1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Nem egy felemelő látvány.

     
  2. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Nem egy felemelő látvány.


    :eek:

    Asszem leverne a víz.......
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    migfun, Horizon and fishbed like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    A gép túlhúzása csak következménye annak, mintha nem lett volna teljesen jelen. Elfeledkezett a szemüvegéről, nem volt tudatában a gép állásszögének és sebességének, nem érzékelte, hogy épp darálja a futón a gép farkát, és nem tudta hova tenni az ezzel járó hangjelenséget sem. Beszűkült tudatállapot, mintha enyhén hipoxiás lett volna. Vérnyomásproblémák? Szívritmuszavar? A jelentés is csak találgat. El tudom képzelni, hogy a biciklibaleset is már ennek a következménye volt és nem fordítva.
    Pedig mennyi munkát és elhivatottságot tettek bele abba felújításba... valószínűleg súlyosabb lett volna a baleset, ha a lengyelek által javasolt 45 kilós súly kerül az orrba a 74 kilós helyett, amitől a közismerten faroknehéz gép még könnyebben megemelte volna az orrát...
     
  7. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    FR24 hírlevélből:
    Azaz tegnapelőtt 225k, tegnap pedig 230k járat volt követhető globálisan az FR24 révén lefedett légtérben. Mindkettő rekordérték náluk.
    Egyébként itt a napi bontású stat: www.flightradar24.com/data/statistics
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogy ezt a Boeing hogyan fogja állami segítség nélkül átvészelni, azt nem tudom. Mert a vásárlói bizalom az bizony oda. És nem csak azért, mert elrontották. Az egy dolog. Hanem azért, ahogyan az egészet kezelték. Hibázni lehet. De hanyagnak lenni és PR dumát tolni, hát izé...*
    Egy szegmensben lényegében 10+ évre KO nekik, mert ez az összerakott túltolt 737 nem jött be és párhuzamosan nem kezdték meg a valódi új típus fejlesztését.

    *Van az az erős sejtésem, hogy nem egészen műszaki vezetők hozhatták meg ezt a döntést, hogy legyen MAX. Óccó lesz = jó lesz főleg marketinggel. Hát, nem jött be...

    (És a legszomorúbb az, hogy több helyen azt látom, hogy a projekteknél sokszor nem a műszaki ember dönt vagy nem a műszaki ember hibája dönti romba. Láttam olyat, ahol a felső vezetés előkészítése kb. oda vezetett, hogy lesz egy több mrd-os rendszer, amihez nem lesz anyag, amivel dolgozhatna. Ennyire gondolták át. Semmiféle B terv nem volt arra, hogy "mi van, ha baj lesz?" És lett.)
     
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    A Boeing veszített annyit, amennyit mi nyertünk.
    Ez az eset most sokat adott az amúgy látható hanyatlás visszaszorításában - ez az utolsó bekezdés a legfontosabb.
    A repülés annó mérnökök és pilóták által futott - ma managerek viszik. Ma már csak a pénz számít és semmi más, nincs 10 és 20 évre előre perspektíva - csak a következő negyedév. Ez a hanyatlás és az eredménye kb. olyasmi összeomlás lesz, mint amit az Atari csinált a játékiparral 1986-ban, és az EA mostanában intéz. Az élősködők által félrevitt piac korrigálni fogja magát - fájdalmasan. Ez talán segít helyes irányba vinni a dolgokat. Jó esély van rá, mert a probléma szívébe vágott a dolog. (Tudnék mesélni, de inkább nem... fillérbaszás a köbön olyan helyeken, ami ijesztő....)

    A Boeing veszteségei döbbenetesek, lapítanak róla, de az ügy jelenleg is már majdnem 10 milliárdba fájt nekik, és a becsült összveszteség (elmaradt rendelések, kárpótlások, stb...) ennek legalább a tízszerese lesz, nem beszélve a bizalomvesztésről és a piaci átrendeződésről.
     
    FilcTroll and fishbed like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    100 mrd dollár? Atyaég, az majdnem két F-22 program.
     
  11. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Gyakorlatilag egy egész szegmenst buktak.
    Az utolsó negyedévben a direkt veszteség 3.5 milliárd dolcsi volt - és akkor a csúszott/elmaradt megrendelések, kártérítések, nyomozás ebben sehol. Ja és a perek még csak ezután jönnek....
    Ha pedig mondjuk az Airbus átveszi a szegmenst (ez a range és befogadóképesség, a közepes), onnantól oda újra betörni... na innen jön ki ez a szám (becsülgetés megy a fullos végösszegre).
    Márt azt pletykálják, a MAX nevet is dobják, olyan rosszul hangzik immáron.
     
    fishbed likes this.
  12. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Egy általános áttekintést adó cikk a számokra:

    http://theconversation.com/boeing-737-max-how-much-could-the-grounded-fleet-cost-the-company-114863

    Elég ezt kiemelni:
    "Boeing has already delivered nearly 400 of its 737 MAX series aircraft and has orders for about 5,000 more."

    Na ha a gép bukik és ezt veszítik, az csak mekkora loss (beleértve a maintenance, képzés, support oldalról jövő bevételkiesést, stb...)

    a 737 rendelések:
    http://active.boeing.com/commercial...odels&cboAllModel=737&ViewReportF=View+Report
     
    FilcTroll, fip7, fishbed and 2 others like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Atyaisten. Akkor 400 gépet majd simizni kell, de ha csak a gépek felét mondják le és alig pár misis haszon volt per gép, akkor is ez kb. katasztrófa.
    Mondjuk anno a B727 is rosszul kezdődött, de az akkori sajtó és média egészen más volt. Meg az a gép a fejlődés egy lépcsőfoka volt, meg kellett tanulni. Nem mernék egyenlőségjelet rakni a kettő közé.
     
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ezt a 100mrd-ot nem tudom, hogy honnan veszed, mert én pár napja néhány milliárdot olvastam. Biztos lesz bizalomvesztés és néhány elmaradt rendelés is, de az átrendeződés csak minimális lehet, mert az Airbus - ha megfeszül - sem tud jóval több gépet gyártani. És nagyobb MAX lemondás sem lesz, mert a flottacsere annyiba fájna a társaságoknak, amennyi kárpótlást nem fizet a Boeing. - És akkor még nem írtam az időveszteségről...
     
  15. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Kikeresem melyik fórumon számolgatta valaki a rendelésállományból kalkulálgatott - meg olyan dolgokat árúsított be, mint a piacveszteség miatti műszaki support kiesési veszteségek, részvényesés miatt loss, etc...
    Ez a worst case scenario, ha a gép kihullik a piacról, a hosszú távú teljes veszteség ekörül jött ki neki (mindennel együtt összevetve azzal, ha a gép ment volna rendesen).
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az egész videó jó, de ez különösen vicces.
     
  19. jani22

    jani22 Well-Known Member

     
    fishbed and molnibalage like this.
  20. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Vannak jó hozzászólások is.

     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása