1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Számomra az nem világos, hogy a MAX-nál mit és miért változtattak (?), ha eddig bevált valami? Volt rá igény?
     
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azt sikerült kibogarásznom /n-en, hogy aerodinamikailag elqrtak valamit és szoftveresen próbálták javítani, de úgy néz ki nem működik a dolog.
    Súlyosbítja a helyzetet, hogy csak a Boeing-nél vannak Amerikában szimulátorok, amiken le lehetne folytatni "trial and error" teszteket, hogy mi lehet a hiba, Európában nincs egy se.

    Szerk. elvileg az új hatalmas hajtómű a probléma:

    [​IMG]
     
  3. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Nem tudom, hogy ez mennyire hasznos:http://www.b737.org.uk/mcas.htm
     
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member





     
    fulcrum11, formosa1, KoviUbi and 2 others like this.
  5. drqv

    drqv Well-Known Member

    Ezt végigolvasva nem értem, hogy egyáltalán hogyan engedhették felszállni a típust.
     
  6. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    pár hónapja repültem egy ilyennel, a pilóta odaverte a gépet elég rendesen - noha a viszonyok optimálisak voltak. A pilótafülke ajtaja nyitva volt, ott lehetett hallani a szentségelést meg a "fucking computer", "damn system" szavakat majd minden mondatban...

    A helyi repülőfanatikusok szerint a nagyobb hajtómű miatt volt átalakítás, ami a jelek szerint nem sikerült teljesen jól..
     
  7. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    USA-ban nagy nyomás volt a hatóságon (kormányzat részéről is), hogy a levegőben tarthassák, de Kanada is földre parancsolta a gépeket, így nem volt mit tenni.

    Amit én összeraktam:

    Gyakorlatilag ez egy iszonyatosan elbaszott konstrukció amit az amerikai piacra lőttek be, az új hajtóműhöz új sárkány is kellett volna, de az amerikai cégek alig bírják kitermelni a saját pilótáikat (frissen végzetteket elviszik a kínaiak és az arabok), nem fér bele továbbképzés új típusokra (újabb lehetőséget adva a lenyulásukra).
    Ezért ráfabrikálták az 50+ éves sárkányra, előrehozva a súlypontját, majd összetákoltak egy olyan rep. szoftvert ami emulálja az NG repülési profilját az új gépen, így a pilóták mindössze 1 órás gyorstalpaló után átülhetnek (Boeing és a rep. társaságok részvényesei szerint).
    Legdurvább, hogy a robotpilóta működéséhez használt érzékelőknek nincs tartaléka, ha elromlik vagy fals jelet küld leold az egész és átlöki manuálisba a gépet (Airbus tripla érzékelőket használ mindenhol), a beinduló emuláló szoftver viszont a súlypontot ellensúlyozandó azonnal előrebólint...

    Ehhez képest a dízelbotrány kismiska volt, ami most jön.
     
    nyugger, fishbed, fip7 and 5 others like this.
  9. deze75

    deze75 Well-Known Member

    abba nem haltak bele azonnal 300-n minimum :(:(
     
  10. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    MCAS vonalon a korábban belinkelt oldal mellé videó - ahogy néztem lényegében ugyanaz a tartalma, mint a KoviUbi által fentebb belinkelt belinkelt oldalnak, csak szóban. (A fószer európai 737NG pilóta.)

    Az 1. videó még tavaly novemberi, a 2. pedig tegnap esti live stream volt.



     
  11. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Most aztán sokkal előrébb van a Boeing.Nagyon nem gondolták ezt át.Kíváncsi vagyok, hogy hányan mondják vissza a megrendelést.A Norwegian töke tele van(ők a 787-el is csak szívtak), a Ryanair is jó ideje fenyegetőzik azzal, hogy Airbusra váltanak és ez cirka 5-600 repülőgép csak ettől a két cégtől.A Lion Air is visszamondhatja a 200 gépes megrendelést, és még ott a sok kicsi cég (pl:kínaiak).Nagy bukó lesz ez, de az Airbus már készenlétben van.
     
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Elképesztő! Hiába; a negyedéves jelentés ( régebben, máshol ötéves terv - tehát nincs új a nap alatt) mennyire felül tudja írni a veszélyérzetet és a józan észt.
     
  13. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Olyan 2 órája néztem Flightradar24-en, akkor még 50 MAX volt a levegőben @ USA nagyobbrészt - most összesen 13 gép látszik globálisan és ebből 5 elvileg üresen repül vissza a bázisára az FR24 infói szerint.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogyan lehet nyitva...? 9.11 után?

    Ez hogy a francba ment át az engedélyezésen...?
     
  15. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Leszállás. Hátul ültem a sunyiban, de elōl szálltam le.
    Az ajtó rendszeresen nyiltva van leszállás után, Air Dolomiti, néhai Air Berlin-nél is gyakori volt.
     
  16. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    És nemsokára indulnak a kártérítési perek.
     
  17. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    A 737-nek van bármilyen köze a 787 dreamlinerhez?
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Ugyanaz a kifejlesztője és gyártója, a Boeing, nagyrészt azonosak a szerkezeti anyagaik is de más méret és hatótáv-kategória. A 737 mint tipusjelzés viszont túl általános ahhoz, hogy ilyen kérdésre pontos választ lehessen adni, mert ez mint alaptipus több mint 50 éves, sok változata van sokféle kivitelben, eltérő üzemeltetési és repülési tulajdonságokkal. A 737MAX a legújabb változat, csak pár éve kezdték el gyártani, ergo vannak benne újítások a korábbi változatokhoz képest.
     
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    És ez tágítható addig, hogy ha megnézed a 737-200-ast, azon milyen hajtómű volt, és milyen ezeken... a baj onnan indul, hogy ez egy tömzsi repülőgép, a hajtómű pedig nem a középvonalban van, a kereszttengely körüli forgatónyomaték a nagyobb hajtóművel elég keményen jelentkezik... (a hajtómű hatásvonala összevetve a súlyvonallal és a légerők támadáspontjaival. Nézegettem, hááát... felszállásnál max tolóerőn, orral felfelé érdekes erők jönnek ki)

    Nem sok, a tervezőprogi gyak ugyan az, de az egyik interkontinentális, NATban long ETOPS üzemre kihegyezve, a másik meg regionális, gyakori fel és leszállásra belőtt szerkezet. Viszont azt a törzset ahhoz a két batár Fan fokozathoz tervezték

    -Már a földön nyitható, repülés közben már nem , csak okkal (utasként ez onnan látható, mikortól az övek becsatolása fény felvillan. Onnantól forgalom van).
    -Na ez az igazi kérdés, hogy kapott CoAt. Kérdéses, mennyi a szimuláció és mennyi a valódi repülés ebben a témában. Tekintve az F-35 mennyit van nyúzva, ahhoz képest a polgári gépek berepülési programja nekem elég karcsúnak tűnik (nyilván sok dolog hiányzik, mint fegyverzet és hasonlók, de pl. az elektronika ugyan úgy agyrém tud lenni, annyira összetett).

    Összességében még nem törnék pálcát a Boeing fölött, de úgy tűnik, vagy nem volt megfelelő a tesztprogram, vagy az itt is említett engedélyeztetést akarták megkerülni (MCAS ügyeskedés). Az igazi kérdés a javítás mennyire széleskörű beavatkozást igényel (valszeg csak softwares, viszont azt megírni nem két nap lesz...)
     
    fishbed and Ooorky like this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Video magyarázat a LionAir baleset előzetes vizsgálati jelentéséhez...
     
    fishbed and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása