1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tcat likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Taxizás egy nagyobb (?) reptéren B747 Cargoval. Szerintem érdekes nézni a forgalom szervezést.

     
    emel, angelsoul and ghostface like this.
  5. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Project Sunrise csapó #2: a múlt havi New York -> Sydney táv után most London -> Sydney távon vitték haza a társaság egyik újabb B787-9 típusú gépét. Az 3. ilyen tesztútra jövő hónapba kerül sor, elvileg ott ismét New York lesz a kiindulási reptér.



    Az első napfelkeltét röviddel a start után láthatták a fedélzeten lévők, a kazah-kínai határ környékén esteledett rájuk, a második napfelkelte pedig a Timor-tenger felett köszöntött a gépre, az észak-ausztráliai Darwin közelében:
    https://www.flightradar24.com/data/flights/qf7879/#22d63a31

    -----
    Hogy ezekre az ultra hosszú távokra végül a Boeing vagy az Airbus gépet választanak, az még nem eldöntött. Ahogy több légitársaságnál a Quantas-nál is a B777X versenyez az A350-essel, nem a B787.
     
    misinator, molnibalage and fishbed like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    fishbed likes this.
  8. misinator

    misinator Well-Known Member

  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A rendelések száma nem indokolja a jelenlegit.
     
    jani22 likes this.
  10. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nofene...ezt nem gondoltam volna; eddig azt hittem nem "győzik" gyártani.
    Mennyi évre előre van rá megrendelés?
     
  11. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Britten-Norman BN-02 Trislander

    Ez a kis rondaság repülte a világ legrövidebb, tervezett rendszeres járatát. Orkney szigeteken Westray és Papa Westray között. 2,7km!!! A leggyorsabb 53 másodperc volt!! :D Ez a gép 86603 repülés során összesen csak 28280 órát töltött a levegőben!!! Átlagosan 19,6 percet! :D

    [​IMG]
     
    fulcrum11, misinator, fishbed and 3 others like this.
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Mindkét gyártót érinti, hogy az utóbbi időben visszaesett a kereslet a szélestörzsűek iránt...
    Az 1455 megrendelt Dreamlinerből eddig 906-ot adtak át, így a jelenlegi ütem mellett még bő 3 évig van mit gyártani...
     
    misinator likes this.
  13. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Wow, mennyit néztem annó ilyen videókat, hogy szokjam a fóniát meg a földi mozgást :D.
    Amúgy hihetetlen, mennyivel könnyebb dolgunk van ma - letölthetsz vérprofi szimulátort procedure gyakorlásra, ilyen videók pedig segítenek, hogy megszokd a környezetet, ami a forgalomban vár.
    Aki a jövőben repülni akar, érdemes ezekre időt fordítania - ahogy halad előre a képzésében, úgy lesz egyre könnyebb dolga később. Mert bár a PPL-ben az elején nem sokat tud segíteni (az más világ), a későbbi műszeres repülésben gyakorlatilag tökéletesen megtanít arra, amit tudnod kell (már hogy szokod az EADI/EHSI elrendezését az órákat spórol meg neked).
    Milliókat(!!) tudsz a fotelodban ülve spórolni ezekkel....
     
    fulcrum11, fishbed, emel and 2 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez egyébként hosszú taxizásnak számít? Anno láttam asszem egy JFK videósat és azt nem értetem meg akkor valamiért, pedig echte ugyanez volt. Térképpel, szöveggel. Bár a baj akkor van, a pilóták sem értik...


    [​IMG]
     
  15. Loken

    Loken Well-Known Member

    fishbed likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    misinator, arcas and molnibalage like this.
  18. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem, teljesen helyzetfüggő. Hol van az állóhelyed, mi a használatos pálya, etc. A GRD mindig megpróbál mindenkit megfelelően összehangolni (a slot csak egy ideig él, ha lekésed valamiért, új flight plant kell leadni), aztán ahogy sikerül. Ha pl. fel van túrva a reptér (sok helyen megy kapacitásbővítés), akkor szó nélkül körbeküldenek a reptéren.

    A kínai formáról csak annyit, ha megjelenik egy kínai, az addig normálisan beszélő legtöbb ATCs egyből lelassít a beszédsebességben, mintha hülye gyereknek beszélne :D
     
    fishbed, arcas and molnibalage like this.
  19. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nem lehet, hogy előtte még MiG-21-en repült?
    (Akkora nagy ország; biztosan nekik is megvan a maguk Kenyerije)


    Aztán meg a megszokás ugye nagyúr...:rolleyes:
     
    nagyoncivil likes this.

Ezen oldal megosztása