1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    The "Rocky" Gibraltar Go-around - What happened?!

     
    molnibalage likes this.
  2. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Fuh, hát a helikopterben nem vagyok otthon, de készülj fel, hogy sok.
    -Helisek is PPL-t kell megszerezzenek, ez 45 óra alapból, a H300-as (dugattyús) pedig 120.000/óra + oktató óradíja. 25 óra az oktatóval, van benne útvonalrepülés (185 km), nagyjából ugyan az, mint merevszárnyúnál.
    -aztán mehet NVFR(H) (éjszakai), ami 6 óra, de kell hozzá 150 repült óra helin. (2500-3500 Eur csak ez)
    -Instrument Rating.... (ennek egy része mehet szimulátorban)
    Persze ezek mellett kellenek az elméleti CPL(H) modulok, asszem az egész cakkumpakk fél milla jelenleg. (CPL hossza függ attól, van-e IR-ed vagy sem)
    A vége persze a CPL(H), ez asszem 35 óra + vizsgarepülés.
    Meg persze még teheremelő, mezgazdasági, akármilyen képzés, amit csinálni szeretnél.
    Ha ezeket így összeadod...

    Szóval sokba fáj, de aki csinálja, szerelmes belé :D
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez mennyire igaz még ma?
     
  4. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nagyon is igaz.
    Igazából annyi változás történt, hogy a chartokat átteték ipadra (SID, STAR, stb...), de a papír maradt jórészt, aminek igazából nem technikai oka van.
    - a papír ott van, nem függ a hálózattól (bus-tól függetlenül), nem zárlatol le az aksija.
    - visszakövethető, mi volt nálad, mi hiányzott.
    - nyilvántartás miatt, tudják mi lett kiadva
    - ha gebasz van, ezzel igazolod, hogy te felkészültél (légirendőr pl. akármikor kérheti ezeket).

    Alapvetően a repülésben a papír azért marad még egy darabig, mert szinte minden tevékenységhez minősítés, szakszó kell, azt pedig pecséttel, aláírással hitelesíted. A gép papírjai pl. annyira fontosak, hogya földön tűzálló páncélszekrényben kell tartani...
     
    gergo55, Tcat, fishbed and 1 other person like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. emel

    emel Well-Known Member

  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ha jól emlékszem erről készült film is.

     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    fishbed likes this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Hát van ott egy kis baj. Afrikában gyenge a flightradar-lefedettség (még egy főváros körzetében is!!), így az utolsó kb. 3 percről így nincs nyilvános grafikon-másolat. Az már kiderült, hogy valami gondjuk volt, engedélyt kértek a visszafordulásra és közben "jött" a hegy, amin nem tudtak átemelkedni, vagy nekimentek vagy lezuhantak (lehet hogy próbáltak még emelkedni, és esetleg tolóerő hiányában átestek??). Rövid időn belül a 2. baleset 737-8MAX-al hasonló körülmények között. A következmény:
    https://hvg.hu/gazdasag/20190311_Tobb_legitarsasag_is_betiltotta_a_Boeing7378_MAX_gepek_repuleset
    Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!
     
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Az biztos...
    ilyet még a sokat gyalázott ukránok is csak ritkán... sőt... legfeljebb alátét, önzáróanya, biztosítódrót darab...
     
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    A kulturális sokszínűség jó, értem?
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Az lehet jó egy kultúrműsorban, de nem a munkakultúrában és munkafegyelemben!! Értem!!;)
     
  13. migfun

    migfun Well-Known Member

    "Mert az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő." Szent István intelmei a vendégek befogadásáról és gyámolításáról...
     
    fishbed likes this.
  14. Fade

    Fade Well-Known Member

    Kis Aviation safetly az elmúlt 40évből. A kmek jelenleg olyan 95% Airbus + Boeing.

    [​IMG]
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

  16. emel

    emel Well-Known Member

    Egy "apró" kis korrekció a fentihez: nem "Boeing-modellEK", és nem "géptipusOK" (így a sok különféle Boeing-ot generálszósszal leöntve és egybemosva!), hanem egyetlen típusról van szó: a B 737MAX-ról. Azzal viszont úgy tűnik, tényleg valami komoly baj lehet ... meg mintha az USA légügyi hatósága is "kissé lustán" reagálna a problémák felvetésére, márpedig egy robotpilóta-probléma messze nem kényelmi kérdés ... erre "ugrani" kéne!!
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Engem főleg az érdekel, hogy a software a hibás, vagy az ADC számít hülyeséget, esetleg valamelyik szenzor programja lett hülyén megírva. Elég nagy gond ez, a robot az egyik legnehezebben fault findingolható rész, mivel állati nehéz a hibáit a földön előhozni. Amivel én repülök rendszeresen játssza azt, hogy lassan elkezd valamelyik irányba elhúzni Alt Holdban. A szerelők hetek óta nem tudják a földön reprodukálni a hibát.
    A Maxos pilóták amúgy sokat panaszkodnak arra, hogy a gép kapkodva lett kiadva, ráadásul szar a POH úgy ahogy van, az igazán ijesztő nekem viszont az, ahogy a Boeing ezt kezeli. Az, hogy nem ők tiltják le a flottát élből, meg hogy az FAA falaz nekik. Ez már a cégbe vetett bizalommal való játék elég erősen...
     
    gergo55, misinator, fip7 and 3 others like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    POH = Pilots Operational Handbook?
    Mitől szar?
     
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Igen az, itt egy kisebb multira egy POH példa:
    https://www.redskyventures.org/doc/other-poh/Seneca_POH.pdf

    A gond amit olvastam, hogy nem részletes eléggé illetve egyes procedure leírások "hanyagok" (nem volt kirészletezve).
    "I am left to wonder: what else don't I know? The Flight Manual is inadequate and almost criminally insufficient. All airlines that operate the MAX must insist that Boeing incorporate ALL systems in their manuals."
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Pontosan, egyre inkább úgy tünik, a Boeing már akkora "nagyfiúnak" számít a pocsolyán túl, hogy még a hatóságnak sem illik vele kekeckedni?!! Pedig egy olyan robothiba ami le és felszállás közben jelentkezik (tehát kis sebességnél a repülés legkritikusabb fázisában), ráadásul már több pilóta is jelezte - és nemcsak kocsmai beszélgetésben hanem hivatalos úton - az már szerintem felveti a hatóság felelősségét is!! Vagy hülyének nézik a jelentést leadó pilótákat? Akkor miért nem tiltják le őket?!! Mert az én szememben akkor vagy a pilóta alkalmatlan, vagy a hatóság!! Ráadásul ezen Boeing-szinten is óriásit lehet bukni, van már nagy konkurencia és az nyilván rá is fog erre játszani keményen.
    A computernek meg szerintem (szerelő-szemmel nézve) mindig is volt lelke, de azt csak egy másik computer ismerheti ... szóval nekem ez a fekete mágia szintje.
     
    gergo55 and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása