1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Boeingnek 15-20 éve van hasonló koncepciója... X-48
    [​IMG]
     
    endre and formosa1 like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  6. beta

    beta Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hatásvadász cím. A hosszú angol cikk okosabban írja le.
    Igazából arról van szó, hogy a különféle modellek mikor pontosak és mikor nem.
    Csak ezt valamiért nagyon felfújják ennél. Ez pont olyan, mint a x vagy y féle rovarral előadott történet, hogy a tudomány szerint nem tud repülni és mégis.
    Ez csak a modellezési korlátja volt az adott kornak.
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az Indexnek valamièrt soha nem mentek ezek a fajta cikkek...
    Többek között nem igaz hogy minden szárnyprofil felül - ahogy ők írják - "lekerekített". A szuperkritikus profilok felül pl. majdnem telsesen egyenesek és alulról nagyobb az íveltségük
    [​IMG]

    az szenzációs a cikkben mikor azon értetlenkedik hogy a háton repülő gépet miért nem lefelé húzza a felhajtóerő...
    Csak be kéne benni ebbe az online NASA airfoil szimulátorba és kipróbálni hogy is viselkedik egy szárnyprofil negetív állàsszögnél...
     
    Tcat, fip7, HAndrás and 4 others like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    endre and fip7 like this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  11. emel

    emel Well-Known Member

    A kezdeti szuperszonikus gépek nagy többségének meg ráadásul szimmetrikus a szárnyprofilja, akkor mitől is tudnak repülni?! Vagy az Index szerint azok nem is tudtak repülni?!! :D:p
     
    fip7 and fishbed like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez gyakorolják szimulátorban rendszeresen a pilóták?
    A gép súlypontjától távol ülőkre milyen fincsi oldal erő hathat ilyenkor?
     
    fishbed likes this.
  13. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20200214-eljott-az-airbus-evtizede-repulogepgyartas-boeing.html
    "Évtizedek óta zajlik a világ két legnagyobb repülőgépgyártó vállalatanák, az amerikai Boeingnek, valamint a 2000-es években egyszerűsített részvénytársasággá alakított, és mérete, jelentősége okán inkább már európainak, mint kizárólag francának tekinthető Airbus vetélkedése. A seattlei alapítású Boeing tavaly elindult vesszőfutása soha nem látott lehetőséget jelenthet az európai riválisnak, mivel jól láthatóan, a légicégek egymás után igazolnak át az Airbushoz. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a vállalatnak innentől elegendő csak begyűjteni a megrendeléseket, és kicsit felpörgetni a termelést. Könnyen lehet, az Airbus nem lesz képes lépést tartani az igényekkel, a versenymentes helyezet pedig senkinek nem lenne jó az iparágban."
     
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

  15. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ez 1 újabb Origós butaság, mert a "tavaly elindult vesszőfutás" eddig 3 társaság MAX lemondását hozta. Ebből 1 Dreamlinert vett, a maradék 2 ezidáig semmit...

    Valaki szólhatna már a tájékozatlan újságírónak és a valószínűleg Airbus által fizetett "elemzőnek", hogy nem sok Boeing üzemeltető fog sok milliós pénzkidobással európai típusra váltani...!!!
     
  16. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Szimulátorfüggő, ha tudja, gyakoroljuk, bár ennyire extrémet nem, mert minek. Ott inkább meghibásodásokra megyünk rá - szél az van elég az életben...

    Az ilyen videóknál inkább az a kérdés, mekkora is a szabályszegés, hogy egyáltalán bejön. Nálunk stabilizálva kell lenned 1000ft műszer/500ft látás szerinti megközelítési magasságban (fél dot eltérés, +/-5 speed, stb... ami megengedett ), vagy mehetsz körbe - na mármost ezek többnyire nincsenek stabilizált approachban, itt a pofa az 380-asban konkrétan a first officer ablakán néz kifelé.

    Amúgy igen, dobál a gép végein keményen, de inkább a szerkezetet gyilkolja meg, utasok általában élvezik az ilyesmit ha már lenn vannak :D
     
    endre, Tcat and molnibalage like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Kormány most fogyasztóvédelmi szempontokból vizsgálja az esetet, de szerintem nem ártana a Ryanair-re ráhúzni végre a vizeslepedőt, akár környezetvédelmi szempontból is. Elvégre, hogy van az, hogy egy külföldi cég csak úgy órákig károsanyagkibocsát öncélúan Budapesten, mert neki ez az üzleti érdeke?
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem az volt a probléma oka hogy túltöltötték? Vagy mivel trükközött most a Ryanair?
     
  20. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Úgy tudom zuhant már le gép hibás töltés miatt (gallont 1:1-ben váltotta át literre a kiszolgáló).
     

Ezen oldal megosztása