1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A régen várt rész.
     
    misinator and fishbed like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "On 23 November 2019, Airbus A380 F-HPJB of Air France arrived at Malta Airport. It has the questionable honour to be the first retired A380 of the airline. Air France has a total of ten A380s in its fleet and plans to have them all retired by 2022.

    According to several sources this A380 is not planned to be scrapped; it will be available for a new owner instead."
     
    gacsat likes this.
  4. formosa1

    formosa1 Active Member

    És ha valakit bővebben érdekel a kivonás:
    https://airportal.hu/tavozott-az-el...xV0J4jx-FoZoY6Q1D_iaH1UG7hKKadqxi7UnutL6mBoHE
     
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Na ez a facepalm a javából...
    Az egy dolog, hogy lecsúszik (bár a LOC marker a futópálya végén van, a GS van közelebb, szóval végig segít, de úgyis visual nézed, mert van kivilágított center line), de nem igazán vágom milyen alapon is ment a go-around.
    - akkor még elfogadható az a része, ha visszafaroltak a pályára és ott gyorsultak (elvileg ez történt, bár alig látszik);
    - talán a füvön csinálták végig - de az szerintem kizárható, bár nem lehetetlen. Ha igen, az a kemény!;
    - viszont Go-around egyik motorral idle-en, touchdown után (vagyis DH - decision height - alatt)??? Ok, NEO iszonyat ereje feltolja, de azért rákukkantanák az OM-jükkel (opeartion manual) ez hogy egyeztethető össze...

    Szóval nem csoda a hatóságuk erre ráugrott, főleg emiatt: "A pilóták azonnal az átstartolás mellett döntöttek, eközben a bal oldali, 1-es számú PW1100G típusú hajtómű többször is rendellenesen működött, ezért alapjáratra csökkentették annak teljesítményét"

    Szóval go-around földről, de közben lehúzom a motort. Ahha. (Rendellenes - nem leállt, csak rendellenes... nem gyorsult? Mert ha nem gyullad ki használom, mert kell a tolóerő, ha széthajtom, akkor is...). Nekem ez magas.
     
  6. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    https://airportal.hu/dubrovnikba-es-varnaba-indit-jaratot-a-lot-budapestrol/

    Úgy tűnik bejött a LOT számítása a szöuli járat kihasználtsága kapcsán, mert pár hónap múlva, a menetrend váltáskor már heti 4 nap megy Dreamliner a mostani 3 alkalom helyett. Ezek alapján jó lehet a business osztály töltöttsége.

    Illetve heti 1-1 járattal megtesztelik Dubrovnikot és Várnát is.
     
    svajcibeka and fishbed like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    https://airportal.hu/teljesen-szetn...w-Ca0hBn8pjOW57nT96OJ4O1amRA0sAIx29Nrm1tooQJ4

    "...A korábbi változatú 777-es prototípusának alumíniumból készült szárnyai 1,54-szeres terhelésnél törtek el. A gyártó a 787-esnél már másfélszeres erőnél – ez a jelenleg hatóságilag előírt minimum – leállította a próbát, mivel a kompozit szárny törése esetén káros anyagok kerülhetnek a levegőbe. Ezek alapján a teszt a 777X esetében is megállt volna a 1,5-szeres határérték elérésekor, amelyet aztán az előírás szerint 3 percig kellett volna tartani.

    Azonban az alumíniumból készült törzs már 1,48-szoros terhelésnél szétnyílt a főfutóművek aknája mögött..."
     
    fishbed, fip7, svajcibeka and 2 others like this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    fishbed and fip7 like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    @Allesmor Obranna
    Van arra teszt, ami a hajtómű "esőnyelési" képességét méri? Vagy még soha nem volt emiatt hajtóműleállás?
     
    fishbed likes this.
  11. Loken

    Loken Well-Known Member

  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    utasszállító repülőgép
     
  14. gafzhu

    gafzhu Active Member

    Mi az, hogy utasszállító repülőgép? Ami elvisz a pilóta mellett 1 utast? Vagy ami visz 3-4-et? Vagy más?
     
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Cikkben 6 személyest ír, az UL meg 2 személyes volt. Talán szüleimnél megvan valahol az Aero magazin amiben bemutatták (2004-5?).
     
    formosa1 likes this.
  16. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem ritka, hogy ilyesmi miatt flame out keletkezik, vagyis kialszik a hajtómű. Ez lehet eső, hó, slush beszívás (nedves, latyakos hó), de nyilván a nagycseppes zivatarfelhő a legveszélyesebb. Annyira nem rendkívüli az ilyesmi.

    Alapból, ha ilyen időjárási viszonyok közé repülünk, AUTO állásból ON-ra kerül az ignition, vagyis folyamatosan megy a szikráztatás, hogy ne aludhasson ki. A FADEC is észleli jobb gépeken, de jobb megelőzni a bajt - minden OM-ben benne van, hogy ilyen helyzetben menjen a gyújtás. Szóval a baj elébe megyünk.
     
    fulcrum11, Tcat, fishbed and 2 others like this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    egy átalakított hatüléses DHC-2 de Havilland Beaver
     
  18. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    fishbed, kiskrumpli and fip7 like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Brutális, hogy a legújabb hajtóművek mekkorák. Összemérhető már a törzs átmérővel még a B777 esetén is. Ahhoz képest, hogy a turbojet honnan indult durva mi lett belőle. A B737 törzsátmérő kisebb, mint az új hajóműé...
     
    misinator, fishbed and emel like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    23 óra elmúlt. Még 14 utasszállító repülőgép tart Ferihegy felé, ahol a következő 3 órában fog valamikor landolni.
    Már nincs éjszakai korlátozás? 23:00 és 6:00 között repülési tilalom?
     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása