Eszerint nem is 12 hanem 14 megy
ÉS AMI MÉG MEGLEPŐBB, 30 AS-90 IS
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olyan érdekes, hogy el vagy ájulva attól hogy az orosz harckocsik küzdőterében van az üzemanyag és az milyen jó, hogy hozzáad a védettséghez, de az persze gondot tud okozni, ha egy nyugati harckocsi küzdőterén kívül van az üzemanyag...Első sorban a harckocsi felépítésével kezdeném. Ugyanis mindent ez határozz meg. Ezt az alábbi képen látjuk:
A fenti kép szép, letisztult, de a valóságban, például a lőszer tárolás terén, elég nagy a káosz a harckocsi belsejében:
És ugyan erről a problémáról egy számítógépes grafika:
Gyakorlatilag ennek a fajta lőszer elrendezésnek a rákfenéje, hogy bármilyen találat amely bejut a tank belsejébe, és sérülést okoz a tároló dobozokon, az végzetes lehet a harcjármű számára. Lényegében azonnali megsemmisülést okoz.
Az üzemanyag elhelyezése pedig itt is a lánctalpak felett történt, ami szemből érkező találatok esetén nem akkor gond, de oldal irányból érkező találatoknál tud kellemetlen perceket okozni a kezelőknek.
A képen a Challenger 1 üzemanyag tartálya, a 2-esé is hasonló:
Ha jól értem, az az extrém, hogy a harckocsiteknő szemből legjobban védett részén (a teknő frontpáncéljának felső "lemeze") van egy gyenge terület, mert a kialakítása miatt a búvónyílas kvázi belelóg?A harcjármű felépítése az alábbi gyöngített zónákkal rendelkezik szemből:
A lövegpajzs és a toronykoszorú minden harcjárműnél gyenge zónának számít, ez nem kirívó.
Ami viszont extrém az a vezető búvónyílása, ami egy nagyon komoly lövedék csapda, a másik a páncél teknő nem kicsi alsó íve.
Nehéz helyzet:
Ukrajnai előzetes.
Ha jól értem, az az extrém, hogy a harckocsiteknő szemből legjobban védett részén (a teknő frontpáncéljának felső "lemeze") van egy gyenge terület, mert a kialakítása miatt a búvónyílas kvázi belelóg?
Mi ebben az extrém? Az Összes T64/72/82/90 harckocsinak gyenge pont a vezető előtti rész a homlokpáncélon. Igaz ott nem a búvónyílás a gyengeség, hanem a periszkópok. Vagy már megint az van, hogy ami bug a nyugati harckocsin az feature a keletin?A legtöbb harckocsinál gyengébb a búvónyílás környéke. Ez igaz a Leopárdra is, M1-re is T szériára meg főleg.
De az elég extrém, hogy egy merőleges fal legyen ott, ekkora méretben, érdemi plusz páncélzat nélkül.
Az a rész, pl. a Challenger 1-en csak gépágyúk ellen véd. Bármi mással belövöd. És én nem találtam arra forrást, hogy itt bármiféle erősítés történt volna.
Hely sincs rá. Az ahogyan ők ezt megcsinálták, az elég extrém lövedék csapda.
Ahogyan az is extrém, hogy egy 1990 után készült harckocsiban ilyen nagy felület a páncélteknő alsó íve, mégis csak egy kb. 100 mm-s acéllap védi.
Ez megint csak gépágyú ellen ér valamit önmagában.
Az üzemanyagos felvetésedhez pedig csak mondom, hogy nem csak a T széria, de a Leclerc, az M1 vagy akár a Merkavák is főleg a teknő belsejében tárolják az üzemanyagot, a frontpáncélzat mögött, annak részeként.
Mi lesz ha ezek be se jutnak soha Ukrajna teruletere es valami lengyel bazison kepzik rajt az ukran (?) legenyseget?
Eszerint nem is 12 hanem 14 megy
ÉS AMI MÉG MEGLEPŐBB, 30 AS-90 IS
Milyen brit harcjármű/volt van Ukrajnában? Eddig kb semmilyen szállítmányt nem dutak megakadályozni az oroszok, lévén nem tudnak berepülni Nyugat-Ukrajna felé vadászni a vonatokra.Mi lesz ha ezek be se jutnak soha Ukrajna teruletere es valami lengyel bazison kepzik rajt az ukran (?) legenyseget?
A brit harcjarmuvek eddig Ukrajnaban kivetel nelkul leszerepeltek.
A par darabos tetel atadasanak (es a franszoakenak is) oka hogy a nemetek ellenkezeset legyozzek, es alairjak az exportengedelyt a Leora. Onnet kezdve mehet egy rakas avitt A4 vagy modernebb is akar. Erdekes modon valakik nagyon a Leot akarjak haboruba vinni, nem az Abramsot, pedig milyen jol jonne a hideg Irkutszkban vagy Jakutszkban. A fritzek meg mindent kuldenenek inkabb, csak Leot nem.
En bizok benn hogy latjuk az ukran terepen az osszes Nato harcjarmu tipust, legyen egy valos merkozes. Aztan ha Ukrajna keleti teruletein tovabb is jutnak a kovetkezo megallo Moszkva, utana Novgorod, Kazany, Perm, az Ural, es el is fogytak az utak, elkezdodik Sziberia Jekatyerinburggal. Onnet mar csak egy ugras Magadan kb 6000 km.
Szerintem az MRAP-okra gondol. De az meg nem annyira releváns kritika, mivel azok mindenhol/minden oldalon fogyóeszközök.Milyen brit harcjármű/volt van Ukrajnában? Eddig kb semmilyen szállítmányt nem dutak megakadályozni az oroszok, lévén nem tudnak berepülni Nyugat-Ukrajna felé vadászni a vonatokra.
