C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
És már le is festették...

Luftwaffe Super Hercules roll-out

As already mentioned before (on 8 May and 29 July) the German Air Force's first C-130J has now been spotted with its new serial and in full colours.

Serial 55+01 (msn 5930) was rolled out at Lockheed Martin's facility at Marietta-Dobbins ARB (GA) mid-August.

It will be based at Base Aérienne 105 (BA105) Evreux/Fauville (France) where it will join the new Franco-German Lockheed C-130J Super Hercules squadron.

Erste-C-130J-in-der-Lackierung-der-Luftwaffe-2_Foto_Lockheed-Martin.jpg


Erste-C-130J-in-der-Lackierung-der-Luftwaffe_Foto_Lockheed-Martin.jpg
És már repült is.

FDwS2jxX0AUsRyu


 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egy elég jó összefoglaló a tipusról és az üzemeltetési kérdésekről
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113

KC-130J-Super-Hercules-Crash-Landing.jpg
KC-130J-Crash-Landing.jpg


USMC KC-130J Pilot who Landed his Plane Safely in a Farmer’s Field in California after a Mid-Air Collision with an F-35B received the Distinguished Flying Cross

The incident took place on Sept. 29, 2020 when the plane, with 7 crew members on board, lost two engines during a mid-air refueling gone wrong.
After failing to divert to an airport, the aircraft landed on a field in Thermal.


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Azért az vicces, hogy az Il-76-osok kissé anakronisztikus üvegorra mindenkinek szemet szúr, de a Hercules kabin üvegezése az pont rendben van még 2022-ben is :)

Látni kell, hogy a nagy repülőgépgyárak bizonyos mértékig megengedhetnek maguknak némi hagyományt is, ha az nincs a hatásfok kárára, vagy ha mégis, belefér.
Az Iljusin esetében meg oroszosan bele lehet magyarázni némi oroszos praktikumot.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 861
113
Azért az vicces, hogy az Il-76-osok kissé anakronisztikus üvegorra mindenkinek szemet szúr, de a Hercules kabin üvegezése az pont rendben van még 2022-ben is :)

Látni kell, hogy a nagy repülőgépgyárak bizonyos mértékig megengedhetnek maguknak némi hagyományt is, ha az nincs a hatásfok kárára, vagy ha mégis, belefér.
Az Iljusin esetében meg oroszosan bele lehet magyarázni némi oroszos praktikumot.

Nem érted. Ha amerikai, akkor még a szar is finomabb.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azért az vicces, hogy az Il-76-osok kissé anakronisztikus üvegorra mindenkinek szemet szúr, de a Hercules kabin üvegezése az pont rendben van még 2022-ben is :)

Látni kell, hogy a nagy repülőgépgyárak bizonyos mértékig megengedhetnek maguknak némi hagyományt is, ha az nincs a hatásfok kárára, vagy ha mégis, belefér.
Az Iljusin esetében meg oroszosan bele lehet magyarázni némi oroszos praktikumot.
Álljon már meg a fáklyásmenet, azért a 2 típus nem ugyanaz! A Herky le tud szállni olyan rossz minőségű szükségreptéren, ahol az Il-76-os meg sem próbálhatja. Ebből következően az amcsi típusnál ma is fontos az üvegezett orr nyújtotta jó kilátás...

Az Iljusin esetében maradjuk inkább az "oroszos hagyománynál"...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Álljon már meg a fáklyásmenet, azért a 2 típus nem ugyanaz! A Herky le tud szállni olyan rossz minőségű szükségreptéren, ahol az Il-76-os meg sem próbálhatja. Ebből következően az amcsi típusnál ma is fontos az üvegezett orr nyújtotta jó kilátás...

Az Iljusin esetében maradjuk inkább az "oroszos hagyománynál"...
Három dolog:

  • Az Il-76-ossal is le lehet szállni rossz minőségű, vagy előkészítetlen szükségrepülőterekre és bár a Hercules valóban tud operálni ennél gyatrább pályákról, a 76-os üvegorrának ehhez semmi köze. Az ugyanis navigációs kilátás miatt kell és nem a leszállópálya minősége miatt
  • A C-17-es és az A400M is képes a Herculeshez hasonló terepekről üzemelni, mégis egyszerűbb a kabin üvegezése
  • A Herculesnek nincs az Il-76-oshoz hasonló üvegorra, csak a C-17-eshez hasonlóan egy-egy kisebb kémlelő ablak segíti az infrastruktúra nélküli reptereken a földi manőverezést. Az A400M-en még ez sincs. A Herculesen szimplán csak a kabinüvegezés kialakítása elavult technológiájú, "kazettás". Ennek mind a gyártástechnológiája, mind a karbantartása macerásabb, mint a modern gépeké, de a Lockheed - az Iljusinhoz hasonlóan - erről valamiért mégse mond le.
Ne keverjük az üvegorrot a kabinüvegezéssel.