1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. torsen

    torsen Well-Known Member

    Mindeközben Debrecenben...

    https://www.dehir.hu/debrecen/vadon...-hamarosan-a-debreceni-repuloteren/2019/06/17

    A google maps-en jól látszik a szélesebb (É-i) futópálya. Azon még az oroszok kötelékben szálltak fel gyerekkoromban (a környékbeliek legnagyobb örömére). Jelenleg teljesen felhagyott, a betonhézagokban sokszor 60-80 cm magas fő nő fel. (aztán persze kaszálnak rajta) Ennek a helyére terveznek egy pályát, bár okát nem értem, mert ha megnézzük a debrecen airport honlapon a menetrendet, akkor bizony elég hézagos (átlag napi 5-7 fel-, és leszállás). Haderőfejlesztés? WizzAir átkényszerítés (lsd. budapesti balhé és bünti kilátásba helyezése? Valami más ok?)
     
  2. jani22

    jani22 Well-Known Member

  3. fonak9

    fonak9 Member

  4. boki

    boki Well-Known Member

    fishbed and rudi like this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Bátor tett volt végig filmezni.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Pilótáktól, műszakiaktól szeretnék kérdezni. Remélem, nem nagy hülyeség :) Barátokkal beszélgetünk, előfordulhat, hogy repülőgépbe "olcsósított", hígított kerozint tankolnak, hogy spóroljanak? Előre is köszi a választ :)
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mi az hogy "olcsósított", hígított kerozin" Mivel hígítod?
    Amúgy mindegy, mert ha egy repülőbe nem a hajtóművéhez gyárilag előírt üzemanyagot használod akkor nagyon kiszúrsz magaddal.
    Enyhébb eset hogy egy drága idő előtti motor generál (vagy csere) lesz a dologból (esetleg teljes üza. rendszer cserével megspékelve).
    Rosszabb esetben repülés közben nem adja le a motor a szükséges teljesítményt, vagy szimplán megáll, és akkor bajban vagy.
     
    arbalest likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem nagyon. I. Kivéve, ha szemétkedni akar egy nagyon kis beosztott és szándékosan elszarja a tartálykocsinál, de pl. Ferihegyre vasúton és távvezetéken érkezik a keró. A távvezetéki rendszer minőségét folyamatosan nézik és zárt rendszer a tartályokig.
     
    arbalest likes this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Erre gondoltam én is. Barátom olyanra gondolt, hogy pl A2 kell a gépbe, DE higítják A1-el, hogy olcsóbb legyen.
     
  11. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Alapvetően a repülőgépbe JET A1 vagy attól felfelé kerülhet, ennek a kémiai értékei meg vannak adva, beleértve víztartalom, asszem a kén a kényes még, etc. Ez már a tankoló cég felelőssége, a minősítésükben ez is benne van. Naponta visznek kannákkal tesztekre a tartályokból. Nekünk a tankoló számlát kell csak átvenni, azzal ők igazolják, hogy üzemre alkalmas cuccot adtak.
    Maga az összetétel az rajtuk meg a hatóságon áll. Na most amíg az értékeket hozza és nyilvántartott a bekevert cucc, mehet a keverés - ma már ugye a szintetikusra is egyre több gépet vizsgáztatnak le (F-22 is asszem megkapta már az 50% keverést).
    A baj a víz inkább, az kerülhet bele, akár nem szándékosan is.
    Ezt naponta kell ellenőrizni, még kisgépes repülésben is mindig megnézed, van-e víz a betankolt naftában.

    Ennek ellenére lehet direkt is felütni, amire jó példa az Heathrow előtt földbe vágódó 777 esete - kínaiak vizezett kerót tankoltak bele, amitől az üzemanyag vezetékek eljegesedtek... a kínaiak spóroltak. Irgalmatlanul megb*szták őket, azóta nem próbálkozik ott sem senki ilyesmivel.
     
    fishbed and arbalest like this.
  12. papi

    papi Well-Known Member

    Kurfürst, KoviUbi and fulcrum11 like this.
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Köszönöm a válaszokat, ezzel meg is nyertem egy vitát. :D
     
  14. beta

    beta Well-Known Member

    "Azonnal visszafordult Ferihegyre a Cessna, amelynek kinyílt majd leszakadt a csomagtér-ajtaja"

    https://airportal.hu/leszakadt-egy-uzleti-repulogep-csomagterajtaja-a-ferihegyi-felszallas-utan/

    "A Cessna 525 CitationJet CJ1 pilótái közvetlenül a felszállás után jelezték a HungaroControl repülőtéri légiforgalmi irányításának, hogy hibajelzést kapott arról, hogy a repülőgép csomagtér-ajtaja nyitva van"

    A képek alapján a pilóta orra előtt nyílt fel az ajtó, nem kellett ahhoz műszer :)
     
    fishbed likes this.
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Nagy szerencséjük volt, hogy a leszakadt ajtó nem találta el és verte ronggyá a vízszintes vezérsíkot, akkor sokkal nagyobb baj is lehetett volna az esetből.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pontosan emlékszem egy ilyen esetre a Stephen Barlay Légikatasztrófák könyvből. Akkor egy postajáratnál vágódott ki az ajtó, szakadt le, találta el a stabilizátort és ékelte be részlegesen. Le is zuhant a gép, senki nem élte túl.
     
    Littlejohn likes this.
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Itt biza seggberúgások lesznek...
    Az ajtó nyitva volt a képen, tehát a zsanérok jók voltak, vagyis a zárvak nem voltak lockolva, esetleg nem akadtak be (sérültek) - de inkább nem csukta be valaki. Ez a dolog egyik része.
    Na most valszeg nem akkor kotorásztak benne, mikor már a pilóta körbejárta, vagyis valamit nem vett észre - ergo valaki (talán ő) nem csukta be, a pilóta pedig nem vette észre. Kivéve persze ha a gyorszár volt hibás és az nem látszott lecsukva (ezért is jó kicsit megnyomkodni az ajtót - mellesleg sosem értettem azokat, akik nem mozgatják meg a gépen az egyenesbevezetőt vagy a nyílászárókat körbejáráskor. Koszos kéz nem szégyen pilótánál....).
     
    Littlejohn, fishbed and emel like this.
  18. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    https://mattstoller.substack.com/p/the-coming-boeing-bailout
    Ebben a cikkben az írója azt elemzi, hogy hogyan jutott a Boeing a 737 Max körüli helyzetbe.
    Röviden: a McDonnell Douglas (MD) felvásárlása előtt mérnöki szemlélet uralkodott az vezetésben, míg utána az MD féle vezetési stílus honosodott meg, mely üzleti szempontból közelítette meg a repülőgép gyártást. Ennek lett a következménye pl. az is, hogy a 737 Max esetén a szoftverfejlesztési feladatokat kiszervezték olyan eredménnyel, ami miatt áll a bál.
    A cikk hitelességéről nem tudok nyilatkozni, úgyhogy kiváncsi vagyok a hozzáértők véleményére.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása