is kell egy daru hogy leemelje.
Nálunk ennek (illetve a hasonló moduláris felépítésnek) pusztán hadrafoghatósági meggondolásokból van értelme.
Értsd, ha veszel pár plusz drive modul-t (alváz), akkor egy mechanikus meghibásodás nem jelenti azt, hogy az adott funkciót elveszíti az alegység. Pl. egy sebesültkihordó motorhibás lesz. Ettől a mission modul teljesen jól használható lenne. Alácsapnak egy másik drive modult, és 20 perc múlva ott a hadrafogható sebesültkihordó. A karbantartók meg elmolyolhatnak hibás drive modullal, hogy kijavítsák a hibát. Értelemszerűen mindig az a cél, hogy mindig legyen elérhető drive modul, amit ha kér az alegység, akkor azonnal tudjanak nekik adni.
Nagyjából ez az értelme a Leopard 2A4-esekhez rendelt extra tornyoknak is.

Az eredeti terv az volt, hogy a modulok cseréjével mindig adott küldetéshez lehet igazítani a rendelkezésre álló járműveket. Csakhát ennek max. a legnagyobbaknál van értelme. Már ha egyáltalán...
A mission driven koncepció legnagyobb buktája a US NAVY LCS hajói voltak. Jó mondjuk volt ott más gond is, de gyakorlatilag semmire nem volt alkalmas a változatos modulok - és szerintem túl kis modulok - révén.