1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. deze75

    deze75 Well-Known Member



    Húúú először azt hittem Leila a Star Wars birodalom visszavágóból...:D:D:D
     
    KoviUbi likes this.
  2. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Azt szeretném kérdezni,hogy arra hol lehet találni adatot,hogy pl egy B777 300 ER-nek mennyi pihenő időt kell tartson egy hosszú út után.....Mondok egy pl.....Istambul-Phuket......személyzet csere...cürükk vissza Isztambulba 1.5 óra után.....ha visszaért Isztambulba mennyit kell a földön tartózkodnia?...Biztos van erre valami képlet.
    Köszi előre is:)
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Út közben is kell. Az első kommentet ajánlom figyelmedbe.
     
  4. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Lehet nem jól fogalmaztam ... a gépre gondoltam nem a személyzetre .... egy ilyen hossszú utat folyamatosan teljesíthet?A üzem időt veszik csak figyelembe ( plusz nyilván a kötelező ellenőrzéseket)?

    Az első komment alatt mit értesz?
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A topik első kommentje.
     
    deze75 likes this.
  6. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Majd jön aki kompetens ebben a kérdésben és megmondja a tutit, de én úgy tudom, hogy valahogy így van járathossztól függetlenül:
    • adott napon a járatok közti fordulóidőben végzett ellenőrzések
    • napi rutin ellenőrzések
    • heti ellenőrzések, ami apropóján adott napon esetleg nem is repül a gép

    Ettől komolyabbak pedig már a betűjelesek:
    • A check típustól függően néhány száz óránként / ciklusonként (1 ciklus az 1 fel- és leszállás)
    • C check
    • D check

    Ha megnézed a Fligtradar24-en random gép teljesítette járatokat, akkor az szokott lenni hogy X naponként van egy repülésmentes nap, közte viszont kb. csak éjszakai szunyókálásra áll a reptéren. Példul itt van ez a Swiss B777-es: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/hb-jni
     
    deze75 likes this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_maintenance_checks#A_check
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Az hogy egy oda-vissza járat között mennyit áll a gép a földön, attól függ milyen gyorsan tudják ismét repülőképes állapotba hozni, ez a legnagyobb gépeknél se szokott 2-3 óránál tovább tartani. Gyakorlatilag a tankolás, ha szükséges a hajtómű-kenőolaj utántöltés, a catering (kaja/ital) betárazását és a visszaútra az utaspoggyász és egyéb teherrakomány "betárazását" jelenti, meg egy kis rendcsinálást, ellenőrzést az utastérben (pl. a kedves utasok közül hányan vitték magukkal a biztonsági övek lecsatolható végét - azt pótolni kell, anélkül nincs felszállás!). Ezek nyilvánvalóan tovább tartanak egy 400-500 személyes gépre mint egy 150-180 személyesre. Ha kiszúrnak egy/néhány tűrésen kívül kopott kerékgumit, az/ok cseréje már plusz időt szokott jelenteni. A hosszútávú járatoknál (ahol útközben lejár a személyzet munkaideje) repül velük a váltó-személyzet is, és nagyon sokszor egyik személyzetet várja a váltás is a cél-repülőtéren - időjárási és minden navigációs infóval felkészülve, így ez nem szokott plusz állást okozni. A leváltott személyzet meg marad a szállodában, másnap-harmadnap ők lesznek a hazafelé váltás. Magánál a gépnél nem okoz semmi problémát a minél gyorsabb visszaindulás (kisebb gépeknél előfordul alig 25-35 perces fordulóidő is!), a gépeknél a ciklus-szám számít (ciklus = 1fel és leszállás, ez terheli legjobban a hajtóműveket és a törzs túlnyomásos szerkezetét), valamint a futóműveknél a leszállások száma van limitként megadva. Ezeken kívül a repórás és/vagy naptári idős A-B-C-D-C2-C3- stb. karbantartások/ellenőrzések, lásd a 27. sz hsz. linkjét.
     
    fishbed, Tcat, deze75 and 2 others like this.
  9. deze75

    deze75 Well-Known Member


    Köszi....ott szoktam én is nézni...csak nem értettem mi alapján...de köszönöm:)
     
  10. deze75

    deze75 Well-Known Member

    ..Köszönöm a válaszod!!;):)

    Pont jöttünk most haza egy 321-l aminek mi voltunk az aznapi 3. járata.
     
