Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Más a repülőgép mint technikai eszköz, és más téma a berendezés megtervezése (mint a házépítésnél maga az épület és a lakberendezés elkülönülése). Maga a repülőgép úgy van tervezve és megépítve, hogy a berendezők sokféleképpen ki tudják használni. Ez csak a megrendelő kívánságaitól (és pénztárcájától) függ. Alap-dolog: mivel a székek közti távolságok a beszerelésnél állíthatók, ugyanazt a gépet be lehet rendezni pl. 180 vagy akár 350 ülésesre is, szóval van kényelmesebb és "konzervdoboz"-megoldás is, meg persze luxuskivitel is többféle szinten.

Igen és a jegyár majdnem 70x-e egy turistaosztályhoz képest. Ennyiből majdnem egymagad egy kisebb magán-repülőgépen elvitetheted magad ugyanoda.

A másik véglet, hogy a turistaosztályra meg volt egy olyan őrült elképzelés is anno, hogy amolyan félálló üléseket kéne behelyezni, mert akkor +20% embert be lehet paszírozni, de szerencsére ezt nem engedélyezték.
Bár ritka nagy fasz volt az ötletgazda. Pl. egy 12 órás repülőutat végig állítani az utasokat. Az ilyen egy elmebeteg.
https://www.origo.hu/gazdasag/20180423-nyerget-adhatnak-utasok-ala-fapados-legitarsasagok.html
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Igen és a jegyár majdnem 70x-e egy turistaosztályhoz képest. Ennyiből majdnem egymagad egy kisebb magán-repülőgépen elvitetheted magad ugyanoda.

A másik véglet, hogy a turistaosztályra meg volt egy olyan őrült elképzelés is anno, hogy amolyan félálló üléseket kéne behelyezni, mert akkor +20% embert be lehet paszírozni, de szerencsére ezt nem engedélyezték.
Bár ritka nagy fasz volt az ötletgazda. Pl. egy 12 órás repülőutat végig állítani az utasokat. Az ilyen egy elmebeteg.
https://www.origo.hu/gazdasag/20180423-nyerget-adhatnak-utasok-ala-fapados-legitarsasagok.html
Vannak elmebetegek a légiközlekedésben is, jópár éve pl. a Ryanair-nél dobta be valami okostojás, hogy ilyen magas szinten automatizált gépeknél mi szükség van két pilótára??!! :eek::mad: Akkor utánanéztem, ha jól emlékszem akkor az előző évben 3 airliner-pilóta halt meg repülés közben, és még többen lettek rosszul olyan szinten, hogy alkalmatlanná váltak a gép vezetésére!! Mekkora kaland lett volna, ha nincs mellette másik pilóta a kabinban!!! :(:( :confused: Gondolom szerencsére elég sokan lehülyézhették, mert azóta se hallottam többet az ötletről ...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
Vannak elmebetegek a légiközlekedésben is, jópár éve pl. a Ryanair-nél dobta be valami okostojás, hogy ilyen magas szinten automatizált gépeknél mi szükség van két pilótára??!! :eek::mad: Akkor utánanéztem, ha jól emlékszem akkor az előző évben 3 airliner-pilóta halt meg repülés közben, és még többen lettek rosszul olyan szinten, hogy alkalmatlanná váltak a gép vezetésére!! Mekkora kaland lett volna, ha nincs mellette másik pilóta a kabinban!!! :(:( :confused: Gondolom szerencsére elég sokan lehülyézhették, mert azóta se hallottam többet az ötletről ...

Az mókás lenne, mert akkor egyáltalán hogy képzik ki az egyszemélyes kapitányokat (mert kapitány az 1500 óra minimum)? Hová ül, kempingszékre? Facepalm...
Annyi agyatlan baromságot bedobnak a pénzügyesek, hogy az hihetetlen, aztán az FAA/EASA egy jót röhög és visszadobja.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
"Egy olyan programmal akadtak gondok, amely nyugtázza, hogy jól működnek a gép kulcsfontosságú rendszereinek működését figyelő monitorok.

Az újabb hiba észlelése hátráltathatja a gépek újbóli forgalomba helyezésére irányuló erőfeszítéseket.
A gyártó közölte, hogy végrehajtja a szükséges szoftverfrissítéseket, és a változtatások megtétele érdekében együttműködik az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA)"

https://www.origo.hu/utazas/20200118-ujabb-szoftverhibat-talaltak-a-boeing-737-max-geptipuson.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Az idézeted utolsó bekezdése az igazán szomorú.
Ahhoz ugyanis, hogy visszatérjen a valódi és ne csak a propagált minőség, vissza kell térni a nálunk még GM szinten is csak "mérnöki maszturbációnak" gúnyolt, rövidtávon nem épp költséghatékony kreatív tervezői munkához.
Ehhez viszont jó mérnökre és jó környezetre, nem pedig excel-huszár pénzügyi hajcsárok övezte munkalégkörre van szükség.
Az iskolák és a munkahelyek viszont világszerte nem ez irányba mutatnak.
A mérnökképzésbe bejöttek ugyan a gazdasági tantárgyak, de a közgazdászokat maximum alapfokú matematika és mindenféle játékelmélet mentén képzik, természettudományos ismeretek nélkül.
Pedig a közgazdaság és a társadalomtudomány is a természetben megfigyelhető törvények mentén szerveződik.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Igen és a jegyár majdnem 70x-e egy turistaosztályhoz képest. Ennyiből majdnem egymagad egy kisebb magán-repülőgépen elvitetheted magad ugyanoda.

A másik véglet, hogy a turistaosztályra meg volt egy olyan őrült elképzelés is anno, hogy amolyan félálló üléseket kéne behelyezni, mert akkor +20% embert be lehet paszírozni, de szerencsére ezt nem engedélyezték.
Bár ritka nagy fasz volt az ötletgazda. Pl. egy 12 órás repülőutat végig állítani az utasokat. Az ilyen egy elmebeteg.
https://www.origo.hu/gazdasag/20180423-nyerget-adhatnak-utasok-ala-fapados-legitarsasagok.html
Ne emlegesd az állóhelyeket, mert valamelyik hülye fapados még megvalósítja! - Igaz, ők inkább a középtávú - maximum 6 órás utakat - uralják, de én annyit sem szeretnék ácsorogni...!
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Ne emlegesd az állóhelyeket, mert valamelyik hülye fapados még megvalósítja! - Igaz, ők inkább a középtávú - maximum 6 órás utakat - uralják, de én annyit sem szeretnék ácsorogni...!

Nem az én ötletem, csak leírtam, hogy ilyen elmebetegség megy a világban, közben meg arra is komoly kártérítési perek mennek, ha egy börtöncellába nem süt be elég napfény. Teljesen kifordult a világ a sarkaiból. Jobb vagy baloldal, vadkapitalista, vagy vérkommunista, ultraliberális, vagy nacionalista, nekem úgy tűnik lassan eltűnik minden épeszű vezető a világból, és csak a hülyék maradnak....
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem az én ötletem, csak leírtam, hogy ilyen elmebetegség megy a világban, közben meg arra is komoly kártérítési perek mennek, ha egy börtöncellába nem süt be elég napfény. Teljesen kifordult a világ a sarkaiból. Jobb vagy baloldal, vadkapitalista, vagy vérkommunista, ultraliberális, vagy nacionalista, nekem úgy tűnik lassan eltűnik minden épeszű vezető a világból, és csak a hülyék maradnak....
Ez nem politikai irányultság és nem is elmeállapot kérdése. - Itt inkább arról van szó, hogy minél több ember minél kisebb helyre zsúfolásával extra bevételhez - profithoz - juthatsz... :(
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Ez nem politikai irányultság és nem is elmeállapot kérdése. - Itt inkább arról van szó, hogy minél több ember minél kisebb helyre zsúfolásával extra bevételhez - profithoz - juthatsz... :(

Ez a vadkapitalista jellemzője. Ez az egyik csoport, ami átesett a ló túloldalára.

Azt akartam érzékeltetni, hogy minden irányzat szélsőségei károsak, és sajnos e felé haladunk. A zöldek is a jó eszméből, milyen vadmarhaságokat tudnak kihozni. Elég megnézni a greta lányt, az igazi sötétzöld, csak árt mindenkinek, a zöldeknek is, (mert az emberek nagy részének ellenszenves, és a zöld technológiától így elfordulnak), és az embereknek is csak kárt okoz, mert pont azokat szídja akik környezettudatosabban élnek mint a világ másik részein.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
"On Thursday 23 January 2020 at 10:00hrs Pacific Time, The Boeing Company will conduct the first flight of the B777X.
The plane is planned to make a three to five hour flight."
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and emel

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
EO-dlWXUwAAYs2_
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
Úgy tűnik, hogy a lengyelek szépen felvásárolják a német Condor-t, miután az angol Thomas Cook tavalyi kidőlése után eladósorba került.
A LOT Polish Airlines tulajdonosa, a lengyel állami kézben lévő Polish Aviation Group (PGL) vásárolja fel a német Condor szabadidős útvonalakra szakosodott légitársaságot.
https://airportal.hu/a-lengyel-lot-vasarolja-fel-a-nemet-condort/

És egyből szeretnék lecserélni a németek 767-eseit (meg gondolom idővel a 757-eseket is):
A LOT újabb 10, a Condor pedig az öregedő 767-esei leváltására legalább 20 nagyhatótávolságú repülőgépet kaphat a következő két-három évben, ezek Boeing- vagy Airbus-gyártmányok is lehetnek.
https://airportal.hu/harminc-uj-nagyhatotavu-gepet-kaphat-a-lot-es-a-condor/