1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Nem tudom, hogy volt-e valamilyen kommunikáció a pilóták és a torony között, de ebben a videóban kb 17 sec után indulnak a tüzoltók a géphez.

     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, az állóhelyükről.
    Normális esetben a bejövetelnél már fel kellett volna sorakozniuk a pálya közelében.
     
    Nagy Csaba, fishbed and Panzerfaust like this.
  3. sequadon

    sequadon Active Member

    "A Flightradar24 adatai szerint a helyi idő szerint 18.04-kor felszálló gép 9000 láb (2700 méter) magasságig tudott emelkedni, majd 18.11-kor 7600-s válaszjeladót (rádióhiba), 18.25-kor 7700-t (vészhelyzet) állított be." http://iho.hu/hir/elegett-egy-szuhoj-superjet-moszkvaban-190505

    Ha valóban 18:25-kor jelentett vészhelyzetet akkor min. 4 percük volt reagálni rá. Habbal terített aszfalt nyilván nem fér ebbe már bele, de azért bőven úton kellett volna lenniük mire földet ér a gép.

    [​IMG]
    https://www.flightradar24.com/data/flights/su1492#20671283
     
    fishbed likes this.
  4. Bleroka

    Bleroka Member

    Az orosz polgári repülésnek,ez igencsak rosszul jött,a Boeing gyengélkedése miatt,most el tudtak volna adni kisebb légitársaságoknak jó pár gépet,és piacot szereztek volna a Szuhoj Superjet-nek,de igy marad az Airbus.
     
  5. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    A villámcsapást említették fő okként, több oldalon, majd kimúlt műszerekkel próbáltak leszállni, de az üzemanyagot nem engedték ki, azzal hogy túl kockázatos lett volna, és így tele tartályokkal értek földet és gyulladt ki a gép.
     
  7. sequadon

    sequadon Active Member

    Fogalmunk sincs még róla, hogy műszaki hiba is közrejátszott-e a balesetben. Villámcsapásról szóltak a hírek és videó is van róla, hogy a tűz 2-3 kemény aszfalthoz vágás után csap fel, miután a futómű kiszakadt és átütötte a tüzelőanyag tartályt.
     
  8. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  9. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gép képes üzemanyag kieresztésére (fuel dump)? Egyes helyeken azt látom leírva, hogy nem. Számomra ez elég meglepő lenne, ha igaz lenne.
     
  11. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

  12. sequadon

    sequadon Active Member

    Az index cikkre reagálva a transzponder biztosan működött, FR-on is lehet látni. Tehát az irányítás tisztában volt a vészhelyzettel és az a bizonyos 4-5 perc rendelkezésre állt a tűzoltók riasztására.

    [​IMG]

    Az sem életszerű, hogy nem tudják melyik irányból jön be a gép. Bár nagy birka az ember, de azt sem gondolom, hogy sokan a csomagjaikat keresték volna a megállás után. A belső felvételeken látni, hogy a szárnytól hátrafelé nagyon komoly tűz volt ami kívülről is nagyon ijesztő, az utastérből pedig ez még durvább lehetett. Elég csak ezt megnézni:
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Kemény bírálatok érik a megmenekült utasokat, akik a csomgokat is mentették amivel blokkolták a többi ember evakuálását. Ilyen helyzetben az élet az első a csomag ott marad.

     
    gacsat and fishbed like this.
  14. skf

    skf Member

    Nagyon sajnálom a gép katasztrófáját, remélem kiderül mi is okozta…El kell mondjam, hogy sokszor utaztam a SSJ100 gépekkel az Interjet járatain. Semmi különbség sincs egy hasonló kategóriájú gép (pl. Embraer E Jet) és az orosz gép Szuhoj között, az SSJ100 kényelmes; talán annyi, hogy a Szuhoj kicsit zajosabb. Panaszok elsősorban a pótalkatrészek beszerzésénél vannak, mert azok leszállítását az oroszok nem sietik el. Két kibelezett gép áll eddig a 22 db-os Interjet flottából a mexikóvárosi repülőtéren. Az Interjet egyébként több sebből vérzik és nem az orosz gépek hibájából. A társaság indulásakor nagyon pontos, korrekt és olcsó járatait szerették az emberek. Jelenleg hajózó személyzet hiányával kűzd (tavaly szeptemberben 500! dolgozót bocsájtottak el), a járatai megbizhatatlanok és hatalmas kártérítéseket fizet a kárvallott utasoknak. Ez év januárjától viszont azt a William Shaw-t nevezték ki CEO-nak, aki mexikói és a repülőtéren egyszerűen check –in pultnál kezdte a karrierjét…A Stanford mester fokozata és a Vivacolombia légitársaság alapítása van a háta mögött és remélhetően gatyába rázza majd az Interjetet. Az is hírlik, hogy a legitársaság nem mondja vissza a függőben lévő SSJ100 megrendelését, de lehet, hogy azok pénz hiányában sokat csúsznak majd.
     
    fishbed and Ooorky like this.
  15. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Én nem látok hozzá gombot itt(ami nyilván nem zárja ki a létezését): https://www.superjetinternational.com/virtualtour/
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kérdések: miért nem fogyasztott ki a gép a reptér felett körözéssel?
    Miért okozhatott gondot egy villámcsapás?
     
  17. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A pilóta valszeg úgy ítélte meg, hogy kisebb kockázat tele gépet letenni, mint kifogyasztani. És lehet, hogy nem engedélyezték neki.
    Villám is több féle van, valószínű, hogy nem közvetlen a gépbe csapott, hanem magán a villámon repült keresztül a gép. Akkor az elektronika megadhatja magát. Főleg, ha a védelmen egy tizedmilliméter hiba van. Az látszott, hogy MINDENÁRON le akart szállni. Ha elmegy egy harmadik körre, lehet, sikerül. Kérdés volt-e annyi a gépben? (Elektronika, megszorult szárnyvezérlés, hajtóművek)
     
  18. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Én inkább azon csodálkozom, hogy a reptér tudta, hogy tele van a gép keróval, mégsem habra szálltak le..... 25 percnyire volt a reptértől a gép. Ez alatt lett volna idő habbal teríteni.
     
  19. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Ők szerencsésebbek voltak, több szempontból is.

     
    fishbed likes this.
  20. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A Szuhoj is képes a vészleeresztésre. Nekem még mindig az nem tiszta, hogy a gyakorlatilag tele gép nagyon gyorsan jött be. És már másodszorra is. Fékszárny állása? Hidraulika? Vagy a hajtómű szabályozása ment el és "túlpörgött"? A levegőben tűz még nem volt, az attól keletkezett, hogy odacsapták a gépet! Mi volt az az ok, ami miatt siettek a leszállással?
     
    Nagy Csaba and skf like this.

Ezen oldal megosztása