1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Igazából a fapadosok működnek ennyire pengeélen, nekik tényleg kevés is elég a bukáshoz (az utóbbi években évi átlagban bedőlt 2-3 fapados, ennek köszönhetjük a MH A-319-eit is). Egy régi nagy patinás, tőkeerős légicég (Lufthansa, KLM, JAL stb.) tovább bírja főleg a fapados konkurencia csökkenése miatt is, azt hogy mennyivel tovább csak ők maguk tudják, mi csak akkor tudjuk meg ha azok is dőlnek. De azért tűnt már el a piacról egy-két nagy név is, lásd PanAm, Swissair ... most szerintem lesz egy "kis" visszaesés és rendvágás s cégek között. Persze az utas-igény is kisebb lesz mert kevesebb pénze lesz az embereknek, és ezért is meg más szempontok miatt is jobban meg fogják gondolni hova induljanak el ... szóval ez is több éves visszaesés lehet.
     
    fip7, fishbed and nyugger like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mennyire tele van a légtér a Flightradar szerint. Viszont azt tudja valaki, hogy mitől van kék ikonja számos gépnek?
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    rudi likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    El sem hiszitek mi van a reptereken szerte a világban. Mint egy poszt-Apokaliptikus filmben. Minden állóhelyen és a csápokon gépek állnak, de ember csak elvétve, szinte csak a kiszolgálók jönnek ki elénk és annyi. Hihetetlen, két hete ugyanott iszonyat nyüzsgés volt.
    Nem tudom hogy fog ebből felállni a repülőipar, de ami most van, az jókora szakadás lesz.

    Maintenance az megy úgy ahogy, a teherforgalom folyamatos, de a utasrepülés szinte zéró. Nekem volt több utam is utas nélkül, pedig a fél gép be volt foglalva hetekkel korábban. De nem jönnek el, nem mozog senki. Nem tudom, mikor fog ez újraindulni, mikor jön meg a bizalom megint, ahhoz pedig le-e elég pilóta érvényes szakszóval (mert 3 hónapig nem repülsz szívtál), elég földi személyzet, etc.... mert ha nyárra ez lecseng és mindenki nyaralni akar menni - sok sikert ehhez elég üléskapacitást szeretni.
     
    luperator, fulcrum11, fishbed and 2 others like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a vírusizé az egész jelenlegi társadalmi és gazdasági modellt kérdőjelezi meg. Mert, ha csak minden 10 évben üt be egy ilyen, akkor a jelenlegi modell szerint az emberek (ország és területtő függően) 5-50%-nak soha nem lesz stabil megélhetése. Jön egy ilyen és kész. Game over. Tartalékuk meg úgy tűnik, hogy semmi.

    Mindenki hitelből fejleszt, tőke tartalék semmi.
    Most akkor vagy bevállalja ezt több terület is, vagy akkor erre biztosítás vagy bármiféle közös alap vagy faszomtudja mi lesz, de egy biztos. Ettől nem lesz olcsóbb semmi. A kérdés az, hogy akkor az emberiség mennyire akar orosz rulettezni...
    Ha mázlid van és két időszak között kaszálsz, ha nem, akkor IJ.
    Nagyon kívnávcsi vagyok, hogy az egész világ ebből mit szűr majd le. És pesszimista vagyok és szerintem semmit.
     
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Kettébontanám, hogy mit szűr le az emberiség:
    1, A szakemberek, a hatóságok, a felelős (hihi) kormányok fognak levonni következtetéseket és ki fognak alakítani megfelelő - illetve módosítani fognak meglévő - protokollokat egy következő járvány esetére.
    2, Akik túlélték a mostanit, azok meg megkönnyebbülnek, hogy túléltük; soha sem halunk meg! Jöjjön egy újabb fogyasztási termék, egy újabb hitel, legfeljebb már nem fizetem vissza!
    Maximum azok fognak kicsit visszahőkölni, akiknek egy/több hozzá közel álló rokona, barátja hal meg most.
    Márpedig ez a járvány mortalitás szempontjából egy lófütty - ezt akkor is mondani fogom, ha több rokonom/barátom/munkatársam hal meg (szüleim és apósomék beteges 80 évesek), meg akkor is állom, ha netán magam halok meg. Ez utóbbit akkor tudjátok meg, ha több hónap elteltével sem lesz új hozzászólásom...
    (Tekintve, hogy naponta többször megyek be - többek között - az egyik dedikált járványkórház infektológiai illetve kijelölt intenzív osztályára a szakmai anyagokat átadni, azért én eléggé esélyes vagyok egy immuntesztre...)
    Szóval ez a vírus addig lófütty, amíg az emberek jelentős részén enyhe vagy észrevehetetlen tünetekkel megy át.
    Ebből maximum annyit fognak tanulni, hogy legközelebb fel kell készülni a lisztmoly ellen.
    Szerintem.

    ( A "Járványok, fertőzések" topikhoz nem véletlenül se nem szólok hozzá, se nem lájkolok...)
     
    HAndrás and molnibalage like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem talán belföldi utakra használhatják ezeket, ha van aki megfizeti. Néhány/5-10 ember meg a menetrend kedvéért nincs az a légitársaság amelyik elindít egy 120-150 személyes gépet. Ha meg nincs busz akkor mennek taxival, még ha drága is ...
     
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Csak a tömegközlekedést állították le :confused:
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez valahol visszatérés a repülés korábbi állapotához, amikor az repült, akinek volt pénze, szegényebbek csak álmodtak erről.
    Arról van szó, hogy kisebb repülőgépek esetén (9-30 utas) szabályozottabb, kivel repülsz, így a fertőzésveszély kisebb, ellenben ideális szám munkával kapcsolatos utazásokra. A lényeg mégsem ebben van.
    Ami eddig volt,az a tömegszállítás, mindenkinek van ismerőse, aki csak azért repült, mert olcsó és így van lehetőség. Ment egy hétvégét Párizsba mert olcsóbb, mint lemenni a Balatonra. Nekik nem létszükséglet. Nem orvosok, pénzügyesek vagy energetikai szakemberek,akik életek vagy óriási pénzek miatt utaznak. Viszont az utóbbiaknak kell, most is. Számukra pedig ez a megoldás a magasabb ár miatt is kikerülhetetlen. Mint annó, mikor a repülés egy elitebb dolognak számított.

    Amíg ez nem cseng és nem indul újra a tömegrepülés (mert úgysem fognak megülni a seggükön az emberek fél év múlva, tudjuk az ember milyen feledékeny) addig a charter a szakmai és milliomos repülésekkel szárnyalni fog, ahogy teherrepülés is, ez pedig egy alapszinten megtartja a légiközlekedést (reptereket és mindent beleértve).

    A baj onnan indul majd, hogy ahogy felfut megint a kereslet, lehessen a szakszókat visszakapni, ha lejártak, legyen elég free simulator spot, elég földi kiszolgálót, csomagost felvenni, etc... ami egyszer megáll varázsszóra nem indul majd újra egyből.

    Jelenleg a fő baj, hogy nincs ütemterv. Pl. nem tudjuk a gépeket meddig kell letárolni. Mert aztán ha sokáig áll átkerül low utilization kihasználtságba, amiből meg egy rémálom utána visszaszedni. Pilótáknál ugyan ez. Kadétokat elzavarták, ketyegnek az órák. Kinek mikor mi jár le. Alkatészellátási láncok leálltak - ok, ha indulunk mikor állnak azok fel újra - és azoknak előbb kell, mert nélkülük nem indulunk el mi sem (gumik, kenőanyagok, ilyesmik).

    Jelenleg beláthatatlan, túlélésre rendezkedünk be.
     
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ahogy olvasom ez a cikk leginkább arról szól hogy a vírustól való félelemben megindult az USA milliomosok exodusa a karib tengeri és K.Amerikai kis országokba.
    Sokszor figyelmen kívül hagyják a légtérzárat és bezárt repterek üres kifutópályáin - akár éjszaka is - leszállnak. A repterek ez ellen úgy védekeznek hogy a kifutópáltákon keresztbe állítják a reptéri járműveket.
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Bocs, de a cikkbe nem olvastam bele, viszont akkor ezek nemcsak túl gazdagok hanem hülyék is!! Nem gondolkoznak azon hogy szükség esetén (akár csak egy fogfájásnál is, vagy ha ott összeomlik az ellátás, közszolgáltatás) hol kaphatnak jobb ellátást!?? Mert hirtelen ekkor az USA-ba visszatérni majd nem lesz "kissé" problémás?!!
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása