1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Az NG-ken nem volt MCAS rendszer, ezt a MAX-nál alkalmazott jóval nagyobb és nehezebb hajtómű súlypontot és átesési tulajdonságokat hátrányosan befolyásoló beépítése miatt alkalmazzák. A baj meg az, hogy pont olyankor is működik és olyan módon, amikor és ahogyan nem kellene.
     
    fishbed and formosa1 like this.
  2. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Tehát összességében az jön ki, hogy a Maxokon az MCAS kritikus fontosságú rendszer, ami mégis egyetlen érzékelő adataiból dolgozik. Hiba esetén az egyetlen megoldás a kikapcsolás és a kézi trimmelés, ami nem mindig valósítható meg. Így együtt sztem ez azért felvet kérdéseket a gyártó és a hatóság oldalán is.
     
    gergo55, fip7, Tcat and 3 others like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  4. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

    Sziasztok! Itt a jogszabály, ami miatt a Boeing beépítette az MCAS-rendszert a 737 MAX-ba:

    https://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/25.203

    "No abnormal nose-up pitching may occur. The longitudinal control force must be positive up to and throughout the stall."
     
  5. jani22

    jani22 Well-Known Member

    "A Boeing ennél nagyobb átalakításokat volt kénytelen megvalósítani. Az új hajtómű csak úgy fért el a 737-es szárnyain, ha magasabbra és előrébb szerelték. Mivel nehezebb is volt elődjénél, ez jelentősen megváltoztatta a gép repülési tulajdonságait: az új elrendezésben a hajtóművek túl nagy felfelé irányuló nyomatékot fejtettek ki a gépre, ez pedig növelte az átesés veszélyét: ha egy gép alacsony sebességnél túl nagy szögben repül, megszűnhet alatta a felhajtóerő, és kőként kezd zuhanni.

    Ennek kivédésére fejlesztették ki az MCAS nevű rendszert (Maneuvering Characteristics Augmentation System - manőverezési képesség rásegítő rendszer), ami lényegében gépi szenzorok jelzése alapján segítette volna a pilótákat abban, hogy a gép orrát megfelelően alacsonyan tudják tartani felszálláskor és alacsony sebességű manőverezéskor."

    "Ahhoz, hogy a Boeing ilyen gyorsan forgalomba helyezhesse az új gépet, kellett az amerikai engedélyező szakhatóság, az FAA segítsége is. Az FAA forráshiányra panaszkodva az engedélyezési folyamat nagy részét átengedte a Boeingnek, amely sikerrel győzte meg az FAA-t, hogy a 737 Max tulajdonképpen nem is új repülő. "


    https://444.hu/2019/04/09/a-boeing-meg-se-akarta-epiteni-a-maxot-amibol-most-ketto-is-lezuhant
     
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Felszáltt a világ legnagyobb civil repülőgépe a Stratolaunch
     
    formosa1 and molnibalage like this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  8. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    No, végre volt egy kis időm megnézni a betárazott 767-es anyagot:


     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ma elég jó vitorlázórepülő idő volt az É.i Kárpátokban...:)
    Donovaly és környéke...
    [​IMG]
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát gyerekek ezeknek rohadt sok pénzük van hülyeségekre elb*szni.
     
    fulcrum11, fishbed and misinator like this.
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ha ők nem képesek szervezetten, időre, akkor senki sem.
    Ja. De.

    Ez akkora égés a szememben, hogy szavakat nem találok rá.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az energetikai programjuk után bennem már nincs kétség, hogy mekkora elkúrásokra képesek ott is.
     
    misinator likes this.
  14. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Óriási jelentőségű, több milliárd forintos beruházást hoznak Magyarországra
    A légiközlekedés a világgazdaság egyik legnagyobb ütemben fejlődő ága. Ezért van nagy jelentősége annak, hogy norvég befektetők Magyarországon, Hévízen alakítják ki új pilótaképző-központjukat.

    A norvég tulajdonú Central European Aviaton Cluster partnerével, az ugyancsak norvég Pilot Flight Academyvel pilótaképző-központot hoz létre Hévízen 15 millió euró beruházással. Ez mintegy 4,8 milliárd forint.

    Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a beruházást bejelentő budapesti sajtótájékoztatón elmondta, a hévízi pilótaképző-központ hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a következő időszakban még hangsúlyosabban kerüljön fel a világ dinamikusan fejlődő repülési iparágának térképére.

    A miniszter rámutatott arra, hogy a repülési iparág egyre élesebb helyzetben működik, a légitársaságok egyre több járatot indítanak, ehhez pedig egyre több jól képzett pilótára van szükség.

    A tárcavezető elmondta, hogy Norvégia legjelentősebb pilótaképző akadémiája érkezik Magyarországra.

    A központban évente 300 pilótát képeznek ki 80 oktató és szakértő vezetésével.

    A hévízi bázison kialakítják a szükséges hangárokat, oktatási létesítményeket, szálláshelyeket és a szimulátorközpontot.

    A cikk további része itt:
    https://www.origo.hu/gazdasag/20190...b-milliard-forint-beruhazas-magyarorszag.html
     
    gacsat likes this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Viktorunk a Qatar gépén érkezett Kínába. Ki tud többet?
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Tönkre teszik Hévizet. Faszé nem lehet Zalaegerszegre tenni?
     
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Ez a hévízi reptér a volt sármelléki szovjet reptér. Elég nagy, el fér ott minden. Hévíz meg nincs is olyan közel hozzá. Nem tesz az tönkre semmit szvsz.
     
    gacsat likes this.
  18. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Most az egyik A319 vitte, de a korábbi kínai útra amúgy Qatar 777-el utazott.Szerintem menetrend szerinti járattal, mert azért feltűnt volna egy ekkora gép Ferihegyen.
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    nade első osztályon? Megnéznék egy pár fényképet róla.
     
  20. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

Ezen oldal megosztása