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  12. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  13. emel

    emel Well-Known Member

    Egyre inkább MALÉV-szerű az egész, aztán majd egyszer csak ők se kapnak valahol kerót és a földön ragadnak ha valaki ki nem húzza őket a szószból. De ha a Delta és az EasyJet veszi meg őket, akkor szerintem csak az Alitalia név marad belőlük ... meg esetleg a zöld-fehér piros ...
     
  14. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    https://airportal.hu/2021-ben-vege-...-a330neo-es-a350-uzemelteto-lesz-az-emirates/

    A korábbi híreszteléseknek megfelelően az Emirates 2 hajtóműves Airbusokra konvertálta A380 megrendelését, amivel lényegében vége is a programnak. Az arabok még átvesznek 14 bálnát, amivel 123 darabosra nő majd az Emirates A380 rendelése, de ott vége. Helyette 40 A330-900neo és 30 A350-es érkezik a légitársasághoz.

     
    superjet100, fishbed and formosa1 like this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  16. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Magyarországról vett utasszállítókat Irán?

    Három A319-es növeli az Iran Air flottáját, amelyeket egy éve szerzett be Irán, de hogy közelebbről milyen forrásból, az a híradásokból egyelőre nem derül ki.
    Nehéz pontosan értelmezni a hír első mondatát, mindenesetre a Mehr News Agency információja szerint három Airbus A319-es szállt le Mashdad repülőterén, amelyeket hamarosan besorolnak a nemzeti légitársaság, az Iran Air flottájába, és amelyeket 2002-ben gyártottak és amelyeket „egy évvel ezelőtt vásároltak Magyarországról” . Hogy ez pontosan mit jelent, ki vagy mi volt az eladó, Magyarország vagy magyarországi cég értékesítette volna el a gépeket, ez nem derül ki, egyébként hazai bejegyzésű légitársaság kereskedelmi forgalomban ilyen Airbus-altípust portálunk ismeretei szerint nem használ. (A Wizz Air magyar lajstromjelű Airbusai kizárólag A320-as és A321-es változatok.)

    [​IMG]

    Annyit lehet tudni, hogy az AirBerlin csődje következtében meglehetpsen sok A319-es került a másodlagos piacra, ezek közül vásárolt egyébként kettőt a magyar légierő is.

    A hírt átvéve az Airways Magazin arra emlékeztet, hogy az Iránnal szemben érvényes szankciók miatt az ország a használt gépek piacán keresi a megoldást a komoly géphiányra. Amikor úgy tűnt, a megszorításokat huzamosabb időre sikerül feloldani, Teherán kb. nyolcvan illetve száz gépet kötött le a Boeing illetve az Airbus kínálatából, ezek az üzletek azonban a szankciók tavaly májusi újbóli bevezetése miatt kútba estek. Pontosabban: a Boeing listáján nem szerepel az aktív rendelések között, az Airbus azonban továbbra is létező üzletként tartja nyilván a lekötést.

    [​IMG]

    Mint erről akkor beszámoltunk, Iránnak sikerült a szankciók visszaállításáig az olasz-francia gyártótól 13 légcsavaros-gázturbinás ATR-t beszereznie, az eredeti szerződés azonban húsz - a még korábbi megállapodás negyven - gépre szólt, és nem tudni, hogy a hiányzó példányoknak mi lesz a sorsuk.

    Iránnak hatalmas a repülőgép-igénye: a polgári légiközlekedés a teheráni szaktársa szerint a különféle iráni légitársaságok összesen nem kevesebb, mint 500 utasszállítót kellene, hogy forgalomba állítsanak a következő években. Az egyik legnagyobb üzemeltető az Iran Air, amely egyben a legtöbb új példányt igényelné, hiszen a mst beérkező A319-esek is csak 32-re növelik a társaság flottáját.
    http://iho.hu/hir/magyarorszagrol-vett-utasszallitokat-iran-190227
     
  17. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    https://airportal.hu/harom-hasznalt-a319-es-kerult-fu-alatt-az-iran-airhez/
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
    Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?
     

Ezen oldal megosztása