Az üzemanyag is része a páncélzatnak! Ezt itt olvastam valahol.Első sorban a harckocsi felépítésével kezdeném. Ugyanis mindent ez határozz meg. Ezt az alábbi képen látjuk:
A fenti kép szép, letisztult, de a valóságban, például a lőszer tárolás terén, elég nagy a káosz a harckocsi belsejében:
És ugyan erről a problémáról egy számítógépes grafika:
Gyakorlatilag ennek a fajta lőszer elrendezésnek a rákfenéje, hogy bármilyen találat amely bejut a tank belsejébe, és sérülést okoz a tároló dobozokon, az végzetes lehet a harcjármű számára. Lényegében azonnali megsemmisülést okoz.
Az üzemanyag elhelyezése pedig itt is a lánctalpak felett történt, ami szemből érkező találatok esetén nem akkor gond, de oldal irányból érkező találatoknál tud kellemetlen perceket okozni a kezelőknek.
A képen a Challenger 1 üzemanyag tartálya, a 2-esé is hasonló:
Attól mi az elvárás? Mitől tud az leszerepelni vagy nem leszerepelni?Szerintem az MRAP-okra gondol. De az meg nem annyira releváns kritika, mivel azok mindenhol/minden oldalon fogyóeszközök.
JÓ nézőpont. Mindenki a másik tankját akarja harcba vetni. Ennek pedig igen egyik oda az, hogy a tankgyártók is versenyeznek és ez a közel-kelet, ahol elagott T-55-ös meg első generációs T-22 ellen kellett megmutatni a tankjaikkal mit tudnak (teljes légiuralom mellett), hanem ahol az ellenség is visszalő és biztos, hogy akármit is vinnének lennének veszteségek, amelyek az eladásra akár negatív tendenciát is vetnek. Itt a forumon is az oroszbarát emberkét irogatnak, hogy bezzeg már a M777 vagy pzh2000-ból vannak veszteségek és a lengyel önjáró lövegből is ennyi meg annyi elpusztult. Vazza. persze, a háborúban ultimate fegyver nincs, minden kvázi fogyóeszköz, előbb-utóbb szétlövik, tönkremegye, müszaki meghibásodása lesz. Itt nem patika körülmények vannak, mint a gyártónál..Milyen brit harcjármű/volt van Ukrajnában? Eddig kb semmilyen szállítmányt nem dutak megakadályozni az oroszok, lévén nem tudnak berepülni Nyugat-Ukrajna felé vadászni a vonatokra.
Spartan meg scimitar is mentMilyen brit harcjármű/volt van Ukrajnában? Eddig kb semmilyen szállítmányt nem dutak megakadályozni az oroszok, lévén nem tudnak berepülni Nyugat-Ukrajna felé vadászni a vonatokra.
Ami a vasuti szállítást illeti, még mindig mennek orosz nem embergós termékek nyugatra a vasúthálózaton és nem csak fehér-ororszországon kereszül, tehát ezért is van még vasút és szállítás. Egyéként miből állna egy lakatlan területen (van elég ukrajnában) két sinpár és kurvára nagy semmi körülötte) több kms szakaszon szétbombázni a vasúti sineket, felépítményt) egyébként - ha katonai szakértő lennék erősen hiányolom a szpecnaz ilyen irányú működését, amire kvázi ki is képezték őket. De ilyen nincs, mert orosz gazdasági érdek is akár a vasútvonal nyugat felé, akár az olaj és gázvezetékek (Igen mert nem számolnak drasztikus leállással azért középtávon legalábbis. Újjáépíteni pedig kurvadrága.
A vasútvonalat elég sok helyen lehetne a síneket felrobbantani a szpecnazzal. Az átrakó körzeteket (értsd teherpályaudvarok), némi szönyegbombázással szét lehetne cseszni. (ezek persze lásd II. vh-s tapasztalatok is 1-2 vágány helyreállításával azért néhány nap egy hét alatt már ismét küködőképessé lehet tenni. A hidak, alagutak lerombolása viszont hoszabb ideig gátolja a vasúti szállítás, és az ukrajnai terepviszonyok esetén több helyen a mocsaras területeken épített területeken a nehéz javítójárművek mozgása is korlátozott, ráadásul a vasútépítőket is lehet zavaró támadásokkal akadályozni..Nem olyan könnyű a vasutat megakasztani. Ha nem 1-2 hétre/napra akarják ellehetetleníteni a szállítást akkor nagy cuccok kellenek és rengeteg.
Ha lebombáz a pusztában 2 sínpárt akkor ledobnak 2 másikat aztán vmax 10 km/h, menjél.
Nem kell tartósnak lennie, meg kényelmesnek, csak átmenjen a szállítmány.
Ha nincs meg az akarat ( akármilyen okokból…) akkor persze, hogy nem megy….A vasútvonalat elég sok helyen lehetne a síneket felrobbantani a szpecnazzal. Az átrakó körzeteket (értsd teherpályaudvarok), némi szönyegbombázással szét lehetne cseszni. (ezek persze lásd II. vh-s tapasztalatok is 1-2 vágány helyreállításával azért néhány nap egy hét alatt már ismét küködőképessé lehet tenni. A hidak, alagutak lerombolása viszont hoszabb ideig gátolja a vasúti szállítás, és az ukrajnai terepviszonyok esetén több helyen a mocsaras területeken épített területeken a nehéz javítójárművek mozgása is korlátozott, ráadásul a vasútépítőket is lehet zavaró támadásokkal akadályozni..