1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Lehet hogy gyakorolják, de a szimulátor akkor sem repülőgép, és nem tudja szimulálni benne az életveszély a stresszhelyzetét semmi.
     
    fishbed, fip7, vilmoci and 1 other person like this.
  2. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Ez így van! Teljesen más egy gyakorlat és más egy életveszélyes helyzet!
     
  3. superjet100

    superjet100 Member

  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A "szimulátorban sikerült leszállni" témában ez egy elég jó film:
    https://port.hu/adatlap/film/tv/sully-csoda-a-hudson-folyon-sully/movie-177053

    Nekem az jött le a filmből, hogyha nem sikerül a kényszer leszállás és a pilóták meghalnak, akkor rájuk verik az egészet (szokás szerint). De mivel életben maradtak így meg tudták magukat védeni a vizsgálat során (igazuk volt). Érdekes és tanulságos film. :)
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A film egy rakás szar magának az eseménynek a bemutatását nézve. A benne bemutatott kivizsgálásnak köze nincs a valósághoz. A légitársaságoknak meg van biztosítása.
     
  6. beta

    beta Well-Known Member

  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez az első cikk, ahol említik a hajtóművek leállításának elmaradását. Korábban, a videókat nézve nekem is feltűnt, hogy valami a szárnyak vonala mögött igen hevesen táplálja a tüzet, de legalábbis erősen fújja.
     
    fishbed likes this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Egyik túlélő utas felvételei:

     
    fishbed likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jobbra lent a nőnél ott a csomagja. Ezek szerint a hírek igazak, páran ezzel bíbelődtek az első sorokban. Vastaps..
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Lásd a 233. hsz-t két oldallal hátrébb.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Nem biztos hogy az övé, csak a nőt oda ültette le a csúszdától odáig vonszoló mentős. Persze az biztos, hogy valaki azzal a bőrönddel jött ki a gépből ... :(:mad:
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tudom, csak eddig kételkedtek páran a kis felbontású videókon. Itt ez elég egyértelmű.

    A lényeg az, hogy valaki a bőröndjével vacakolt.
     
  13. jani22

    jani22 Well-Known Member

  14. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

    Ezzel a Szuhoj esettel kapcsolatban eszembe jutott két korábbi esemény. Bár vannak jelentős eltérések, de azért talán némi párhuzam vonható: a másik két esetben nem volt nagy a sebesség, lévén mindkét gép átesett. Az egyik azért elég szépet cigánykerekezett. Arányaiban (a max. kapacitáshoz képest) kevesebb kerozin volt bennük, mert útjuk végén, leszállás közben történt. Bár gyanítom, hogy abszolútértéken meg több. Ki is gyulladtak, mégsem lett egy lángtenger a fél repülő. Ráadásul mivel normál leszállásnak indult mindkettő, a tűzoltók sem voltak előre riasztva. Ennek ellenére az egyik esetben 3 halálos áldozat volt a 307-ből. Másik esetben mind a 300-an túlélték, egyedül egy tűzoltó halt meg a mentés során.
    A két eset:
    Asiana, B777, SFO és Emirates, B777, DXB.
     
  15. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Ha a kijáratok felét lezárták volna ebben a két esetben is, akkor mindkettőnél hasonló lett volna a végeredmény halottakban, csak értelemszerűen nagyobb számokkal.A legnagyobb tragédia az egészben az, hogy akik hátul voltak azoknak esélye sem volt a túlélésre.Ami még rátesz egy lapáttal, az az, hogyha több vészkijárat lett volna sem élik túl többen, mert az logikusan a szárny fölött lett volna.Azokat sem lehetett volna használni a tűz miatt.
    Sz@r ez mindenhogy.
     
  16. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

    Ez igaz, csak azok a gépek mégse lángoló tűzgolyóként álltak meg. Vagy felhozhatnám példának a Ryanair esetét Ciampino-n 2008-ban, ahol a hard landing miatt a futószár szintén durván megsértette a szárnyat, ennek ellenére nem volt tűz.
     
  17. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    ghostrider and fip7 like this.
  18. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member


    "véli Leonid Bershidsky, a Bloomberg publicistája"

    Ez valami helyi Bajerzsót?

    De itt végképp lemondtam a cikkről:"Az SSJ 100 az első olyan polgári repülőgép, amelyet a Szovjetunió összeomlása után, önállóan fejlesztett ki Oroszország"
    Én eddig úgy tudtam, hogy pont nem önállóan fejlesztették az oroszok.
     
    vilmoci and szuvorov like this.
  19. beta

    beta Well-Known Member

    A cikk melyik részével nem értesz egyet?

    Az önálló fejlesztés nem azt jelenti, hogy 100%-ban orosz az egész. Amit a cikk is ír később:

    "A Boeing konzultánsként vett részt benne, emellett tíz ország negyven vállalata kapcsolódott be beszállítóként."
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Putyint mindenebe bele keverik ez már igen szánalmas..

    "A tragédia szorosan összefügg azzal, hogy az ország vezetése a Putyin-érában birodalmi státusának visszaszerzésére törekszik."
    Ez mi akar lenni?
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása