Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 499
113
Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 358
113
Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?

Fuh, hát a helikopterben nem vagyok otthon, de készülj fel, hogy sok.
-Helisek is PPL-t kell megszerezzenek, ez 45 óra alapból, a H300-as (dugattyús) pedig 120.000/óra + oktató óradíja. 25 óra az oktatóval, van benne útvonalrepülés (185 km), nagyjából ugyan az, mint merevszárnyúnál.
-aztán mehet NVFR(H) (éjszakai), ami 6 óra, de kell hozzá 150 repült óra helin. (2500-3500 Eur csak ez)
-Instrument Rating.... (ennek egy része mehet szimulátorban)
Persze ezek mellett kellenek az elméleti CPL(H) modulok, asszem az egész cakkumpakk fél milla jelenleg. (CPL hossza függ attól, van-e IR-ed vagy sem)
A vége persze a CPL(H), ez asszem 35 óra + vizsgarepülés.
Meg persze még teheremelő, mezgazdasági, akármilyen képzés, amit csinálni szeretnél.
Ha ezeket így összeadod...

Szóval sokba fáj, de aki csinálja, szerelmes belé :D
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 358
113
Ez mennyire igaz még ma?

Nagyon is igaz.
Igazából annyi változás történt, hogy a chartokat átteték ipadra (SID, STAR, stb...), de a papír maradt jórészt, aminek igazából nem technikai oka van.
- a papír ott van, nem függ a hálózattól (bus-tól függetlenül), nem zárlatol le az aksija.
- visszakövethető, mi volt nálad, mi hiányzott.
- nyilvántartás miatt, tudják mi lett kiadva
- ha gebasz van, ezzel igazolod, hogy te felkészültél (légirendőr pl. akármikor kérheti ezeket).

Alapvetően a repülésben a papír azért marad még egy darabig, mert szinte minden tevékenységhez minősítés, szakszó kell, azt pedig pecséttel, aláírással hitelesíted. A gép papírjai pl. annyira fontosak, hogya földön tűzálló páncélszekrényben kell tartani...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azóta már láttam a start utáni rep-profiljukat sebesség és magasság-grafikonnal, semmi zuhanás, egyszerűen keveset emelkedtek és nekimentek egy hegynek.
Hát van ott egy kis baj. Afrikában gyenge a flightradar-lefedettség (még egy főváros körzetében is!!), így az utolsó kb. 3 percről így nincs nyilvános grafikon-másolat. Az már kiderült, hogy valami gondjuk volt, engedélyt kértek a visszafordulásra és közben "jött" a hegy, amin nem tudtak átemelkedni, vagy nekimentek vagy lezuhantak (lehet hogy próbáltak még emelkedni, és esetleg tolóerő hiányában átestek??). Rövid időn belül a 2. baleset 737-8MAX-al hasonló körülmények között. A következmény:
https://hvg.hu/gazdasag/20190311_Tobb_legitarsasag_is_betiltotta_a_Boeing7378_MAX_gepek_repuleset
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!

A kulturális sokszínűség jó, értem?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
"Mert az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő." Szent István intelmei a vendégek befogadásáról és gyámolításáról...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Kis Aviation safetly az elmúlt 40évből. A kmek jelenleg olyan 95% Airbus + Boeing.

1970-2018_fatalities_per_revenue_passenger_kilometre_in_air_transport_%28cropped%29.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 249
113
"Felfüggeszti az összes Boeing 737 MAX-8 és MAX-9-es üzemelést a kontinensen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)."

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...gyik-tipusat-az-europai-legterbol.680391.html

Már, ha igaz!?
Furcsa, jelentős a Venezuelai irány.

D1eoGzKXQAEMFjc.jpg


Amíg nincs belőle tanker, AWACS, tengerészeti járőr stb. katonai változat, addig a haditechnika iránt érdeklődők nem nagyon aggódnak emiatt szerintem ... o_O
Értem én, de ettől több van a dologban. :)